Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Mercedesu se začíná s tajnůstkařením

V Mercedesu se začíná s tajnůstkařením

Wolff se obává, že se soupeření jezdců přenese i na inženýry.

Požár, který se mezi Nicem Rosbergem a Lewisem Hamiltonem rozhořel mezi závody ve Španělsku a v Kanadě, se zdánlivě Mercedesu podařilo uhasit. Jezdci již nekrmí média velkými prohlášeními a korektně se chovali i po skončení Velké ceny Rakouska, avšak za oponou pokračuje nelítostný souboj a podle Tota Wolffa se přestávají brát ohledy na zájmy týmu. Jezdci se už navzájem nechtějí dělit o data a komunikace uvnitř týmu vázne.

"Je i v našem zájmu, aby spolu (Rosberg a Hamilton) nadále soupeřili", vysvětlil výkonný ředitel Mercedesu. "Výkonnostně jsou na tom velmi podobně a my do jejich souboje opravdu nechceme zasahovat zvenčí a manipulovat výsledky závodů. Oba musí dostávat stejné příležitosti.

Nicméně, tým se (v sobotu) dostal do potíží. Po třetím tréninku jsme nebyli v dobré kondici a atmosféra také nebyla taková, jako bývala dříve. Vidíme, že v týmu panuje soutěživost a že je to na úkor transparentnosti, nesmíme ale dopustit, aby tím trpěl celý tým. Všichni musí pracovat společně. Jezdci i inženýři na obou stranách garáže, všichni se musí dělit o všechny své poznatky.

Jiný přístup by možná neovlivnil nejbližší závody, jenže my chceme vyhrávat několik let. Každý závod se musíme co nejvíce naučit a to dosáhneme, pouze pokud budou k týmu všichni otevření a dokáží spolupracovat."

Wolff se obává, že se mu situace vymkne z rukou, když proti sobě už nebudou stát pouze dva jezdci ale i dvě skupiny inženýrů. Ti jsou také soutěživí a připraveni pomáhat především vozu, který parkuje na jejich straně garáže a jeho jezdci.

Ředitel Mercedesu také zmínil, že by nechtěl vidět žádné "skrývání skutečné výkonnosti vozu až do posledního kvalifikačního kola, ani pokusy o ukradení nebo sabotování důležitého kola soupeře". Tím mohl narážet na nepovedenou poslední část kvalifikace na Velkou cenu Rakouska, Rosbergův incident během kvalifikace v Monaku i kvalifikační trapas, který McLarenu způsobilo soupeření Lewise Hamiltona a Fernanda Alonsa během kvalifikace na velkou cenu Maďarska 2007.