Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Michiganské drama plné smůly, ohně a penalizací

Michiganské drama plné smůly, ohně a penalizací

Dvacátý třetí závod letošního Sprint Cupu rozhodně nebyl nudný.

V sobotu 16. srpna, byly odjety oba závody nižších sérií NASCAR. Závod Nationwide série byl odmávnut na závodišti Mid-Ohio Sports Car Course, což je klasická trať poblíž města Lexington, v Ohiu, která byla otevřena již v roce 1962 a hostí četné závodní události. Například Honda Super Cycle Weekend presented by Dunlop Tire, závody AMA Pro Racing, Mid-Ohio Sports Car Challenge, American Le Mans Series, závody Honda 200 a samozřejmě se sem podívají i vozy IndyCar série.

Pole Position tentokráte vyhrál Sam Honrish Jr., štěstí mu ale v závodě příliš nepřálo a tak skončil až třicátý.

Závod vyhrál mladý (21 let) rodák z Texasu - Chris Buescher. Ne příliš známý Buescher (Tým Roush Fenway Racing) si po tříleté kariéře v NWS konečně dojel pro první vítězství své kariéry. Do tohoto závodu měl v kolonce úspěchů zapsanou pouze desítku dojezdů v TOP 10.





Druhý dojel už mnohem známější Regan Smith a třetí Brian Scott. V šampionátu tvoří první trojlístek Chase Elliott, Regan Smith a Elliot Sadler.

Závod série Camping World Truck byl odmávnut v Michiganu. Závod vyhrál Johnny Sauter, který zároveň kraluje v šampionátu a sedí na pomyslném trůnu. Druhý dojel Matt Crafton a třetí Ron Hornaday Jr. Druhé místo v šampionátu okupuje zmíněný Crafton a třetí je Ryan Blaney.

Již během tréninku na velké finále závodního víkendu se děly věci. Ryan Truex se se svým vozem dostal do smyku a následně tvrdě narazil (téměř čelně) do lemující zdi. Už to, že se po nárazu jezdec sám „ihned nedrápal ven“ ukazovalo, že s Truexem asi není vše v pořádku. Ryan Truex byl převezen do tamní nemocnice, aby o něj mohlo být náležitě postaráno. V závodě jej tak zaskočí J.J. Yeley.



Ve světle nedávných smutných událostí bude v závodě chybět i Tony Stewart. Pro tohoto šampiona je to již druhý závod, který se rozhodl vynechat, od smrti závodníka Kevina Ward, Jr. Více o neštěstí můžete číst v článku kolegy Davida Hanáčka, kliknutím zde.

Pole Position na závod Pure Michigan 400 si vyjel Jeff Gordon, druhý startoval Joey Logano. Do první pětky se propracoval ještě Edwards, Vickers a Keselowski.

Po startu se nejdříve dostal do vedení Gordon, ale mladá krev jej záhy předjela. Jenomže závod byl již ve čtvrtém kole přerušen žlutými vlajkami. Kyle Busch se seznámil s lemující zdí a jeho osmnáctka utržila šrámy na pravé straně.

Díky Pit Stopu (který byl téměř ojedinělý) se Jimmie Johnson propadl až na čtyřicátou první příčku.

Po restartu se ukázalo, že vůz Kyla Busche je poničen mnohem více, přesněji - objevily se problémy se zavěšením a Kyle Busch opustil trať.

Ve dvacátém prvním kole z celkových dvě stě přišla ke slovu Competition Yellow. Nejrychlejší byl u svých mechaniků Keselowski, Logano a Gordon. Jimmie Johnson raději zůstal na trati a k mechanikům nezajel.

Pit Stopy si rozhodně „neužívali“ Kyle Larson a Dale Earnhardt Jr. Pánové se totiž na Pit lane „potkali“ a Larson si z tohoto setkání odnesl značně promáčknutou karoserii na pravé straně. Ani po dalším restartu nebylo po klidném závodění ani stopy. Do nehody, kterou v první zatáčce zavinila Danica Patrick se zapletlo sedm vozů. Kromě Patrick i Kenseth, Crafton, Allgaier nebo Annett.



Při následujících Pit zastávkách se kromě pneumatik a paliva rozdávaly především penalizace. Kenseth a Larson byli penalizováni za příliš mnoho mužů před zídkou, stejně jako i Allgaier. Truex byl penalizován navíc za porušení pravidel s manipulací pneumatik a další jezdci byli penalizováni za příliš brzký příjezd na Pit Road.

Na trať se po sérii garážových oprav vrátil Kyle Busch, Matt Kenseth se pro změnu do garážového stání vydal. Po restartu se do vedení probojoval Johsnon, který nevyužil posledních zastávek. Druhý Logano se hodně snažil, aby jej předjel.

Čtvrté přerušení přišlo ve třicátém sedmém kole. Ve druhé zatáčce se nacházel nepořádek, který se nelíbil traťovým komisařům. Většina jezdců z čela zůstala na trati. Ke svým mechanikům zajeli například Johsnon a Newman - pánové, kteří nevyužili předchozího přerušení.

Po restartu se vedení ujal Logano a do první pětky se probojoval Greg Biffle, jezdec, který v Michiganu vyhrál minulý rok a právě na této trati má jedny z nejlepších statistik.

Po padesáti odkroužených kolech se do závodu vrátil Matt Kenseth s dvaceti sedmi kolovou ztrátou. O vedení sváděli krásnou bitvu Logano a Gordon. Vše jim stěžoval fakt, že dojížděli jezdce, kteří ztráceli jedno či více kol. V Lead Lap kroužilo třicet dva vozů.

