Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Poconu zářil Keselowski, z výhry se ale neradoval

V Poconu zářil Keselowski, z výhry se ale neradoval

Rychlých 160 kol na Tricky Triangle

Závod z první řady odstartoval Denny Hamlin a Kurt Busch. Pro Dennyho Hamlina to byl už devatenáctý Pole jeho kariéry a pro letošek druhý. Z druhé linie startoval Keselowski, Harvick a následně Gordon, Kyle Busch a také Logano.

Jimmie Johnson, který zde vyhrál minulý rok, při kvalifikaci trochu zaspal a startoval tak až z dvacáté pozice. 

Už v prvním kole se vedení ujal Brad Keselowski a vedl tak jezdecké pole vstříc následujícím celkem sto šedesáti kol. Poklidné kroužení pod zelenou vlajkou nebylo ničím rušeno. Nezvykle zbarvený vůz Brada Keselowskeho tak sbíral kola ve vedení jedno za druhým. Druhý kroužil Gordon, třetí Hamlin, čtvrtý Harvick a první pětku uzavíral Kurt Busch.

Po dvaceti odkroužených kolech se čelo závodu začalo prodírat pomalejšími vozy a stále přibývaly vozy s kolovou ztrátou. V Lead Lap kroužilo třicet čtyři vozů.

Ryan Truex ve dvacátém pátém kole odstartoval zastávky u mechaniků pod zelenými vlajkami. Následoval ho i Jimmie Johnson, který si zajel pouze pro dvě pneu, Austin Dillon si zajel pro všechny čtyři stejně jako Harvick nebo Kyle Busch.

Ve dvacátém osmém kole opustil čelo závodu i Keselowski, Leaderem se stal Kenseth. Po ukončení zastávek za plného závodního tempa se do vedení vrátila červeno/černá dvojka. Lead Lap ztratilo několik dalších jezdců.

První mávání žlutými vlajkami přišlo záhy. Ve třetí zatáčce se objevil kouř a potencionální oheň musel být zničen. Nic z toho nezpůsobil žádný jezdec. Free Pass pro Davida Ragana, který kroužil jednatřicátý. Všichni ostatní jezdci tak získali příležitost strhnout z vedení závodu dominujícího Keselowskeho.

Po restartu se ale do vedení dvojka vrátila bez větších problémů. Následoval ji Kurt Busch, Kevin Harvick a Jeff Gordon. 

Po několika kolech si Keselowski postěžoval, že ve voze cítí nějaké vibrace, ale problém se neukázal být nějak závažný, protože Keselowski kroužil spokojeně dál. Mezitím se Johnson dokázal propracovat na jedenáctou pozici a na trati došlo k prvním větším kontaktům.

Matt Kenseth - kroužící na dvacáté deváté pozici poupravil nos své Toyotě. V cestu mu stál Jamie McMurray, který taky neodešel zkrátka. I přes pootevřenou kapotu žluté dvacítky, nebyl závod přerušen a i Kenseth se snažil závodit, jak jen to šlo. 

Někteří jezdci pro tento závod zvolili taktiky „wrong way“ například Danica Patrick, která startovala šestnáctá, kroužila nyní dvacátá sedmá a Greg Biffle startující třináctý se zmítal na dvacátém třetím místě.

Odkrouženo bylo něco málo přes padesát kol a druhé Green Pit Stopy byly na světě. Trať musel opustit i Keselowski, na pozici Leadera se tak blýsknul Gordon nebo Stewart.

V šedesátém kole se po druhé mávalo žlutými vlajkami. Příčina? Nepořádek ve třetí zatáčce. Pit Road dokázal nejrychleji opustit Hamlin, Edwards a Almirola - pánové zajeli pro čtyři pneu, protože se nezúčastnili Green Pit Stopů. Zbytek jezdeckého pole zůstal na trati.

Restartovalo se v šedesátém pátém kole, ve vedení opět Keselowski. Jimmie Johsnon se dokázal probojovat na čtvrtou příčku poté, co pokořil Stewarta.

Třetí žlutá fáze přišla v sedmdesátém druhém kole, opět nepořádek na trati, pro tentokráte v první zatáčce. Lucky Dog pro Davida Gillilanda. Prvním odpadlíkem garážového typu se stal J.J. Yeley. Pit Lane byla otevřena, první čtyři jezdci zůstali na trati, prvním, kdo zastávek využil, byl pátý Johsnon. A pro jednou bylo zase veselo na Pit. Jimmie Johsnon opouštěl své stání, jenomže se potkal s Ambrosem, který chtěl ke svým mechanikům teprve zajet. Došlo ke kontaktu a následně i ke značnému zdržení díky tomu všemu couvání.



Rychlíky oproti tomu byli Earnhardt Jr., McMurray, Kahne nebo Larson. Restartovalo se v sedmdesátém prvním kole. Johnson až z třicáté první pozice. Chvilku to vypadalo, že Keselowski bude pokračovat ve své hvězdné šňůře, ale to by ho nesměl předjet Tony Stewart. Dařilo se i Danice Patrick, která po restartu ukořistila třináctou pozici.

Závod se dostal do své poloviny, v Lead Lap kroužilo třicet vozů a Jimmie Johnson se probojovával zpět na výsluní.

Další žlutou fázi zapříčinil Dave Blaney, který dostal do smyku svou sedmasedmdesátku. Free Pass pro pomuchlaného Matta Kensetha. Na Pit Lane zajel například Johsnon, jeho vůz vyžadoval drobné opravy na pravé straně. Penalizaci za příliš mužů před zídkou si vysloužil Kenseth, většina jezdeckého pole zůstala na trati a Dave Blaney si to namířil rovnou do garáže.

