Power pro Penskeho a Chevrolet vyhrál domácí závod
Chevrolet Indy Dual in Detroit – 1. závod
Will Power si na městském okruhu v Detroitu připsal druhé letošní vítězství ve Verizon IndyCar Series. Povedlo se mu to v domácím závodě pro Chevrolet, který jeho týmu dodává motory a také v závodě, za jehož návratem do kalendáře stál Roger Penske. Většině závodu dominoval Powerův stájový kolega Helio Castroneves, ale po posledních pit stopech se zasekl za skupinou jezdců šetřících palivo. Skupina jezdců, kteří byli na jiné strategii, se tak po posledním pit stopu vrátila před Castronevesem a Brazilec už šanci bojovat o vítězství nedostal. Power to v závěru vůbec neměl jednoduché, Graham Rahal s ním bojoval posledních 11 kol, ale Australan první příčku udržel a i díky kontaktu s bariérou v posledním kole, který postihl vítěze závodu 500 mil Indianapolis Ryana Hunter-Reaye, se na něj opět dotáhl v pořadí šampionátu.
Vítěz kvalifikace Castroneves málem o svoji pole position přišel, jeho vůz nechtěl nastartovat, nicméně Castroneves se ještě v prvním zaváděcím kole stihl připojit ke zbytku pole a vrátit se na svoji pozici. Do závodu dobře odstartoval Hawksworth a Hinchcliffea připravil o druhé místo. Dlouho se nezávodilo, protože v pátém kole Powera trochu potrápila přetáčivost vozu, Pagenaud na něj zaútočil, v páté zatáčce po drobné kolizi vrazil Pagenaud do zdi a závod pro něj skončil. Na rozdíl od závodu v Long Beach ale tentokrát Francouz australského pilota za kolizi nevinil.
Žluté fáze využili Hunter-Reay, Power, Wilson, Sató, Aleshin a Kimball k rozjetí strategické hry. Vybrali si strategii tří zastávek v boxech a doufali, že bude lepší, než dvouzastávková strategie ostatních pilotů.
Restart přišel v devátém kole. Castroneves si opět začal budovat náskok. Ve 12. kole vyřadily problémy s převodovkou Satóa. O tři kola později skončil závod i pro druhého z loňských vítězů, ve 12. zatáčce poslal svojí dallaru do zdi Mike Conway.
Jezdci na čele zamířili k prvnímu pit stopu. Slibně rozjetý závod skončil pro v tu dobu druhého Hawkswortha. Když mechanik sundal levou přední pneumatiku, disk, na němž byla nasazená, se doslova rozpadl.
Závod vedla dvojice Rahal a Andretti, kteří od začátku závodu ještě nezamířili do boxů. Za nimi se seřadili ti, kteří stavěli při první neutralizaci – Power, Aleshin, Hunter-Reay a Kimball. A Castroneves, Hinchcliffe a Dixon vedli skupinu jezdců na dvouzastávkové strategii. Restart přišel ve 20. kole
Rahal vydržel na trati šest kol, Power deset. Po svém pit stopu se Australan vrátil na osmém místě. Castroneves vedl s náskokem 6 vteřin, ale jen do 37. kola, to v sedmé zatáčce poslal svůj vůz do zdi Josef Newgarden. Rus Aleshin dostal zcela zbytečnou penalizaci. Oprávněně, protože blokoval Takumu Satóa, jenže ten se na trať vrátil se čtyřkolovou ztrátou způsobenou výměnou převodovky.
Protože v týdnu před závodem zasáhly Detroit silné deště, byly bariéry plné vody a ta se po kontaktu s Newgardenovým vozem na dráhu vylila, byla fáze za zaváděcím vozem delší. Jezdci jako Wilson, Andretti či Huertas toho využili, aby si na konci neutralizace dojeli do boxů k poslední zastávce, tedy poslední, pokud budou šetřit palivo a přijdou další neutralizace. Restart přišel ve 45. kole
O dvě kola později museli k poslednímu pit stopu zamířit Castroneves a Hinchcliffe a odstartovali poslední kolo pit stopů. Jenže se na trať vrátili za jezdci jedoucím v super úsporném režimu, aby s palivem vydrželi do konce. Což se následně ukázalo jako klíčové. Když v 53. kole zamířil do boxů Power, měl už na Castronevese náskok 29 vteřin. Brazilec se zoufale potřeboval dostat před trojlístek Andretti, Wilson a Huertas, a to se mu nedařilo.
Navíc další žlutá fáze způsobená kontaktem Aleshina a Hinchcliffea, po němž první jmenovaný zůstal stát na dráze, Castronevesovi příliš nepomohla. Rahal se tak díky tomu vrátil z boxů na třetím místě. Závod vedl Briscoe, který stavěl také při předposlední žluté fázi, ale na rozdíl od Andrettiho či Wilsona na jejím začátku, a ještě jeden pit stop jej tak čekal. Za ním druhou příčku držel Power, Rahal byl před Kanaanem na třetím místě. „Šetřiči“ Wilson, Andretti a Huertas drželi další tři příčky a až za nimi se pohybovali Castroneves a Hinchcliffe.
Restart přišel 11 kol před koncem, v dalším kole se před Briscoea dostal Power, Rahal na to potřeboval ještě jedno další kolo, ale 1,5 vteřinový náskok Powera záhy stáhnul a až do konce na Australana tlačil. Castroneves se ještě dokázal dostat až na pátou příčku. V posledním kole navíc Hunter-Reay nezvládl útok na v úsporném módu jedoucího Andrettiho, probrzdil a svůj vůz opřel o bariéru. Na bitvu o vítězství to však již nemělo vliv a Power si dojel pro své druhé letošní vítězství. Rahal naopak na vítězství čeká doslova celou kariéru v IndyCar. Naposledy se z triumfu radoval při svém prvním závodě v sérii, v roce 2008 v St. Petersburgu. Ale i tak by měl být, vzhledem k nevýrazným výsledkům v úvodu sezóny, spokojen.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
01:49:29.9323
|
2.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 0.3308
|
3.
|
T.Kanaan | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 5.5096
|
4.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 8.5951
|
5.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 10.7365
|
6.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
+ 11.5074
|
7.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 14.8813
|
8.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 26.5965
|
9.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 32.5852
|
10.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 33.1818
|
11.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 33.3522
|
12.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 34.0094
|
13.
|
S.Bourdais | KVSH Racing |
C
|
+ 36.0240
|
14.
|
S.Saavedra | KVAFS Racing |
C
|
+ 37.0532
|
15.
|
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 56.6632
|
16.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
17.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 2 kola
|
18.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 4 kola
|
19.
|
J.Hawksworth | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 5 kol
|
20.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
Havárie
|
21.
|
M.Conway | Ed Carpenter Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
S.Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton |
H
|
Havárie
|