V dramatickém závodě na Hockenheimu zvítězil Evans
GP2, Hockenheim - hlavní závod
Start hlavního závodu na německém Hockenheimu se nejlépe vydařil Stoffelu Vandoornovi, který se z druhého místa dostal do vedení když překonal z pole position startujícího Jolyona Palmera. Za vedoucí dvojici se zařadil Tom Dillmann, Stefano Coletti a Felipe Nasr. Mitch Evans startoval až z 15. místa.
V Německu panovaly opravdu vysoké teploty. Trať dosahovala na některých místech až 57 stupňů celsia. Většina pilotů zvolila pro první část závodu měkké pneumatiky, u nich bylo ale zřejmé, že při takových teplotách příliš dlouho nevydrží. Proto ihned po otevření boxů zamířili tito piloti na jejich výměnu. Střední směs zvolili jen Evans, Pic a Marciello. Ti začali postupovat polem vpřed.
Když však přišel čas na zastavení i pro tuto trojici, postihly v boxech Marciella i Arthura Pica problémy s přehřátým motorem a ztratili tak hodně času. Nedostali tak šanci zaútočit na Evance.
Po výměně pneumatik se Mitch Evans zařadil za Stefana Richelmiho. Jelikož měl ale Novozélanďan čerstvější pneumatiky, nedělalo mu problém Richelmiho předjet. Před ním se ocitli již jen piloti bez zastávek v boxech. První z nich Vandoorne měl náskok 32 vteřin. Evans se tedy pustil do zajíždění jednoho rychlého kola za druhým, aby se dostal do co nejlepší pozice vůči Belgičanovi.
Vandoorne zajel do boxů ve 25 kole a zařadil se za Evanse. Novozélanďan měl však již značně opotřebované pneumatiky, a tak se očekávalo, že ho Vandoorne na čerstvé sadě pneumatik bez potíží předjede, do cíle ještě totiž zbývalo 13 kol. Ale třetí Palmer začal na Vandoorna útočit,a tím jak dvojice využila čerstvých pneumatik k vlastnímu souboji získal Evans na čele potřebný prostor. Zvítězil tak s náskokem 0,4 sekundy nad Vandoornem a Palmerem.
Jezdec | Tým | Čas/Odstup | |
1.
|
M.Evans | Russian Time | 58:15,099 |
2.
|
S.Vandoorne | ART | +0,414 |
3.
|
J. Palmer | DAMS | +2,775 |
4.
|
S.Coletti | Racing Engineering | +20,191 |
5.
|
F.Nasr | Carlin | +20,687 |
6.
|
S.Trummer | Rapax | +23,432 |
7.
|
J.Cecotto | Trident | +30,583 |
8.
|
N.Berthon | Lazarus | +33,160 |
9.
|
M.Sorensen | MP | +35,879 |
10.
|
S.Richelmi | DAMS | +36,057 |
11.
|
R.Binder | Arden | +37,111 |
12.
|
T.Dillmann | Caterham | +38,081 |
13.
|
T.Izawa | ART | +43,096 |
14.
|
A.Quaife-Hobbs | Rapax | +47,572 |
15.
|
S.Canamasas | Trident | +49,996 |
16.
|
J.Leal | Carlin | +58,217 |
17.
|
R.Marciello | Racing Engineering | +1:02,333 |
18.
|
A.Negrao | Arden | +1:04,818 |
19.
|
A.Pic | Campos | +1:05,181 |
20.
|
D.Abt | Hilmer | +1:09:082 |
21.
|
C.Daly | Lazarus | +1:09:244 |
22.
|
R.Haryanto | Caterham | + 1 kolo |
23.
|
J.Lancaster | Hilmer | neklasifikován |
D.de Jong | MP | neklasifikován | |
|
A.Rossi | Campos | neklasifikován |
A.Markelov | Russian Time | neklasifikován |