Austrálské plecháče v zemi kaštanové barvy.

Queensland Raceway
V pořadí osmý závodní víkend austrálských V8 Supercars, se odehrál nedaleko Brisbane na trati Queensland Raceway. Trať, měřící 3.12 km, čítá šest velmi rychlých zatáček. Až nebzepečně vyhlížející je pak zákruta číslo 2, kterou se jezdci porhánějí až 150km/h rychlostí.
První sobotní závod byl, stejně jako ten druhý, naplánován na 33 kol, tedy 100km. Vítěz v tomto případě získáva 75 bodů, resp. 150 za stoprocentní sobotní prvenství. První řada tentokrát vypadala více než nekompromisně. První Craig Lowndes a druhý Jamie Whincup, pánové kteří tímto dali jasně na jevo, že první dvě místa v cíly berou na sebe. Druhou řadu tvořilo duo Scott McLaughlin a Fabian Coulthard. Mark Winterbottom, jakožto vedoucí muž průběžného pořadí startoval ze sedmého místa.
:kvalifikace na 23.závod
Start, průjezd první, druhou i třetí zatáčkou proběhl bez jakýchkoliv zjevných potíží. Vedoucí místo si v prvních metrech vitěsnil letošní pětinásobný vítěz pole-position, Craig Lowndes. Jeho týmový kolega pokračoval těsně na místě druhém. Po prvním kole se za vedoucím Red Bull Teamem seřadili Fabian Coulthard, Scott McLaughlin, James Courtney a až sedmý Mark Winterbottom.
Následovala kola, která netrpěla absencí jediného prvku “sprint” závodu.Ačkoliv se zdálo, že startovní pole mělo tendenci se natahovat po celé délce okruhu, opak byl pravdou. Ještě v polovině závodu byl rozdíl mezi vedoucím a druhým jezdcem 0.4 sekundy. Ostatní jezdci, byť tu a tam s několikasekundovými rozestupy, své počínání rovněž nesnižovali nedostatkem těsných situací.
Zatímco se Whincup snažil přiblížit Lowndesovi, Mark Winterbottom si nejprve vyšlápnul na Willa Davisona, jehož tým považuje trať Queensland Raceway, za svoji domácí. Mark se tímto dostal na šestou poizici a ukrojil tak pár bodíků ze ztráty, resp. náskoku stále druhého Jamieho Whincupu.
V 24. kole přišel bojový čas týmu Red Bull. Jamie Whincup si nachystal přejížděcí manévr při výjezdu z poslední zatáčky. Lowndesovi se v zápětí povedl tzv. criss-cross manévr, na pořadí se nic neměnilo. Během násedujícího kola se však Whincup dostal opět těsně vedle Lowndese - dvojice si definitivně vyměnila první dvě místa.
Frosty se mezitím snažil dostat před pátého Jamese Courtneyho. Rozdíl dalších čtyř bodů byl pochopitelně lákavý. V posledních metrech se Mark dostal, stejně jako Whincup, před Jamese. Ovšem James, stejně jako Craig, využil rozdílný výjezd ze zatáčky a dostal se zpět před Marka. Do boje o páté přičku se v zápětí přidal i sedmý Will Davison. Na pořadí se však nic už nezměnilo.
:výsledky 23. závodu
:kvalifikace na 24. závod
Druhou kvalifikace letos po páté vyhrál Scott McLaughlin, útočil tímto na své 4té vítězství kariéry. Velké překvapení zařídíl Michael Caruso, který zaznamenal druhý nejrychlejší čas. Další řada už patřila oblíbené dvojici Jamie Whincup a Craig Lowndes. Lídr průběžného pořadí, Mark Winterbottom, startoval z 11. příčky.
Start se stejně jako v prvním závodě povedl všem bez jakéhokoliv zaváhání. Scott okamžitě ujel svým soupeřům. Naopak Michael Caruso v prvních kolech zafungoval jako hlavní brzdič startovního pole. Zdánlivě prohranou bitvu však Michael v zápětí proměnil v útok na první místo. Ve třetím kole si jezdec Nissanu vystřihnul nejrychlejší čas a k vedoucímu McLaughlinovi se přiblížil na 0.3 sekundy. V následujícím boji o prvenství se bohužel stalo - téměř to, co muselo. Scott i Michael v rámci svého boje zapomněli na blížící se Red Bull Team, který nakonec nemusel ani zasahovat. Ve 24. kole došlo mezi objema jezdci ke kontaktu a bylo vymalováno.
Scott McLaughlin zvládl smyk a průjezd mimo trať témeř na jedničku, vrátil se na páté místo. Michael Caruso byl za manévr okamžitě penalizován a v cíly se umístil na 24 pozici. Do popředí se dostal - jak jinak - Jamie Whincup. Druhý pak kroužil Craig Lowndes a třetí Chaz Mostert. V tomto pořadí jezdci dojeli i do cíle.
