Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wickens zavelel k zmrtvýchvstání Mercedesu

Wickens zavelel k zmrtvýchvstání Mercedesu

Norisring, kvalifikace

Na své výsostné trati v ulicích Norimberku, která mercedesům v minulosti vždy seděla, se Stuttgartští vrátili na přední pozice a proměnili kvalifikaci ve svoji soukromou záležitost. V těsném boji, ve kterém se nejrychlejších sedm vešlo do dvou desetin, nakonec měl navrch Robert Wickens a zopakoval tak svoji loňskou pole position.

Paula di Restu nezastavily ani problémy s elektronikou na konci první části kvalifikace a bývalý pilot formule 1 až do konce bojoval o nejrychlejší čas. Do zítřejšího závodu odstartuje ze druhé pozice před nejrychlejším jezdcem Audi Jamiem Greenem.

Stříbrné šípy vystrkovaly růžky už od raního prvního tréninku. Trať náročná na brzdy, vyžadující  vysokou maximální rychlost a rychlou akceleraci z pomalých zatáček vždy vozům se stříbrnou hvězdou seděla. Svojí formou však Mercedes překvapil podle jezdců i sám sebe.

Pouze Vitalij Petrov ve třetí a Daniel Juncadella ve druhé části nedokázali postoupit dále kvalifikačním sítem. Do poslední třetiny pro nejrychlejším osm tak postoupilo pět vozů Mercedesu.

Zcela opačný osud postihl BMW. Jezdci mnichovské automobilky nebyli schopni navázat na své časy z prvního segmentu kvalifikace a ve druhé části se se sobotním programem rozloučili Martin, Glock, Hand, Farfus i Spengler.

Jen vedoucí muž průběžného pořadí Marco Wittmann mohl změřit síly s těmi nejrychlejšími. Ztráta na čelo však byla příliš velká a Wittmann tak kvalifikaci na své prakticky domácí trati vzdal ještě pár minut před jejím koncem.

Vysvětlení šéfa BMW Jense Marquardta? Chyběla maximální rychlost a mnichovští doufali v déšt, který dorazil až krátce poté, co na Norisringu naposledy zavlál šachovnicový praporek. Podle předpovědi by však měl zásadně promluvit do zítřejšího závodu.

 

Aktualizováno:

Mattias Ekström byl dodatečně posunut o pět míst dozadu, jelikož dle komisařů na konci poslední části kvalifikace při svém návratu do boxů překážel Pascalu Wehrleinovi, který byl právě ve svém rychlém kole. Švéd, jenž přišel kontroverzní diskvalifikací o loňské vítězství, tak bude startovat až z dvanácté pozice.

 

p.
 Jezdec  Tým
 Čas
 Odstup
1.
 R.Wickens  HWA Mercedes
47.883
 
2.
 P.di Resta  HWA Mercedes
47.976
+0.093
3.
 J.Green  Rosberg Audi
47.995
+0.112
4.
 P.Wehrlein  HWA Mercedes
48.008
+0.125
5.
 G.Paffett  HWA Mercedes
48.033
+0.150
6.
 C.Vietoris  HWA Mercedes
48.033
+0.150
7.
 M.Ekström  Abt Audi
48.079
+0.196
8.
 M.Wittmann  RMG BMW
48.210
+0.327
9.
 A.Tambay  Abt Audi
48.223
Q2
10.
 N.Müller  Rosberg Audi
48.235
Q2
11.
 M.Martin  RMG BMW
48.267
Q2
12.
 M.Rockenfeller  Phoenix Audi
48.292
Q2
13.
 T.Glock  MTEK BMW
48.316
Q2
14.
 J.Hand  RBM BMW
48.320
Q2
15.
 A.Farfus  RBM BMW
48.329
Q2
16.
 B.Spengler  Schnitzer BMW
48.329
Q2
17.
 D.Juncadella  Mücke Mercedes
48.375
Q2
18.
 M.Molina  Abt Audi
48.434
Q2
19.
 M.Tomczyk  Schnitzer BMW
48.417
Q1
20.
 E.Mortara  Abt Audi
48.439
Q1
21.
 T.Scheider  Phoenix Audi
48.480
Q1
22.
 A.Felix da Costa  MTEK BMW
48.488
Q1
23.
 V.Petrov  Mücke Mercedes
48.544
Q1