Alonso nebral souboj s Vettelem vážně
Španěl chtěl prý jenom potěšit diváky.
Ke konci včerejších závodů sváděl Fernando Alonso souboj s Kevinem Magnussenem, když se najednou těsně před ním objevil Sebastian Vettel. Němec právě opustil boxy, jeho mechanici skvěle zvládli zastávku a Vettel měl s čerstvými pneumatikami možnost uniknout dvojici pronásledovatelů a vydat se na stíhací jízdu za Jensonem Buttonem a Danielem Ricciardem. Zkušený jezdec Ferrari však využil příležitost a dříve než Vettel stihl dostat pneumatiky do ideální teploty, musel se dívat na Španělovo zadní křídlo.
Následoval pěkný souboj, ve kterém však dvojnásobný mistr světa tahal za kratší konec. To však podle něj bylo jen otázkou času, protože jeho soupeř byl o dvě sekundy na kolo rychlejší. Souboj s jezdcem Red Bullu ani vzájemné obviňování z porušování pravidel tedy nebral zcela vážně.
"Nejsem z toho nešťastný", ujistil média Alonso. "Myslím, že vždy když jsem se dostal mimo hranice závodní dráhy, referoval o tom do vysílačky. Dostal jsem od ředitelství závodů dvě či tři varování a on přitom dělal totéž co já. Často jsem ho ve zpětných zrcátkách vide mimo vyznačené dráhy. Během kola, kdy došlo k předjetí, opustil trať tři nebo i čtyřikrát.
Byli jsme ale pomalejší o 2 sekundy na kolo a věděli jsme, že ho nemůžeme udržet za sebou. Rozhodli jsme se ale zabojovat. Diváci to jistě uvítali, bylo to dobré pro sledovanost a pozornost kamer jistě potěšila naše sponzory, nic jsme si však od toho neslibovali. Měli jsme vážné problémy se zadním křídlem, nebylo to dobré pro aerodynamiku našeho vozu a počítali jsme i s možností, že budeme muset odstoupit. Kromě toho jsme měli i problém s bateriemi a tým mi ke konci závodu oznámil, že potřebujeme ušetřit trochu paliva, protože jsme ho na začátku závodu spotřebovali příliš. Souboj tedy pro mě neměl smysl a byl jsem i trochu překvapen, že zůstává tak dlouho za mnou.
Souboj s Buttonem byl mnohem zábavnější. Držel jsem se za ním 8 kol, ale nepodařilo se mi najít mezeru, kterou bych se mohl dostat před něj. Skvěle se bránil a pro mě to byla nejzábavnější část závodu."
Souboj si asi neužíval ani Sebastian Vettel, ten ho však bral velice vážně. Za Alonsem ztratil množství času, což udrželo v bezpečí nejen před nimi jezdícího Jensona Buttona, ale i Vettelova jeho týmového kolegu, Daniela Ricciarda, který tak opět zvětšil svůj bodový odstup od čtyřnásobného mistra světa. Podle Vettela jezdil Španěl příliš tvrdě.
"Dvakrát jsem měl pocit, že to už v šesté zatáčce vážně přehání", svěřil se Němec novinářům. "A to jsem už byl dokonce o kousek před ním. Je normální, že se snažil zůstat přede mnou, ale už jsem měl nos vpředu, takže jsem měl diktovat poloměr zatáčení a na něm bylo, aby se přizpůsobil. Dvakrát to však ignoroval.
Když závodíte proti Fernandovi, tak víte, že to bude tvrdé a že vám nenechá mnoho místa, ale podstatné je, že se mi to i tak podařilo. Takže to dobře dopadlo, ale souboj byl opravdu těsný."
Španěl se po předjetí stěžoval i na Němcovo využívání DRS, které prý přišlo na místě, kde se využívat nemá. Vettel však o správnosti svého jednání nemá ani nejmenší pochybnosti: "Řeči o DRS nemají žádný smysl, protože celý systém je kontrolován softwarem. Ale pokud ho Ferrari může používat i na jiných místech, mnohé se tím vysvětluje!“