Došlo i na zastávky u mechaniků za plného závodního tempa. Prvním byl Keselowski, který trať opustil z pátého místa. Následoval ho Allmendinger, Menard a i čelo závodu: Gordon, Logano, Harvick, McMurray, Biffle a další. Na Pit Road Logano a Gordon dál sváděli bitvu o vedení, rychleji ale zvládl zastávku tým Joeye Logana.

Díky kolotoči zastávek se ve vedení stihl blýsknout Earnhardt Jr., Truex Jr. nebo Johnson. Johnson zajel ke svým mechanikům až v sedmdesátém pátém kole. Díky problému s řazením se nemohl Johnson správně odpíchnout při odjezdu, dokonce musel být roztlačován a díky kameře uvnitř jeho vozu jsme viděli, že Johnson s něčím zápasí. Tento incident stál Johnsona spoustu míst, po návratu na trať se propadl dokonce až na dvacátou šestou pozici a rovnou se ztrátou jednoho kola.

Ve vedení se usadil Gordon, do garáže zamířil Jeff Burton, který v závodě zaskakuje za Tonyho Stewarta. Gordon zatím pracoval na náskoku, který činil 1,2 vteřiny na druhého Logana. V Lead Lap kroužilo pouhých sedmnáct vozů.

K dalšímu přerušení přišlo díky Kylu Larsonovi. Ten po nárazu do lemující zdi odil svůj vůz do ohnivého hávu.



Na trať nastoupili zástupy hasičů a pánů z úklidové čety. Larson poslušně po vystoupení postával u hořícího vozu. A čekal na příjezd ambulance. Larson naštěstí bez jakékoli újmy. Závodní den pro něj ale skončil.

Během přerušení mohly být konečně odstraněny problémy s řazením ve voze Jimmyho Johnsona. Členové týmu se ale opět trochu přepočítali a tak přišla penalizace za příliš mnoho mužů před zdí. Takže další propad pro čtyřicet osmičku. Tomu se dá říkat smolný den.

Po restartu se do vedení vrátil Logano a závod se přehoupl do své druhé poloviny. Štěstí v tomto závodě nestálo ani při Edwardsovi, ten musel zajet na Pit Road, a díky problémům s maticí kola se propadl až na dvacáté sedmé místo.

Přišla řada na několik zastávek za plného závodního tempa. Pro čtyři pneu si zajel Earnhardt Jr. z paté pozice, jasné bylo, že brzy budou svou zastávku potřebovat i ostatní pánové na čele závodu. Po několika kolech jsme se dočkali. Poslední kdo zajel ke svým mechanikům, byl Logano.

Po těchto zastávkách se do vedení vrátil Gordon a opět pracoval na svém náskoku. Zpátky do garáže se vrátil Kyle Busch a smolný den Carla Edwardse pokračoval. Ve stošedesátém druhém kole mu došlo palivo a on se jen tak, tak dokodrcal k Pit Road, kde už se ho ujali mechanici.

Dlouhá zelená fáze byla důvodem, proč jsme se ještě jednou dočkali zastávek u mechaniků za plného závodního tempa. O pár kol později ale došlo k přerušení. Brad Keslowski se seznámil s lemující zdí v první zatáčce.

Do Lead Lap se díky tomu vrátil Johnson a většina jezdců využila možnosti zajet ke svým mechanikům. Po restartu závodní tempo příliš dlouho nevydrželo, do smyku se dostal Vickers a přerušení bylo na světě. Poslední žlutá fáze potom přišla ke slovu ve stosedmdesátém devátém kole, kdy traťoví komisaři spatřili nepořádek ve druhé zatáčce.

Z první řady závod restartovali největší bojovníci Gordon a Logano a necelých dvacet kol před cílem předváděli bitvu jak se sluší a patří.

Divoké manévry ale nakonec nepřinesly Loganovi moc úspěchů, spíše naopak, předjel ho Harvick a Menard. Paul Menard kroužil třetí a možná si pohrával s myšlenkou na výhru. Od jeho poslední výhry už uplynulo neuvěřitelných sto deset závodů.

Deset kol před cílem byl na čele stále Gordon. Druhý kroužil Harvick a třetí Logano, který se nehodlal vzdát, ale ztrácel na Gordona téměř 1,6 vteřiny. Osm kol před cílem se o nepovedený předjížděcí manévr postaral Johnson. Newman se nechtěl totiž jen tak dát a došlo mezi nimi ke kontaktu, Johsnon se dostal do smyku a vyjel ze stopy, ale naštěstí vše zachránil. Po závodu si pánové vše ještě vyříkávali.



Do konce závodu zbývalo několik posledních kol. Gordon si suveréně držel své vedení, ale na záda mu dýchali Harvick a Logano.



Pro Jeffa Gordona je tedy Michiganský závod jeden velký úspěch, výhra z Pole Position, třetí letošní výhra a co se týče kariéry ve Sprint Cupu, je to jeho devadesátá první výhra! Díky vítězství navíc poskočil v celkovém bodování z druhého na první místo. Druhý Earnhardt Jr. na něj ztrácí tři body. Letos se tak zatím pouze třem jezdců podařilo třikrát vyhrát. Kromě Gordona ještě Earnhardtovi Jr. a Keselowskemu, který je v celkovém bodování třetí.



VÝSLEDKY ZÁVODU
POŘADÍ V ŠAMPIONÁTU
Sledujte aktuální dění na NASCAR CZ.


Všichni fanoušci se teď mohou těšit na divočinu, která nás dozajista čeká již tuto neděli v Bristolu.