Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Wolff se s Ecclestonem neshodl v otázce sociálních médií

Wolff se s Ecclestonem neshodl v otázce sociálních médií

Twitter sice do kasy FOM nepřispívá, ale těší sponzory.

Šéf týmu Mercedes, Toto Wolff, se nedokázal s Ecclestonem dohodnout na novém postoji Formule 1 k sociálním médiím typu Facebook, Twitter či YouTube. Rakušan je přesvědčen, že sociální média jednou budou významným zdrojem příjmů a F1 se s nimi musí naučit pracovat. 83 letý Ecclestone však sociální média považuje pouze za módní výstřelek, který časem ztratí na popularitě a nadále trvá na ochraně zájmů TV společností.

"Absolvoval jsem s Berniem na toto téma sérii jednání", prozradil Toto Wolff. "Museli jsme se věnovat sledovanosti Formule 1 v televizích, protože tento sport ztratil v Itálii 30 procent diváků a pokles zájmu nastal i v Německu. Může se tomu ale někdo divit, když F1 mizí z volně dostupných televizí a přechází na placené kanály? Pokles sledovanosti je v takovém případě samozřejmý.

Také jsem mu vysvětloval, jakou explozi zájmu zažívají různé on-line záležitosti, jenže Bernie má pouze jedinou odpověď: "Tito chlapci nic neplatí, zatímco TV zajišťuje polovinu našich příjmů."

Ecclestone má na jedné straně pravdu, na druhé straně ale Wolff podotýká, že ne všechny pozitiva přichází skrz vypsané šeky.

"Jistě, tenhle model ještě nefunguje, nemůžete ho přímo zpeněžit, ale zato mohu naše sponzory ujistit, že ačkoli čísla sledovanosti klesají, jejich loga uvidí více lidí. Ani velcí hráči této oblasti, jako například Twitter, ještě nepřišli na způsob, jak tenhle systém přímo zpeněžit, ale to dříve nebo později přijde."