Power ovládl závod v Milwaukee a nakročil k titulu
ABC Wisconsin 250 – Průběh a výsledky závodu
Will Power dokázal přeměnit svoji pole position na oválu Milwaukee Mile ve třetí letošní vítězství. Ze 250 kol vedl celých 229 a po vítězství v Texasu a Fontaně si připsal své třetí vítězství na oválu a první na krátkém. Díky potížím rivalů navýšil náskok v čele šampionátu ze 4 bodů na 39, protože Castroneves se většinu závodu trápil a dojel až na 11. příčce se ztrátou jednoho kola. Favorizovaný Ryan Hunter-Reay musel odstoupit, když na jeho voze nevydrželo zavěšení pravého zadního kola. Druhou příčku obsadil Powerův stájový kolega Juan Pablo Montoya. Tony Kanaan se po startu z první řady premiérového vítězství za Ganassiho tým nedočkal, dojel na třetí příčce před vítězem z Ohia Scottem Dixonem. Dixon je také posledním jezdcem, který má teoretickou šanci na titul, ale vzhledem ke ztrátě 130 bodů, když zbývá rozdělit 150 bodů, jsou jeho šance už skutečně jen teoretické.
Dramatickou chvilku si hned na startu vybral Takuma Sató. Jeho vůz se smýknul na startovní rovince, ale Japonec udržel nad vozem kontrolu. Trvalo to 30 kol, než vedoucí Power začal předjíždět nejpomalejší piloty o kolo. Mezi ně ale rozhodně nepatřil Hunter-Reay, který po startu z 19. místa dokázal postoupit na 11. příčku, než se zasekl za Dixonem.
V 52. kole odstartoval Pagenaud první kolo pit stopů. Power a Kanaan zastavili ve stejném kole, Australan se před Brazilcem udržel. Montoya ve svém boxovém stání trefil pneumatiku, ale překvapivě za tento incident nedostal penalizaci, nýbrž pouze varování. I přes špatný pit stop se Hunter-Reay dokázal díky dřívější zastávce a využití čerstvé sady gum po pit stopech posunout na šesté místo hned za Castronevese.
Power v 65. kole předvedl, jak se výrazně zlepšil na oválech a především jak stouplo jeho sebevědomí. Sváděl několik kol trvající krásný souboj s Kanaanem. Brazilec se vždy ve 3. a 4. zatáčce po vnitřku dostal před Powera, ale ten využil před sebou jedoucího Wilsona, který bojoval, aby zůstal ve stejném kole jako lídr závodu, přitáhl se v aerodynamickém pytli a Kanaanův útok odrazil.
Tým Penske se u Powera rozhodl vsadit na trochu jinou strategii, než jakou jeli ostatní piloti. Powerovi se podařilo natáhnout druhý stint tak, aby mohl závod dokončit už jen s jedním pit stopem. Ostatní piloti museli do boxů ještě dvakrát. Australan ale musel zůstat déle na staré sadě pneumatik, takže jeho pětivteřinový náskok zmizel a po jeho návratu z boxů v 121. kole vedl se třívteřinovým náskokem Kanaan. Power se vrátil na druhém místě před Briscoem, Dixonem, Montoyou, Newgardenem, Bourdaisem, Hunter-Reayem, Castronevesem a Pagenaud uzavíral první desítku.
Powerovu výhodu, co se zbývajícího paliva týče, však záhy smazal Carlos Muňoz, když po kontaktu se zdí prudce zpomalil a vynutil si výjezd zpomalovacího vozu. Všichni piloti až na trio Power, Newgarden a Andretti znovu zamířili do boxů, aby si odbyli předposlední pit stop. Power byl jediným z vedoucího trojlístku, kdo měl jistotu, že mu vystačí už jen jeden pit stop. Protože do boxů zamířil i Kanaan, vrátil se Power do vedení.
Restart přišel ve 140. kole, Kanaan nepotřeboval ani jednu míly, aby se probojoval před Andrettiho a Newgardena na druhou příčku. Teď měl výhodu čerstvějších pneumatik Brazilec, ale Power jej udržel za svými zády na dost dlouho, aby Kanaan o svou výhodu lepšího obutí přišel, protože nová sada fungovala perfektně přibližně jen 10 kol.
V 167. kole skončil sen o hattricku pro Ryana Hunter-Reaye. Vítěz posledních dvou závodů v Milwaukee musel odstoupit, když selhalo zavěšení pravého zadního kola. Newgarden zahájil v 182. kole poslední kolo zastávek v boxech. Power vydržel do 188., Kanaan, Dixon a Castroneves zamířili do boxů společně o tři kola později. Montoya se už před pit stopy rozhodl v závěru stintu pošetřit palivo, aby mohl zkrátit poslední pit stop. Jeho strategie uspěla, Montoya se na trať vrátil před Kanaanem na 3. příčce za vedoucí dvojicí Power – Newgarden. Power si držel třívteřinový náskok.
Ten se ale rozplynul ve 202. kole, když Power dojel trojici pomalejších jezdců bojujících o pozice. Jeho rivalové se na něj rychle dotáhli, Montoya využil situace a protáhl se před Newgardena, pak jej ale zbrzdil Marco Andretti, kterého mezitím Power zdolal. Čtrnáct kol před koncem musel do boxů ještě jednou Newgarden, čímž přišel o šanci bojovat o stupně vítězů.
Power se v závěru závodu zaseknul za Simonem Pagenaudem. Jeho bývalý stájový kolega z Champ Cars a ještě před sezónou dobrý kamarád, s nímž jel v zimě Power na dovolenou, jasně ukázal, že zdaleka nezapomněl na vzájemnou kolizi z Long Beach, po níž Powerovi nemůže přijít na jméno, a lídrovi závodu nedaroval na trati ani metr. Ale naštěstí pro Powera se Montoya podobným způsobem zasekl za Hawksworthem a svého stájového kolegu už ve vedení závodu neohrozil.
Newgarden v závěru naplno využil čerstvých pneumatik. Dokázal se probojovat zpět až na pátou příčku a vrátit se do stejného kola jako lídr závodu. Potvrdil, že týmu Sarah Fisher Hartman Racing se letos na krátkých oválech opravdu daří.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
|
2.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 2.7949
|
3.
|
T.Kanaan | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 7.2356
|
4.
|
S.Dixon | Target Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 18.8058
|
5.
|
J.Newgarden | Sarah Fisher Hartman Racing |
H
|
+ 22.4998
|
6.
|
R.Briscoe | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 23.4954
|
7.
|
S.Pagenaud | Schmidt Peterson Hamilton Motorsports |
H
|
+ 24.0347
|
8.
|
M.Aleshin | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
9.
|
E.Carpenter | Ed Carpenter Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
10.
|
J.Hawksworth | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
11.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
12.
|
S.Bourdais | KVSH Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
13.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
14.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
15.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 2 kola
|
16.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 2 kola
|
17.
|
J.Wilson | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2 kola
|
18.
|
S.Saavedra | KVAFS Racing |
C
|
+ 4 kola
|
19.
|
J.Hinchcliffe | Andretti Autosport |
H
|
+ 6 kol
|
20.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 7 kol
|
21.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
Porucha
|
22.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
Havárie
|