Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Sató jako první získal druhou letošní pole position

Sató jako první získal druhou letošní pole position

Chevrolet Indy Dual in Detroit – 2. kvalifikace

Japonec Takuma Sató jako první jezdec dokázal v letošní sezóně vyhrát dvě kvalifikace. Sató se radoval už v březnu v St. Petersburgu, dnes svým závěrečným kvalifikačním pokusem překonal Castronevese a odstartuje v Detroitu z první příčky.

Kvalifikace na nedělní závod probíhá ve dvou skupinách, každá dostala 12 minut. Vítěz sobotního závodu Will Power v sobotu nepostoupil z první části kvalifikace, takže v neděli měl k dispozici jednu nevyužitou sadu červených pneumatik, ale než na ní stihl zajet rychlé kolo, lehce zavadil o bariéru a jeho kvalifikační snažení bylo u konce. Provizorní pole position si vyjel James Hinchcliffe. Tím si zajistil start z první řady a musel už jen čekat, jestli to bude z prvního nebo druhého místa. Obhájce titulu Scott Dixon vůbec nenašel na detroitský okruh recept a byl ze své skupiny nejpomalejší.

Než stihli jezdci z druhé skupiny zajet rychlé kolo, vybral si opět slabší chvilku vítěz Indy500 Ryan Hunter-Reay. Svůj vůz opřel o bariéru a poškodil zavěšení. Hunter-Reay sice dojel do boxů, ale už se kvalifikace nezúčastnil. Navíc způsobil vyvěšení červených vlajek. Hunter-Reay měl podobný incident už v sobotní kvalifikaci a také v posledním kole sobotního závodu.

Castroneves byl prvním jezdcem na dráze, když znovu zavlály zelené vlajky. Třetím rychlým kolem se mu podařilo Hinchcliffův nejrychlejší čas z první skupiny překonat a vypadalo to, že první řada bude ve stejném složení, jako v sobotu. Ale pak se v cíli objevil Takuma Sató, překonal Castronevese, tím jej odsunul do druhé řady a získal svojí pátou pole position v kariéře v IndyCar.

Jezdci z rychlejší skupiny startují do závodu z lichých míst v pořadí, v jakém skončili ve své skupině (nejrychlejší jezdec odstartuje 1., druhý nejrychlejší obsadí 3. místo na startovním roštu, třetí jezdec 5.). Jezdcům z pomalejší skupiny připadnou sudé příčky na roštu.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas
1.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
01:16.1371
2.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
01:16.3739
3.
 H.Castroneves  Team Penske
C
01:16.3624
4.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
01:16.8580
5.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
01:16.5382
6.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
01:16.9340
7.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton Motorsports
H
01:16.8539
8.
 W.Power  Team Penske
C
01:17.0297
9.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
01:17.0688
10.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
01:17.1310
11.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
01:17.1155
12.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
01:17.4651
13.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
01:17.1660
14.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
01:17.5948
15.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
01:17.2979
16.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
01:18.1119
17.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
01:17.3386
18.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
01:18.1820
19.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
01:17.4172
20.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
01:18.1871
21.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Žádný čas
22.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
01:19.4557