Ed Carpenter a Sarah Fisher spojí své týmy
Nový tým se bude jmenovat CFH Racing.
Dva malé týmy z Indianapolisu ohlásily, že od příští sezóny se spojí v jeden tým. Ed Carpenter, Sarah Fisher a její společník Wink Hartman potvrdili v sobotu v Milwaukee spojení obou stájí. Nový tým pojmenovaný CFH (Carpenter, Fisher, Hartman) Racing bude sídlit v nové dílně Sarah Fisher HArman Racing ve Speedway, předměstí Indianapolisu. Otázku zaměstnanců, sponzorů a především dodavatele motorů tým musí teprve vyřešit. Sarah Fisher Hartman Racing využívá motory Honda, Ed Carpenter Racing odebírá motory od Chevroletu.
CFH Racing se pravděpodobně domluví s Chevroletem, protože americký výrobce dnes do IndyCar dodává méně motorů než jeho japonský protivník (12 Honda x 10 Chevrolet). Spojení s americkým dodavatelem navíc působí mnohem logičtějším dojmem, vzhledem k minulosti obou šéfů stájí.
„Jsem nadšený z možnosti spojit Ed Carpenter Racing se Sarah Fisher Hartman Racing v CFH Racing,“ řekl Ed Carpenter. „V roce 2011 jsme spolu uspěli a vždycky jsme měli skvělý vztah. Nepřijde mi, že je to tak dávno, co jsme spolu vyhráli náš první závod na Kentucky Speedway.“
Připomíná Carpenter své premiérové vítězství v IndyCar, které bylo zároveň premiérovým vítězstvím pro tým Sarah Fisher, do nějž v roce 2011 vstoupil také businessman Wink Hartman. Tým už se dalšího triumfu nedočkal, byť Josef Newgarden dvakrát dojel na druhém místě. Carpenter v další sezóně založil vlastní tým a podařilo se mu s ním vyhrát hned v první sezóně ve Fontaně a letos v Texasu. Před sezónou se rozhodl závodit pouze na oválech a na okruzích pustit do vozu Mikea Conwaye, který naopak nechtěl závodit na oválech. Conway letos dovezl vůz už dvakrát do Victory lane – v Long Beach a v Torontu.
„Těším se, až tenhle nový tým začne a naváže na úspěchy, kterých naše týmy v minulosti dosáhly. Musíme v mimosezónním období odvést hodně práce, abychom oba týmy spojili v jeden tým, ale cítím, že je to pro nás všechny skvělá příležitost k růstu a dosažení nových úspěchů. Ještě je tu hodně detailů, které musíme dořešit, až skončí sezóna, takže teď se soustředíme na to, aby ji Ed Carpenter Racing úspěšně dokončil,“ dodal Carpenter.
Fisher a Carpentera pojí podobné kořeny. Oba pocházejí z amerického Středozápadu a jejich kariéry začaly v oválových šampionátech pořádaných USAC. Právě takové jezdce měl Tony George (Carpenterův nevlastní otec) na mysli, když v roce 1996 zakládal IRL, protože pro podobné oválové specialisty v CART nebylo místo, stejně jako pro ně není v dnešní sérii IndyCar. Oba si na sklonku kariéry museli založit vlastní týmy, aby si kariéru ještě prodloužili. Ale ukázali se být schopnými manažery, když i s velmi omezenými prostředky dokázali vybudovat týmy, které mají potenciál, aby bojovaly o vítězství.
„Spojení dvou týmů je velkým krokem do budoucna,“ řekla Sarah Fisher. „V jádru obou týmů je hodně synergie, díky čemuž můžeme mít skvělou budoucnost. Spolupráce s Edem, naše první vítězství, to byl odrazový můstek pro náš tým a já se těším, že v budoucnu díky spolupráci přijdou další podobné výsledky.“
Ed Carpenter samozřejmě bude i v příští sezóně řídit jeden z vozů, pravděpodobně jen na oválech. Na okruzích by měl vůz převzít opět Conway, pokud si nenajde lepší místo v některém z šampionátu vytrvalostních závodů. Josef Newgarden zatím nemá smlouvu na příští sezónu, ale tým by rád ve spolupráci pokračoval.