Příčinou problémů na vozech Mercedesu byla elektronika
Následkem bylo i přehřívání brzd.
Již v prvních fázích závodu hlásil Lewis Hamilton svému týmu, že cítí pokles výkonnosti svého vozu. V té chvíli si tým ještě myslel, že jde o krátkodobou závadu vzniklou aktuálním přehřátím systému, ale následně se ukázalo, že je celé ERS nenávratně mimo provoz.
ERS má v letošních monopostech svou podstatnou roli i při brzdění, kdy je podstatná část zpomalování vozů realizována prostřednictvím motoru. Při nečinnosti systému ERS tak veškerou práci musí zastat brzdy na zadních kolech, které pro takovéto brzdné síly nejsou projektovány.
V momentě, kdy se ukázalo, že dochází ke ztrátě brzdného účinku, už bylo pro Hamiltona pozdě a musel ze závodu odstoupit. Tým tak dal okamžitě povel Rosbergovi, aby brzdy co nejvíce ochlazoval a dostal je z kritické teploty na přijatelnou úroveň.
Lewis Hamilton po svém odstoupení uvedl: "Už od prvních závodů jsem měl co dělat a teď mám druhé vypadnutí, přičemž Nico žádné. Budeme pokračovat v práci a snad se v dalších závodech vrátíme ještě silnější. Ve druhém stintu jsme se dozvěděli, že máme nějaký problém, ale mysleli jsme si, že to ještě dokážeme zvládnout. Během zastávky v boxech jsem se dostal před Nica a myslel jsem si, jak je to úžasné, ale hned v tom samém kole mi selhaly brzdy a už jsem nemohl nic dělat. Problém byl v tom, že jsem za Nickem jel příliš dlouho a nasával jsem teplo z jeho vozu. On byl celý čas vpředu v čistém vzduchu. Když jsem se dostal před něj, tak bylo všechno už totálně zavařené. Smolný den, ale jako tým jsme získali osmnáct bodů, což je dobré. Jedeme dál. Vícekrát už snad ze závodu nevypadnu."