Po restartu se do čela dostal Stewart, kterého ale po chvíli pokořil Kurt Busch. Stewart si to ale nechtěl nechat líbit a tak se snažil na Busche dotahovat, co mu síly stačily. V Lead Lap kroužilo třicet dva vozů.

V devadesátém šestém kole přišel ke slovu fenomén zelených Pit Stopů. Zahájil je Stewart, Gordon, Keselowski nebo také Logano. V čele závodu se tak objevil Hamlin, kterého vystřídal Earnhardt Jr. Na čelo závodu se dostal i Larson a poprvé v letošní sezóně si mohl vyzkoušet pozici Leadera závodu. Na prvním místě se ještě objevil Johsnon nebo Anett. Po ukončení kolotoče se zastávkami u mechaniků se na čelo závodu vrátil Stewart. Smoke na nic nečekal a začal pracovat na náskoku.

Sto sedmnácté kolo nepřálo Harvickovi, který se kvůli pneumatice musel odebrat na Pit Road. Kolo na to se po páté mávalo žlutými vlajkami. Důvodem byla tekutina (pravděpodobně olej) na trati. Do Lead Lap se mohl vrátit David Ragan. Pit Road byla otevřena a většina jezdeckého pole si zajela pro čtyři pneu. Nejrychlejší byli při odjezdu Stewart, Gordon, Logano, Patrick, Kurt Busch a Kyle Busch. Stewart se ale neradoval dlouho, protože byl penalizován za příliš vysokou rychlost na Pit.

Do konce závodu zbývalo necelých čtyřicet kol. Na trati se začaly vozy neohroženě hrnout dopředu trojřad. V čele opět Keselowski následován Earnhardtem Jr. a Bowyerem, kterému se poslední restart vydařil. Stewart se kvůli penalizaci propadl až na dvacátou sedmou pozici. U konce závodu se dokázal trochu probudit Biffle a probojoval se do první desítky.

Ve sto dvacátém osmém kole došlo na další zastávky za plného závodního tempa. Odstartoval je Denny Hamlin, následoval ho Keselowski, Earnhardt Jr., Bowyer a Edwards. Leaderem se tak stal Johsnon, Gordon nebo Allgaier. Danica Patrick díky zastávkám kroužila druhá. 

O deset kol později byl závod přerušen žlutými vlajkami. Právě zmíněná Danica Patrick se ve třetí zatáčce potkala s lemující zdí. Z návratu do Lead Lap se radoval Harvick.

Pouze dvacet tři kol před cílem byly na řadě zastávky u mechaniků. Penalizaci za příliš mužů před zídkou si vysloužila Patrick.

Po restartu se do čela opět vecpal Keselowski. Ukázal se být rychlejší než Earnhardt. Ne příliš dobrý restart předvedl Johsnon. Po sedmé a naposledy se nad tratí rozsvítila žlutá světla. Na zadní rovince si to po smyku do zdi namířil Kahne a strhl sebou i Edwardse. Poletující trosky zasáhly i Biffla, ale naštěstí vyvázla šestnáctka bez větší újmy.



Zdemolovaný vůz Kaseyho Kahna musel být odtažen a trať musela být důkladně uklizena od trosek a vyteklých kapalin. Aby toho nebylo málo Carl Edwards byl následně penalizován za to, že zajel na Pit Lane příliš brzo. Jenomže Carla to asi moc nerozhodilo, protože zajel rovnou do garáže, pro devadesát devítku závod skončil.

Dvanáct kol před cílem se mohlo restartovat. Z první linie vyrazil Keselowski a Earnhardt Jr., v druhé řadě se tetelil Logano a Kurt Busch, první pětku uzavřel Stewart. Earnhardt i kurt Busch se snažili pokořit Keselowskeho. Boje se ale děly i o pár pozic níže. Kyle Larson předjel deset kol před cílem Johnsona a doplnil tak první pětku místo něj.

Závod nedokončil ani Logano, který se deset kol před cílem odporoučel poté, co to jeho motor vzdal. Keselowski si zatím vyjel náskok na druhého Earnhardta. Třetí Kurt Busch na ně ale ztrácel ještě víc. Šest kol před cílem začalo být dvojce trochu horko. Motor se zahříval a Keselowski se musel rozhodnout. Nakonec nechtěl riskovat, že závod nedokončí úplně, protože náskok se začal nepatrně snižovat. Keselowski tedy zpomalil. Pět kol před cílem ho předjel Earnhardt Jr., tři kola do konce závodu ztrácel Keselowski 0,380 vteřiny a protože se nemohl snažit na plný plyn (neboť by asi uvařil motor), dojel si Earnhardt pro bílou vlajku a následně i šachovnicovou. Letos druhé vítězství pro osmdesát osmičku a celkem dvacáté první pro Dala Earnhardta Jr.

A jak to vypadá v rámci šampionátu? První místo v tabulce nově obsadil Gordon, který sesadil Kensetha. Matt Kenseth je ale pro letošek zatím bez výhry. O dvě příčky si přilepšil Earnhardt Jr. a s dvěma výhrami je momentálně třetí. Čtvrtou příčku obsadil Johsnon, také s dvěma výhrami. Nejhůř z letošních vítězů si momentálně stojí Harvick, který je i s dvěma výhrami až dvanáctý. Ale jak víme, toto pořadí není určující pro prostup do bitvy o pohár.

VÝSLEDKY ZÁVODU.

POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU.

Za týden se podíváme do Michiganu.