Pro Jamieho to bylo 9. vítězství sezóny a nadále se tak bodově přibližuje zatím vedoucímu Marku Winterbottomovi. Ten, navzdory špatné startovní pozici, nakonec zaznamenal 6. místo v cíly. V závěrečném kole se Frosty předvedl v nádherném souboji s Rickem Kellym, do kterého si jemně přimýchal i Nick Percat.
: výsledky 24. závodu
: kvalifikace na 25. závod
Nedělní podíváná čítala 65 kol, tedy 200km. Dalších 150 bodů pro vítěze netrpělivě čekalo na svého nového majitele. Kvalifikaci tentokrát nejlépe zvládl James Moffat, který si tak poprvé v životě vyzkoušel start z pole-position. On i James Courtney se do třetího závodu uplynulého víkendu vydali z první řady. Za nimi čekali pánové Scott McLaughlin, Nick Percat. Ze třetí řady startoval Jamie Whincup a Chaz Mostert. Fabian Coulthard byl v kvalifikaci až 13. nejrychlejší. Mark Winterbottom tentokrát o něco lépe, osmá startovní pozice.
Jako vždy, během nedělního závodu se ke slovu dostala i taktika týkající se zajíždění na boxovou komunikaci. Bylo jasné, že týmy budou muset natankovat 120 litrů paliva. Jasné bylo i to, že se pojede na dvě boxové zatávky. Otázkou pouze zůstalo, kdo a kdy se vydá ke svým mechanikům.
Start nejlépe vyšel vedoucí dvojici Courtney, Moffat. Během následujícíh tři kol se však na pit-lane odebral Craig Lowndes i Fabian Coulthard. Odstartovali tak kolotoč boxových zatávek, který se zastavil až ve 22. kole, kdy se ke svým mechanikům jako poslední vydal Shane Van Gisbergen.
Pořadí v polovině závodu bylo následující. První Craig Lowndes a druhý James Courtney. Za nimi pak Mark Winterbottom, Chaz Mostert a Jamie Whincup. Z první desítky bohužel vypadl Scott McLaughlin, který si udělal výlet mimo trať. Po vlastní chybě se ze sedmého místa poroučel na místo 19., které mu zůstalo až do cíle.
Problém s pneumatikou měl i James Moffat, který cítil podezřelé otřesy v zadní části svého vozu. V jeho případě se však jednalo pouze o podezření na prasklou pneumatiku, Moffat mohl pokračovat dál.
Druhé a závěrečné kolo boxových zastávek odstartoval v 34. kole opět Craig Lowndes. Následovalo představení mechaniků všech zúčastněných týmů. Jako poslední se do boxů opět vydal Shane Van Gisbergen.
Mark Winterbottom, který si i po dvou relativně špatně zajetých závodech udržel vedení v průběžném pořadí, našel velkou smůlu ve 44. kole. Levá zadní pneumatika odsoudila Frostyho k další boxové zastávce. Mark Winterbottom se nakonec umístil až na 22. příčce. Jeho bodový náskok utrpěl zásadní ránu. Přes očekávání dobrého výsledku Jamieho Whincupu bylo patrné, že z okruhu Queensland Raceway odjete jakožto vedoucí muž průběžného pořadí někdo, kdo se nebude jmenovat Mark Winterbottom.
V momentě kdy do konce závodu zbývalo podjet hlavního komisaře pouze desetkrát, se James Courtney těšil náskoku, který měl téměř 5ti sekundovou hodnotu. V následujících kolech se Craig Lowndes vzdaloval a musel se spíše soustředit na dvojici kroužící těsně za ním: Chaz Mostert a James Moffat.
V posledním kole zaútočil na třetí místo James Moffat. Bohužel, jeho předjížděcí manévr vnejší stranou zatáčky nevyšel a se zablokovanými koly se Moffat poroučel mimo trať. Před něj se dostal Scott Pye a na Moffata zbyla pátá příčka.
James Courtney si s velkým přehledem dojel pro své 12. vítězství kariéry a zároveň druhý vavřín letošního roku. Někdejší lídr průběžného pořadí, Mark Winterbottom, se poroučel na místo druhé. Na nyní prvního Whincupa má ztrátu 15 bodů.
: výsledky 25. závodu
: pořadí po 8. závodních víkendech
Další závod se jede na trati Sydney Motorsport Park a jedná se o letošní sedmý Super Sprint víkend. Po tomto závodě, který je naplánován na víkend 23.-24. srpna, se na plné obrátky rozjede letošní Endurance Cup, ve kterém se představí i řada evropských jmen. Je se na co těšit!