Novinky

  • 27.12.2024 Good Ferrari Sainzovi darovalo SF-75, ve kterém zvítězil na Silverstonu

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

Facebook Instagram

Obrazem i slovem: divoký návrat DTM do Maďarska

Obrazem i slovem: divoký návrat DTM do Maďarska

Po více než čtvrtstoletí zažila Budapešť další podařenou bitvu.

Po 26 letech se šampionát DTM vrátil na okruh nedaleko Budapešti a svůj comeback oslavil za použití všech zbraní ze svého arzenálu. Po deštivém chaosu v Oscherslebenu, kde se svého premiérového vítězství dočkal Christian Vietoris z Mercedesu, se v Maďarsku nastolil původní řád. Stříbrné šípy spadly zpět na chvost a do čela se vrátily vozy BMW a především Marco Wittmann. Vítěz z Hockenheimu přidal v Budapešti další zářez na své stále mladé pažbě a posunul se ve své druhé sezoně do čela průběžného hodnocení.

Druhý čas ve volném tréninku, následná pole position a suverénní nedělní vítězství – čtyřiadvacetiletý Wittmann nenechal nikoho na pochybách o tom, kdo byl pánem víkendu. Poměrně zdařile mu však sekundoval Miguel Molina, který jistil pro Audi druhou příčku. Poslední místo na stupních vítězů vybojoval závěrečnou stíhací jízdou na rychlejší směsi pneumatik Bruno Spengler.

Timo Glock, jenž patřil během víkendu stabilně do nejrychlejšího tria a jehož souboje s Edoardem Mortarou byly kořením závodu, nakonec musel odstoupit po kolizi s Nikem Müllerem v posledním kole. Nejlepším jezdcem Mercedesu byl jedenáctý Robert Wickens.

 


Technika se od poslední návštěvy DTM v Budapešti změnila k nepoznání. Umazané mechaniky už byste v boxech taky hledali marně.

 


DTM letos láká na rekordní počet šampionů i hvězdy z F1 ve startovním poli. Vavříny však sbírají především mladí jezdci.

 


Radikální změna v přístupu k nastavení vozu se Mikemu Rockenfellerovi nevyplatila. Na maďarské půdě se úřadující mistr trápil a přišel o vedení v šampionátu.

 


DTM Mercedes AMG C-Coupé - nejdražší podložka pod myš.

 


Obvyklá rutina na pitlane. Po příjezdu vozu odstrojit dveře a rychle chladit brzdy a motor.

 


Šesté místo Maximeho Martina bylo nejlepším nováčkovským počinem roku. Sezóna je však ještě mladá a Martin se svými bohatými zkušenostmi ze závodů GT vozů není zrovna zelenáč.

 


Tajemství pod kapotou v DTM ukazují neradi.

 


Prostor parc fermé byl po závodě plný důkazů o tom, že DTM je skutečně kontaktním sportem.

 


Marco Wittmann na cestě za svoji druhou letošní pole position.

 


Ačkoliv se chlapci od BMW snažili, tři nejrychlejší zastávky v boxech patřily Mercedesu.

 


Šestá startovní pozice Augusta Farfuse byla nadějí na solidní bodový zisk...

 


...nakonec však Brazilec po problémech s brzdami odstoupil.

 


Jedenáctý na startu, devátý v cíli. Zdá se, že matador Mattias Ekström bude letos útočit převážně ze zadních řad.

 


Kouzlo večerní kvalifikace. António Félix da Costa si jede pro pátý nejrychlejší kvalifikační čas.

 


Předstartovní gymnastika Joeyho Handa.

 


Bouřlivák Petrov, který vděčně bavil diváky Formule 1, zatím v DTM v tomto smyslu zůstává za očekáváním.

 


Triumf strategie. Bruno Spengler se po startu z deváté pozice na pomalejší směsi pneumatik propadal, v druhé půli závodu se však s rychlejším obutím probojoval až na stupně vítězů.

 


Hořký návrat. Paul Di Resta si od comebacku sliboval, že bude závodit v jiných patrech jezdeckého pole, než na jaká byl zvyklý z F1. Na to ovšem současná forma Mercedesu nestačí.

 


1. kolo, 2. zatáčka - Greenovi i Farfusovi byla dráha malá.

 


Rozdíl mezi oběma variantami obutí by se na Hungaroringu mohl měřit ve světelných rocích. Závěr závodu proto patřil jezdcům na rychlejší směsi, kteří se mílovými kroky tlačili dopředu.

 


Vozům BMW klikatá trať za Budapeští seděla. Do závěrečné části kvalifikace se probojovalo 5 jezdců bavorské automobilky.

 


Dvě tváře pošty – 1.

 


Dvě tváře pošty – 2.

 


Martin Tomczyk toho coby bývalý šampion zatím příliš nepředvádí. Kdyby neměl jasně bílé auto, dost možná si jej ani nevšimnete.

 


Augusto Farfus v zatáčce, kde měl před pár lety na mále jeho krajan Felipe Massa.

 


Gesto Marka Wittmanna směrem k týmu bylo výmluvné. Skvěle odvedená práce a zasloužený plný bodový příděl.

 


Miguel Molina už měl několikrát našlápnuto k nejvyšším příčkám a v Maďarsku se to povedlo dotáhnout do úspěšného konce. Žádný div, že po závodě jen zářil.

 


Robert Wickens se dlouho držel v první desítce. Nakonec však nejlepší jezdec Mercedesu těsně přišel o body a skončil jedenáctý. Zklamání u stříbrných šípů bylo znatelné.

 


Ve druhé půli závodu zahrozilo počasí. Spadlo však jen pár kapek.

 


Další déšť přišel po závodě. Marco Wittmann kropil svoje mechaniky šampaňským pro vítěze.

 


Naštvaný pošťák. Timo Glock většinu závodu bojoval s Edoardem Mortarou. Po závodě se nechal slyšet, že si z toho vzal ponaučení a Mortara by si na něj měl dávat větší pozor při následujícím závodě na Norisringu.

 


Před závodem se o Glockovi na Hungaroringu mluvilo především v souvislosti s jeho úspěchem na této trati při GP Maďarska 2008 (druhé místo za Toyotu).

 


Švýcarský nováček Nico Müller, držitel nejrychlejšího kola závodu, se srazil s Glockem v posledním kole. Komisaři to označili za běžný závodní incident.

 


Podle organizátorů si cestu na tribuny během víkendu našlo 33 000 diváků. Podle maďarských úřadů našli i cestu zpět.

 


Selfie.


Foto: Martin Ševčík