Pirelli se obává pevných restartů
Nové pravidlo je ušité horkou jehlou a nikdo nezná detaily.
Pouze rok uplynul od velkého fiaska, v které se loni proměnila Velká cena Velké Británie. Závod poznamenalo několik selhání pneumatik Pirelli. Tuto sezónu tak dostal italský výrobce konečně možnost testovat své pneumatiky i na současných vozech a připravil dostatečně tvrdé gumy, které netrpí neduhy svých předchůdců. Zdá se však, že Italové si vydechli pouze nakrátko. Kromě toho, že opět ubude testování, zčista jasna se objevilo i pravidlo o pevných restartech po jízdě za bezpečnostním vozidlem.
"Potřebovali bychom detailnější vysvětlení. Budou pevné restarty, ale po jakém čase?", ptá se Paul Hembery, ředitel Pirelli pro motorsport. "Není to jen o tom, že pneumatiky ztrácejí teplotu. Například může dojít k přehřívání vozů a to bychom měli také zvážit.
Co se pneumatik týče, tak ty za bezpečnostním vozem samozřejmě vychladnou a tím pádem se v nich sníží tlak. Rádi bychom udělali nějaké simulace, ale ještě ani jen nevíme, jak dlouho vlastně zůstanou vozy stát na roštu."
Přesto není Hembery zcela proti zavádění nových pravidel za účelem zvýšení sledovanosti, pouze upozorňuje, že by se k takovým věcem mělo přistupovat opatrně a to se týká i komunikace s médii a fanoušky.
"Musíme si dávat pozor i na to, co řekneme fanouškům. Máme fanoušky, které zajímá pouze závodění i fanoušky, kteří se více zajímají i o detaily. Je zde například čínské publikum, které většina věcí za oponou nezajímá a chce pouze vidět dobré závody a pořádnou show.
Třeba na pravidle, které zajistí jiskření zpod monopostů, nevidím nic špatného. Máme sport, jehož součástí jsou emoce a myslím, že snahy směřující tímto směrem by neměly být kritizovány."