Sam Bird: Mercedesy nejezdí nadoraz
Německá automobilka má prý situaci zcela pod kontrolou.
Mercedes s přehledem vyhrál prvních 6 velkých cen sezóny 2014, ale alespoň malou naději dala jeho soupeřem Velká cena Monaka. V té se podařilo Danielu Ricciardovi pár kol před cílem dohnat Lewise Hamiltona a jen klikaté uličky Monte Carla zabránily připravovanému souboji o druhou pozici.
Optimismus v řadách soupeřů a jejich fanoušků však mírní bývalý testovací jezdec Mercedesu, Sam Bird: "Myslím, že v závodech zdaleka neukazují svůj plný potenciál. Kdyby jim začal některý ze soupeřů opravdu šlapat na paty, snadno najdou desetinky navíc."
Bird přitom pravděpodobně naznačuje, že Mercedes omezuje výkon svých motorů, aby zajistil jejich spolehlivost. Po Monaku vyplula na povrch i skutečnost, že si Lewis Hamilton jednoduchou změnou nastavení upravil výkon motoru pro poslední kola Velké ceny Španělska. To mu nakonec pomohlo ubránit svoji pozici před Nicem Rosbergem.
Sam Bird se již s Mercedesem sice rozloučil a chystá se soutěžit v nové Formuli E, avšak byl přítomen během dlouhého vývoje vozu F1 W05 Hybrid.
"Na tuto sezónu se připravovali opravdu dlouho. Již v roce 2011 se vedly první diskuse a začalo se s testováním některých řešení prostřednictvím simulací. Vůbec se nedivím, že jsou tak daleko před ostatními."
Během svého působení v Brackley měl Bird možnost osobně poznat i oba současné jezdce Mercedesu a jejich rozdílný přístup k práci pilota F1: "Jsou to zcela odlišné typy jezdců. Nico perfektně rozumí technice a dokáže si s chlapci (z tech. oddělení) popovídat o čemkoliv. V této oblasti mu může konkurovat málokdo. Lewis má ale obrovský talent a ve voze působí mimořádně sebejistě. Myslím, že to bude mezi nimi i nadále velice těsné. Hodně ale záleží i na Lewisové formě a psychické kondici."