Neweymu se nelíbí přísná omezení
Svůj talent a zkušenosti chce využít někde jinde.
Dohady o budoucnosti Adriana Neweyho skončily ještě před Velkou cenou Kanady. Angličan prozradil, že podepsal novou, víceletou smlouvu s Red Bullem, avšak soustředí se na projekty mimo Formuli 1. Později v rozhovoru prozradil, že k jeho odchodu z F1 výrazně přispěla i pravidla omezující aerodynamiku současných monopostů.
"Bylo pro mě požehnáním, že jsem po dostudování mohl nastoupit na pozici aerodynamika a věnovat se motorsportu" řekl Newey. "Měl jsem to štěstí, že jsem tady mohl zůstat mnoho let, ale cítím, že stávající pravidla mě už příliš omezují. Jsou tak přísná, že je již téměř nemožné najít novou oblast, která by stála za prozkoumání. Někdo by se na ně, podle mého názoru, měl podívat a předělat je úplně od základů.“
Adrian Newey se však Red Bull Racingu neotáčí zády a zůstává alespoň na pozici konzultanta.
"Udělám krok vzad a přijmu roli poradce. Pokud budou inženýři potřebovat poradit, budu k dispozici. V Milton Keynes již teď máme připravený velmi talentovaný tým lidí, který jsme připravovali několik let. Věřím, že změny proběhnou hladce."
Newey má podle všeho ještě platnou smlouvu na místo technického ředitele a změna nějaký čas potrvá, takže jeho posledním výtvorem by měl být až vůz RB11. Christian Horner však plánuje prozradit podrobnosti o "jiných" společných projektech Red Bullu a Neweyho již koncem tohoto léta. V nejbližších měsících můžeme tedy očekávat spekulace na téma, zda se Newey chystá s podporou Red Bullu přesunout do nějaké jiné série, nebo připravuje něco zcela nového.
V posledních měsících byl geniální aerodynamik spojován i s přestupem do Scuderie Ferrari. Na otázku, zda opravdu probíhala nějaká jednání, Newey odpověděl: "O Ferrari a o mně se toho hodně napovídalo. Uvědomte si ale, že jsem součástí tohoto týmu již od jeho vzniku. Dostal jsem se do jeho středu a byl při celém jeho vývoji, takže odchod ke konkurenci by se dal přirovnat k opuštění manželky."