Wickens zavelel k zmrtvýchvstání Mercedesu
Norisring, kvalifikace
Na své výsostné trati v ulicích Norimberku, která mercedesům v minulosti vždy seděla, se Stuttgartští vrátili na přední pozice a proměnili kvalifikaci ve svoji soukromou záležitost. V těsném boji, ve kterém se nejrychlejších sedm vešlo do dvou desetin, nakonec měl navrch Robert Wickens a zopakoval tak svoji loňskou pole position.
Paula di Restu nezastavily ani problémy s elektronikou na konci první části kvalifikace a bývalý pilot formule 1 až do konce bojoval o nejrychlejší čas. Do zítřejšího závodu odstartuje ze druhé pozice před nejrychlejším jezdcem Audi Jamiem Greenem.
Stříbrné šípy vystrkovaly růžky už od raního prvního tréninku. Trať náročná na brzdy, vyžadující vysokou maximální rychlost a rychlou akceleraci z pomalých zatáček vždy vozům se stříbrnou hvězdou seděla. Svojí formou však Mercedes překvapil podle jezdců i sám sebe.
Pouze Vitalij Petrov ve třetí a Daniel Juncadella ve druhé části nedokázali postoupit dále kvalifikačním sítem. Do poslední třetiny pro nejrychlejším osm tak postoupilo pět vozů Mercedesu.
Zcela opačný osud postihl BMW. Jezdci mnichovské automobilky nebyli schopni navázat na své časy z prvního segmentu kvalifikace a ve druhé části se se sobotním programem rozloučili Martin, Glock, Hand, Farfus i Spengler.
Jen vedoucí muž průběžného pořadí Marco Wittmann mohl změřit síly s těmi nejrychlejšími. Ztráta na čelo však byla příliš velká a Wittmann tak kvalifikaci na své prakticky domácí trati vzdal ještě pár minut před jejím koncem.
Vysvětlení šéfa BMW Jense Marquardta? Chyběla maximální rychlost a mnichovští doufali v déšt, který dorazil až krátce poté, co na Norisringu naposledy zavlál šachovnicový praporek. Podle předpovědi by však měl zásadně promluvit do zítřejšího závodu.
Aktualizováno:
Mattias Ekström byl dodatečně posunut o pět míst dozadu, jelikož dle komisařů na konci poslední části kvalifikace při svém návratu do boxů překážel Pascalu Wehrleinovi, který byl právě ve svém rychlém kole. Švéd, jenž přišel kontroverzní diskvalifikací o loňské vítězství, tak bude startovat až z dvanácté pozice.
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
R.Wickens | HWA Mercedes |
47.883
|
|
2.
|
P.di Resta | HWA Mercedes |
47.976
|
+0.093
|
3.
|
J.Green | Rosberg Audi |
47.995
|
+0.112
|
4.
|
P.Wehrlein | HWA Mercedes |
48.008
|
+0.125
|
5.
|
G.Paffett | HWA Mercedes |
48.033
|
+0.150
|
6.
|
C.Vietoris | HWA Mercedes |
48.033
|
+0.150
|
7.
|
M.Ekström | Abt Audi |
48.079
|
+0.196
|
8.
|
M.Wittmann | RMG BMW |
48.210
|
+0.327
|
9.
|
A.Tambay | Abt Audi |
48.223
|
Q2
|
10.
|
N.Müller | Rosberg Audi |
48.235
|
Q2
|
11.
|
M.Martin | RMG BMW |
48.267
|
Q2
|
12.
|
M.Rockenfeller | Phoenix Audi |
48.292
|
Q2
|
13.
|
T.Glock | MTEK BMW |
48.316
|
Q2
|
14.
|
J.Hand | RBM BMW |
48.320
|
Q2
|
15.
|
A.Farfus | RBM BMW |
48.329
|
Q2
|
16.
|
B.Spengler | Schnitzer BMW |
48.329
|
Q2
|
17.
|
D.Juncadella | Mücke Mercedes |
48.375
|
Q2
|
18.
|
M.Molina | Abt Audi |
48.434
|
Q2
|
19.
|
M.Tomczyk | Schnitzer BMW |
48.417
|
Q1
|
20.
|
E.Mortara | Abt Audi |
48.439
|
Q1
|
21.
|
T.Scheider | Phoenix Audi |
48.480
|
Q1
|
22.
|
A.Felix da Costa | MTEK BMW |
48.488
|
Q1
|
23.
|
V.Petrov | Mücke Mercedes |
48.544
|
Q1
|