Dixon vítězí v Ohiu popáté, po startu z posledního místa!
Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Průběh a výsledky závodu
Ani start z úplně posledního místa na startovním roštu nepřipravil Scotta Dixona o páté vítězství na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course. Dixon se tak dočkal prvního letošního vítězství a také prvního vítězství pro tým Chipa Ganassiho. Z pole position startující Sebastien Bourdais dokončil závod na druhém místě před Jamesem Hinchcliffem, který do závodu odstartoval ze 17. příčky. Lídr šampionátu Hélio Castroneves měl už v zaváděcím kole potíže se senzorem plynového pedálu a do závodu vyrazil se čtyřkolovou ztrátou, jeho stájový kolega Will Power se tak díky šestému místu v cíli ujal vedení v šampionátu, na Castronevese má náskok čtyř bodů.
Honda Indy 200 at Mid-Ohio – Mid-Ohio Sports Car Course
90 kol – 203 mil
2 žluté fáze – celkem 10 kol
7 změn ve vedení – celkem 5 jezdců ve vedení
Nejvíce kol ve vedení: Scott Dixon – celkem 45 kol
Nejrychlejší kolo: Hélio Castroneves – 1:06.8399 v 67. kole
Už v zaváděcím kole odstavil svůj vůz v boxech Castroneves, do závodu mohl vyrazit, až když ostatní piloti měli na svém kontě čtyři kola. Tedy až na Kanaana a Andrettiho. Kanaan totiž po startu zaútočil na Newgardena, ale mladý Američan mu nenechal ani centimetr trati navíc, Kanaan skončil napříč dráhou a do jeho vozu vletěl Andretti. Ve stejné zatáčce, v níž spolu před lety kolidovali tak, že Andretti skončil koly nahoru. Restart přišel v pátém kole, Bourdais vedl před Newgardenem, Hunter-Reayem a Rahalem. Na nehodě nejvíce vydělal Hinchcliffe, který získal sedm pozic.
A právě Hinchcliffe jako první rozjel ve 13. kole strategickou hru, když jako první zamířil do boxů. V dalším kole jej následoval Power. Newgarden zamířil do boxů v kole 21., Bourdais o pět kol později. Vedení převzal Hunter-Reay, po svém pit stopu se těsně vrátil před Bourdaisem, ale ten využil zahřáté sady měkkých pneumatik a Hunter-Reaye na studené sadě tvrdých gum rychle předjel. Ale ani se nemusel obtěžovat, protože Hunter-Reay obratem obdržel penalizaci za překročení rychlostního limitu v boxech.
Z druhého místa se předloňský šampion po odpykání trestu propadl na devátou pozici mezi Powera a Montoyu. V 31. kole zamířil do boxů Dixon. Svou smůlu si znovu vybral Hunter-Reay, který ve 37. Kole v 11. zatáčce dostal přetáčivý smyk a skončil v únikové zóně. Sice při čekání na nastartování vozu ztratil celé jedno kolo, ale protože všichni až na Dixona zamířili ke svému druhému pit stopu (a Hunter-Reay byl na trati před Dixonem), obratem se vrátil do stejného kola jako lídr závodu. Ještě během fáze za zpomalovacím vozem zůstal na trati stát Sató, podle všeho mu došlo palivo, po dotažení do boxů a natankování v závodě se ztrátou jednoho kola pokračoval.
Restart přišel v 42. kole, Dixon vedl před Bourdaisem, Muňozem, Newgardenem, Rahalem, Hinchcliffem, Powerem, Montoyou, Pagenaudem a první desítku uzavíral loňským vítězem Kimballem. V 45. kole se Newgarden dostal před Muňoze v nájezdu do druhé zatáčky, v dalším kole se na stejném místě probil i před Bourdaisem a vydal se stíhat vedoucího Dixona, který měl již třívteřinový náskok a to přesto, že na rozdíl od ostatních pilotů musel šetřit palivo.
V 61. kole odstartoval Wilson poslední kolo pit stopů doufaje v brzkou žlutou fázi, která by jej posunula do čela závodu. Dixon zamířil do boxů v dalším kole. Newgarden převzal vedení a začal budovat náskok, ale když v 65. kole zamířil do boxů, mechanici nechali v boxovém stání nataženou hadici, přes níž Newgarden přejel. Hadice podtrhla nohy mechanikovi, který se chystal běžet vyměnit pravé zadní kolo, takže pit stop se pořádně natáhl. A aby toho nebylo málo, za kontakt s vybavením boxů dostal Newgarden následně penalizaci, která jej definitivně připravila o šanci bojovat o první vítězství v kariéře v IndyCar.
Díky pozdějšímu pit stopu se Hinchcliffeovi podařilo dostat se před stájového kolegu Muňoze i druhého Bourdaise, ale Francouz jej na trati brzy předjel. Nicméně Dixonovi se dařilo držet bezpečný náskok. Tým byl přesvědčený, že Novozélanďan bezpečně vydrží s palivem až do konce. Ale v posledním kole se už rozsvítila signalizace indikující prázdnou nádrž, nicméně Dixonovi vydrželo palivo až na cílovou pásku. Poté na radu týmu vůz odstavil hned za první zatáčkou, protože na cestu do boxů už v nádrži dost E85 nezbývalo.
Bourdais si v klidu dojel pro druhé místo. Bojovalo se až na konci první desítky. Především Power se musel bránit útokům Kimballa, ale šesté místo úspěšně ubránil a díky tomu převzal vedení v šampionátu. Pagenaud a Hunter-Reay měli našlápnuto, aby do příštího závodu zamířili se stejným počtem bodů, jenže Hunter-Reayovi se v posledních kolech podařilo zdolat Montoyu a tím získat na Pagenauda jednobodový náskok.
Verizon IndyCar Series si příští víkend vybere týdenní přestávku, aby začal závěrečný sprint za titulem – poslední tři závody nás čekají během posledních tří srpnových víkendů.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
1:52:45.2043
|
2.
|
S.Bourdais | KVSH Racing |
C
|
+ 5.3864
|
3.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
+ 7.3335
|
4.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 9.3551
|
5.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 11.8508
|
6.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 15.9769
|
7.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 16.8533
|
8.
|
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 17.5020
|
9.
|
S.Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsp. |
H
|
+ 18.6160
|
10.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 20.0766
|
11.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 21.7366
|
12.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 22.0987
|
13.
|
M.Conway | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 23.8352
|
14.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 29.8060
|
15.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 44.6415
|
16.
|
J.Hawksworth | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 58.7211
|
17.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1:02.5847
|
18.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
19.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 4 kola
|
20.
|
S.Saavedra | KVAFS Racing |
C
|
Porucha
|
21.
|
T.Kanaan | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|
22.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|