Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Castroneves v Detroitu znovu vyšplhal na plot

Castroneves v Detroitu znovu vyšplhal na plot

Chevrolet Indy Dual in Detroit – 2. závod

Hélio Castroneves se v Detroitu dočkal svého prvního vítězství v letošní sezóně a mohl vyšplhat na plot v místě, kde se v roce 2000 jeho unikátní oslava vítězství zrodila. Protože právě v Detroitu Brazilec vyhrál svůj první závod a pro sebe typickým způsobem to oslavil. Jeho stájový kolega a vítěz včerejšího závodu Will Power i přes penalizaci, jenž dostal v úvodu závodu za způsobení kolize, dojel na druhém místě v domácím závodě pro Rogera Penskeho. Charlie Kimball se při předposledním restartu dostal před stájového kolegu Scotta Dixona na třetí místo, ale i tak bude Dixon, do závodu startující z poslední příčky, spokojený. Vítěz Indy500 a lídr šampionátu Ryan Hunter-Reay se celým víkendem protrápil a výjimkou nebyl ani nedělní závod, v němž jej zradila technika. Hunter-Reay se tak propadl na třetí místo v šampionátu.

Druhý detroitský závod se podařilo odstartovat až na druhý pokus. Castroneves se ihned dostal na druhou příčku, ale Sató své vedení udržel. Ve třetí zatáčce Power po vnitřku zaútočil, najel do Newgardena a poslal jej do bariéry. Do Newgardena zezadu narazil Rahal a do něj ještě Wilson. Charlie Kimball musel do únikové zóny, aby se kolizi vyhnul. Power vyvázl bez poškození.

Na trať vyjel zpomalovací vůz. Pro některé jezdce to byla vhodná příležitost zbavit se měkké sady pneumatik, protože směs, kterou do Detroitu Firestone přivezl, odcházela po několika kolech. Z jezdců zapojených do kolize Wilson pokračoval bez výraznějších komplikací. Newgarden ztratil kolo. Rahalův vůz si vyžádal větší opravu, protože nos Wilsonova vozu poškodil senzor převodovky a bez něj vůz odmítal řadit, závod pro něj v podstatě skončil, druhý pilot sobotního podniku pokračoval se sedmikolovou ztrátou.

Restart přišel v pátém kole. Power v následujících dvou kolech úspěšně předjížděl na stejném místě, kde předtím způsobil nehodu, než přišla penalizace. Po ní Power pokračoval na 20. místě, ale patřil mezi jezdce, kteří využili první neutralizace k pit stopu.

V 10. kole způsobil další neutralizaci Saavedra, když svůj vůz otřel v sedmé zatáčce o zeď a urazil levé přední kolo. Castroneves se v boxech dostal před Satóa, protože týmu A.J. Foyta se pit stop ale vůbec nepovedl. Vedení převzali jezdci, kteří ještě nebyli u mechaniků – Hinchcliffe, Conway, Muňoz, PAgenaud a Huertas. Z jezdců, kteří již měli za sebou jeden pit stop, na tom byl nejlépe šestý Aleshin. Power jezdil na 14. místě, do té doby vedoucí Sató byl 18.

Restart přišel v 15. kole. Power ihned zabojoval a v 17. kole už jezdil sedmý. Ve 21. kole se Conway konečně dostal před Hinchcliffea a převzal vedení. Conway jako jediný začal závod na tvrdé směsi pneumatik a zoufale potřeboval převzít vedení, aby si před pit stopem mohl vyjet náskok. Jeho tým se podivoval, že stejnou strategii nezvolilo více jezdců. Brzy se názorně přesvědčil proč.

Ve 24. kole se Power dostal před Aleshina na druhé místo. Conway byl posledním jezdcem bez absolvovaného pit stopu, na trati vydržel ještě jedno kolo a vyjel si náskok 11 vteřin. Na měkké sadě se vrátil 11. V podstatě hned po jeho zastávce začali podruhé stavět ti, kteří si odbyli první pit stop při první neutralizaci.

Ve 32. kole bylo pořadí Castroneves, Hawksworth a Sató, tento trojlístek jel na stejné strategii. Na čtvrté místo se posunul Conway, páté místo patřilo Hunter-Reayovi (stejná strategie jako první tři). Power byl pátý a hned za ním byl Simon Pagenaud, v zimě ještě Powerův dobrý kamarád, s nímž jel na dovolenou. Teď si po několika kolizích v průběhu sezóny oba piloti nemohou přijít na jméno.

Castroneves si vyjel takový náskok, že když ve 33. kole zamířil do boxů, vrátil se před svými rivaly. Pomohlo mu, že Hawksworth a Sató stavěli společně s ním, Brit si přitom ještě vysloužil penalizaci za překročení rychlostního limitu, čtvrtý Conway se začínal trápit na měkké sadě a zbytek pole brzdil výrazně pomalejší Hunter-Reay. Do problémů se navíc dostal Sató, do souboje s Hawksworthem se přimíchal i Briscoe a Sató skončil v únikové zóně, ale udržel motor v chodu a vrátit se na trať.

Ve 38. kole se Power konečně dostal před Hunter-Reaye a v dalším kole i před pomalého Conwaye, ale Castroneves už měl náskok přes 8 vteřin. Ve 40. kole se Conway už musel zbavit měkké sady pneumatik. Castroneves si vybudoval jedenácti sekundový náskok. Power za sebou brzdil trio Pagenaud, Hinchcliffe a Dixon.

Poslední várka pit stopů začala kolem 45. kola. Castroneves, Power, Dixon a Kimball, tedy první čtyřka, zamířili do boxů společně v 49. kole. Castroneves udržel deseti vteřinový náskok, který ale vzal za své 12 kol před koncem, když svůj vůz poslal do zdi Bourdais. V tu chvíli také skončilo Hunter-Reayovo trápení. V jeho voze vypověděla službu elektronická řídící jednotka.

Restart přišel v 63. kole, první desítka jela v pořadí Castroneves, Power, Dixon, Kimball, Pagenaud, Hinchcliffe, Aleshin, Munoz, Briscoe a Kanaan. Žlutá fáze přišla vhod oběma pilotům Andrettiho stáje, protože bez ní by nevystačili s palivem. Dixon zaútočil na Powera před pasáží kolem fontány, ale Australan jeho útok odrazil, čehož využili Kimball a Hinchcliffe. V dalším kole poslal v 5. zatáčce Andretti Satóa do bariéry, což zavinilo další neutralizaci.

Restart proběhl tři kola před koncem. Andretti si v posledním kole odbyl penalizaci. HInchcliffe zaútočil na Kimballa, ale ten se ubránil a Dixon se protáhl za svého stájového kolegu na čtvrté místo. Power už svého parťáka neohrozil a Castroneves se po dominantním výkonu v obou závodech tentokrát dočkal vítězství, o nějž jej v sobotu připravila horší strategie.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 H.Castroneves  Team Penske
C
 01:45:53.3410
2.
 W.Power  Team Penske
C
+ 1.6836
3.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 2.9746
4.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 3.4290
5.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
+ 4.6528
6.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton
H
+ 4.9894
7.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
+ 5.5279
8.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
+ 5.6906
9.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 6.2501
10.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
+ 6.5923
11.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
+ 7.1114
12.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 7.2822
13.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 7.9649
14.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
+ 8.7723
15.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
+ 9.2906
16.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 27.2464
17.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 1 kolo
18.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 1 kolo
19.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
Porucha
20.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
Havárie
21.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
Havárie
22.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
Havárie