Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Deštivou loterii zvládl nejlépe Conway

Deštivou loterii zvládl nejlépe Conway

Honda Indy Toronto – 2. závod

Mike Conway si připsal druhé letošní vítězství, když se nejlépe vyrovnal s proměnlivým počasím během druhého závodu Verizon IndyCar Series v Torontu. Závod začal jako suchý, pak se rozpršelo, aby následně pršet přestalo a trať znovu oschla natolik, že se vyplatilo přezout na pneumatiky do sucha. Druhé místo patří Kanaanovi a to přesto, že v prvním kole se ocitl v bariéře z pneumatik a propadl se na poslední místo. Will Power si z jezdců bojujících o titul vedl nejlépe, obsadil třetí příčku a na Castronevese ztrácí už zase jen 13 bodů. Lídr šampionátu Castroneves byl zapleten do hromadné nehody v závěru závodu a s poškozeným křídlem dojel 12. Stejná kolize postihla i Hunter-Reaye, který skončil 14. Simon Pagenaud měl problémy s elektronikou a skončil předposlední.

Honda Indy Toronto #2 – Ulice Toronta
56 kol – 98 mil (Časový limit 80 minut)
7 žlutých fází – celkem 20 kol
6 změny ve vedení – celkem 5 jezdců ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Hélio Castroneves – celkem 32 kol
Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya – 1:00.7896 v 9. kole

Pagenaud do závodu dobře odstartoval, ale vedoucí dvojici se podařilo jeho útok v první zatáčce odrazit. Na roštu zůstal stát vůz Justina Wilsona. Kanaan se nevešel do třetí zatáčky, zůstal stát na dráze a protože neudržel motor v chodu, musel na trať zpomalovací vůz. Ale Kanaan zůstal ve stejném kole, jako ostatní piloti. Restart přišel ve čtvrtém kole a o dvě kola později vyhasly naděje Simona Pagenauda na vítězství. Jeho vůz začala trápit elektronika a Francouz musel na několik kol odstavit auto v boxech.

Montoya se v devátém kole dostal před Hunter-Reaye a piloti týmu Penske obsadili první tři místa. Jenže o tři kola později začaly na dráhu dopadat první kapky deště. Když se jezdci rozhodli zajet k mechanikům pro pneumatiky do mokra, rozpršelo se už pořádně. Montoya v 8. zatáčce dostal smyk a nos vozu opřel o bariéru z pneumatik. O jeho formuli se otřel Hinchcliffe, ale to nejhorší přišlo záhy, když nedobrzdil Aleshin a doslova zajel pod Montoyu. Pravé zadní kolo Kolumbijcova monopostu se opřelo o Rusovu hlavu. Nicméně všichni z nehody vyvázli bez zranění a po několika dlouhých minutách, kdy kvůli horku sálajícímu z vozu nad ním nemohl pořádně dýchat, byl Aleshin Holmatro Safety Teamem vysvobozen. Montoya a Hinchcliffe mohli v závodě pokračovat, ale oba se ztrátou čtyř kol. Do té doby dobře jedoucí Bourdais také ztratil, když na stejném místě kvůli vlhké trati skončil v únikové zóně.

Castroneves stihl před vyvěšením žlutých vlajek zajet do boxů, takové štěstí už neměli tři piloti týmu Andretti Autosport: Hunter-Reay, Marco Andretti a Muňoz, jenž uzavření boxové uličky postihlo, když už na ní mířili. Všichni tři obdrželi penalizace za zastavení v boxech, když byly uzavřené. Průjezd boxy si za narušení bezpečnosti v boxech (zřejmě kontakt s vybavením) vysloužil i Conway. Do boxů zamířili všichni kromě dvojice Newgarden a Bourdais, které se rozhodla zkusit své štěstí na slickách.

Bourdais toho litoval ještě před restartem, který přišel ve 19. kole. Pršelo už velmi silně, což pocítil především Newgarden, který při nájezdu na pit lane dostal hodiny, ale svojí vlastní silou se do boxů nakonec dostal. Pro správné obutí musel zajet i Bourdais, čímž se vedení opět ujala dvojice Castroneves – Power, následovaná trojicí pilotů Ganassiho týmu v pořadí Kanaan, Dixon a Briscoe, kterého úspěšně stíhal z posledního místa startující Filippi.

O další žlutou se v 24. kole postaral Huertas, který měl nejprve lehký kontakt se zdí, po němž následně z jeho vozu odletěl levý zadní „nárazník“. Restart přišel ve 26. kole. Power to ve 30. kole zkusil na svého stájového kolegu, ten se prozatím ubránil. O dvě kola později „uklidnil“ souboj o vedení Filippi, když v 8. zatáčce opřel vůz o bariéru, ale stejně jako předtím Kanaan i on mohl pokračovat bez ztráty kola.

