Mercedesy opět dominují. Nejrychlejší Hamilton
Velká cena Rakouska - 2. trénink
2. trénink začína ve 14.00. Rušno je v garážích Sauberu, Mercedesu a Caterhamu. V prvním tréninku Sutila zradilo turbo od Ferrari, Rosberga chlazení ERS a Ericssonův vůz měl problémy s elektrickým systémem. Všichni tři se ale rychle vydali na trať dohánět ztracený čas. Trénink jezdci začínají na opět na měkkých pneumatikách. Stinty na superměkkých přijdou na řadu o pár desítek minut později. Po prvních kolech se vedení ujal Jenson Button.
Jean-Eric Vergne jezdí s vědomím, že se možná na startu nedělního ztratí několik pozic. Extra sadu měkkých pneumatik, určenou speciálně pro první půlhodinu prvního tréninku využíval přibližně 30 minut a 30 sekund. Hrozí mu tedy penalizace. Stevardi však ještě neměli čas rozhodnout. Starosti svým mechanikům nadělali v prvním tréninku i jezdci Red Bullu. Oba opustili trať ve vysokých rychlostech a tým se obává menších škod na obou podvozcích.
Po čtvrthodině se vedení ujal Rosberg, o pár minut ho však vystřídal týmový kolega Hamilton a na druhé místo se dostal Valtteri Bottas.
Se Sauberem to opět nevypadá dobře. Hlavně Sutilův vůz vypadá při brzdění mimořádně nervózně a Němec s ním evidentně bojuje. Na první body to opět nevypadá.
Jezdce nadále nejvíce trápí první zatáčka rakouského okruhu. Na jednotku ji zvládají pouze vozy Mercedesu a většinou i Fernando Alonso. Po první půlhodině vedl Hamilton před Rosbergem, Bottasem, Alonsem a Massou. Nejlepší čas má hodnotu 1:10.460. Jezdci pomalu přecházejí na červenou směs pneumatik.
Okruh je nadále velice kluzký a těžké chvíle si prožili Grosjean, Kvjat i Bianchi. Všechny monoposty zůstaly celé, ale Grosjeanovi se chování jeho monopostu vůbec nezamlouvá. Ve 14:38 překonává hranici minuty a 10 sekund Lewis Hamilton. Na čerstvých superměkkých pneumatikách dosáhl času 1:09.652. Druhý Rosberg a Alonso se díky červeným pneumatikám vrací do první trojky. Svému podvozku dal tentokrát zabrat Kevin Magnussen. Mechanici McLarenu se mu za široký průjezd zatáčky číslo 1 nepoděkují.
Kdo si koupil lístky na tribuny s výhledem na poslední či první zatáčku jistě neprohloupil. Většina jezdců má v těchto dvou zatáčkách velké problémy s hledáním limitů svých vozů. Problémy Lotusu během dlouhých brzdění potvrzuje i Pastor Maldonado. Oba černo-zlaté monoposty se často dostávají mimo trať, ani jim tato trať evidentně nesedí. 40 minut před koncem tréninku ohlásil Nico Hülkenberg svému týmu problémy s aerodynamikou. Na vině je pravděpodobně zadní křídlo.
McLaren nastoupil s novým aerodynamickým balíkem, přičemž například upustil od svého masivního předního křídla a úprav se dočkala i podlaha. Její odolnost už vyzkoušel Kevin Magnussen a Button nyní osazenstvo McLarenu dorazil hláškou do vysílačky: "Kluci, je to zpátky. Stejný problém jako před dvěma týdny."
Buttonův oznam je nejspíš třeba přeložit jako opětovné problémy s extrémně rychlým opotřebením zadních superměkkých pneumatik, které McLaren trápilo i v Kanadě. Své pneumatiky necelou půl hodinu před koncem ždímá i Lewis Hamilton, ale ten má už za sebou slušnou porci kol.
20 minut před koncem tréninku se objevují nějaké problémy s pohonným ústrojím vozu Sebastiana Vettela. Sutil a Grosjean už mají problémy i v zatáčce číslo 8. Na trať se vydávají všechny monoposty, aby na pogumované trati vyzkoušely ještě pár středně dlouhých stintů.
Ještě před koncem tréninku zhodnotil Alonso formu Ferrari: "Rychlost je OK, jsme na tom velmi dobře… Pokud tedy nepočítám mercedesy."
Ředitelství závodu se nelíbí, jak jezdci využívají výběhovou zónu osmé zatáčky. Po tréninku bude jezdce informovat o nových opatřeních.
Nejlepší časy se vzhledem k dlouhým stintům v druhé půlce tréninku již neměnily. Na vrcholu tabulky zůstal Hamiltonův čas 1:09.652. Pod 1:10.000 se dostal i jeho kolega Nico Rosberg. Mezi Mercedes a jeho zákazníky se opět dostal Fernando Alonso, následovaný dvojicí jezdců Williamsu.
# | Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola |
---|---|---|---|---|---|
01 | L. Hamilton | Mercedes | 1:09.524 | 37 | |
02 | N. Rosberg | Mercedes | 1:09.919 | 0.377 | 50 |
03 | F. Alonso | Ferrari | 1:10.470 | 0.928 | 40 |
04 | V. Bottas | Williams | 1:10.519 | 0.977 | 44 |
05 | F. Massa | Williams | 1:10.521 | 0.979 | 39 |
06 | S. Vettel | Red Bull | 1:10.807 | 1.265 | 39 |
07 | J. Button | McLaren | 1:10.813 | 1.271 | 44 |
08 | D. Ricciardo | Red Bull | 1:10.920 | 1.378 | 36 |
09 | K. Magnussen | McLaren | 1:10.936 | 1.394 | 45 |
10 | J. Vergne | Toro Rosso | 1:10.972 | 1.430 | 39 |
11 | K. Raikkonen | Ferrari | 1:10.974 | 1.432 | 45 |
12 | D. Kvyat | Toro Rosso | 1:11.261 | 1.719 | 45 |
13 | S. Perez | Force India | 1:11.296 | 1.754 | 36 |
14 | E. Gutierrez | Sauber | 1:11.491 | 1.949 | 42 |
15 | P. Maldonado | Lotus | 1:11.765 | 2.223 | 30 |
16 | A. Sutil | Sauber | 1:11.806 | 2.264 | 42 |
17 | N. Hulkenberg | Force India | 1:11.935 | 2.393 | 39 |
18 | M. Chilton | Marussia | 1:12.229 | 2.687 | 43 |
19 | R. Grosjean | Lotus | 1:12.262 | 2.720 | 46 |
20 | J. Bianchi | Marussia | 1:12.279 | 3.737 | 36 |
21 | K. Kobayashi | Caterham | 1:12.937 | 3.395 | 24 |
22 | M. Ericsson | Caterham | 1:13.596 | 4.054 | 48 |