Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Alonso chce návrat starého KERS

Alonso chce návrat starého KERS

S ním to bylo zábavnější a pomáhal mu předjíždět.

Luca di Montezemolo ještě před Velkou cenou Rakouska pozval klíčové osobnosti Formule 1 jedna na setkání ohledně budoucnosti sportu. Podle prezidenta Ferrari se F1 vydala špatným směrem a kvůli tomu přichází o fanoušky. V Rakousku se na stranu svého zaměstnavatele postavil i Fernando Alonso, kterému se letošní sezóna také nelíbí.

"Náš prezident má svým způsobem pravdu", tvrdí Alonso. "Některé závody opravdu nenabízejí dostatečně dobrou show. Mercedes má mnohem lepší auto než ostatní, ale diváci by chtěli vidět více akce. Například Velká cena Kanady byla velmi zábavná. V dalších závodech se pokusíme předvést lepší show a týmy, fanoušci, nebo kdokoli jiný s dobrým nápadem by měl pomoci udělat F1 zábavnější."

Podle dvojnásobného mistra světa ale v některých oblastech nemusí Formule 1 přicházet s novými nápady. Postačí, když se podívá do vlastní minulosti, nebo se nechá inspirovat jinými sporty.

"O nákladech se mluví více, než o čemkoli jiném. Všechna opatření musí dávat smysl i z téhle stránky. Proč se tedy neuvažuje o návratu starého (levnějšího) KERS-u? Energie nahromaděná v bateriích nám dává dodatečný výkon, ale ten si už nemůžeme dávkovat tak, jak jsme to dělali s KERS-em. Stačilo, když jsem ho použil na jiných místech než soupeř a mohl jsem se pustit do předjížděcího manévru. Nové systémy ale dodávají každému víceméně stejné množství energie na stejných místech a předjíždění kvůli tomu není možné."

Vzhledem na souboje, které proběhly i v Alonsem zmíněné Velké ceně Kanady, není zcela jednoduché rozluštit, kterým směrem se Španělovy myšlenky vlastně ubíraly. O show i o předjíždění se do velké míry starají pneumatiky Pirelli, avšak právě ty by Alonso s radostí vyměnil za jiné.

"V minulosti pomáhalo i soutěžení v této oblasti, ale nyní bychom mohli přijít s nějakým podobným řešením, které by také míchalo pořadím. Mohli bychom pomáhat malým týmům tak, jak to dělá MotoGP. Mohly by využít jiné specifikace pneumatik, nebo nastoupit s jiným množstvím paliva, nebo cokoliv, co by jim pomáhalo v závodech. Jistě jsou tu věci, které můžeme probrat z jiných sportů, ale jak jsem řekl, musíme při tom hledět i na náklady, které jsou prioritou."