Po restartu se sice Power na chvíli ocitl pod Kanaanovým útokem, ale ve 42. kole se mu podařilo dostat se do čela závodu, hned v dalším kole přezula první dvojice odvážlivců, Muňoz a Conway, na slicky, protože trať už viditelně osychala. Velkou výhodu jim v následujícím kole poskytl Saavedra, který ve třetí zatáčce zapíchl nos do bariéry z pneumatik. Většina pilotů zamířila do boxů, což z Conwaye udělalo nejvýše postaveného pilota na slickách.

Pneumatikám do mokra se rozhodli zůstat věrni Wilson, Newgarden, Huertas a Filippi, vedoucí čtveřice, ale za nimi byli Conway a Power. Vedoucí čtyřka spoléhala na to, že do konce závodu zbývá devět minut, protože 65 kol se před vypršením 80 minutového limitu zjevně nepodaří odjet, a že by piloty na slickách mohli udržet za svými zády. Restart ve 48. kole je vyvedl z omylu.

Kanaan se během půl kola dostal před oba piloty týmu Penske, ale největší pozornost na sebe strhnul Conway, který během dvou kol vybojoval vedení. Castroneves se dostal do dalších problémů a propadl se až na desátou příčku, když v 51. kole ve 3. zatáčce kolidovali Huertas a Kimball, což odstartovalo řetězovou nehodu. Castroneves a Hunter-Reay přišli o část předního křídla, místa ztratili i Briscoe, Andretti a Muňoz. Na dráze zůstal stát s poruchou také Rahal a později vyřadila technika i Muňoze.

Protože do konce závodu zbývalo něco málo přes čtyři minuty, rozhodl se ředitel závodu vyvěsit červené vlajky a během odklízení trosek zastavit jezdce v boxech. Na vozech se nesmělo pracovat, k velké smůle těch, kteří měli z kolize šrámy nebo stále jeli na pneumatikách do mokra. Což pocítil Filippiho tým, kterému po závodě k jeho času přičetli 30 vteřin, protože mechanici na voze pracovali. Jedno zaváděcí kolo přivedlo piloty k poslednímu restartu, do vypršení časového limitu zbývaly 2 minuty a 20 vteřin.

Wilson a Newgarden se na pneumatikách do mokra okamžitě propadli z původně druhého a pátého místa. Stejně tak Castroneves neudržel osmé místo, které mu během restartu patřilo. Ale Kanaan už nenašel žádný recept na Conwaye a Brit si tak dojel pro své čtvrté vítězství v kariéře v IndyCar a druhé v letošní sezóně. Power v závěru odolal útokům dobře jedoucího Kimballa a minimalizoval ztrátu, kterou na Castronevese nabral v prvním nedělním závodě. Hunter-Reay se sice dostal před Pagenauda, ale jeho ztráta na Castronevese narostla na 69 bodů. Seriál Verizon IndyCar Series pokračuje první srpnovou neděli na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course.

p.
 Jezdec  Tým
M
Čas/odstup
1.
 M.Conway  Ed Carpenter Racing
C
01:20:35.5420
2.
 T.Kanaan  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 3.5418
3.
 W.Power  Team Penske
C
+ 5.1545
4.
 C.Kimball  Chip Ganassi Racing
C
+ 5.4857
5.
 T.Sato  A.J.Foyt Enterprises
H
+ 6.6210
6.
 J.Hawksworth  Bryan Herta Autosport
H
+ 7.8701
7.
 S.Dixon  Target Chip Ganassi Racing
C
+ 7.9350
8.
 M.Andretti  Andretti Autosport
H
+ 10.1765
9.
 S.Bourdais  KVSH Racing
C
+ 12.0212
10.
 J.Wilson  Dale Coyne Racing
H
+ 15.7853
11.
 R.Briscoe  Chip Ganassi Racing
C
+ 15.8671
12.
 H.Castroneves  Team Penske
C
+ 16.2205
13.
 J.Newgarden  Sarah Fisher Hartman Racing
H
+ 20.9127
14.
 R.Hunter-Reay  Andretti Autosport
H
+ 22.6140
15.
 C.Huertas  Dale Coyne Racing
H
+ 29.2715
16.
 L.Filippi  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
+ 46.4382
17.
 C.Muňoz  Andretti Autosport
H
Porucha
18.
 J.Hinchcliffe  Andretti Autosport
H
+ 4 kola
19.
 J.P.Montoya  Team Penske
C
+ 4 kola
20.
 G.Rahal  Rahal Letterman Lanigan Racing
H
Porucha
21.
 S.Saavedra  KVAFS Racing
C
Porucha
22.
 S.Pagenaud  Schmidt Peterson Hamilton Motorsp.
H
+ 9 kol
23.
 M.Aleshin  Schmidt Peterson Motorsports
H
Havárie