Novinky

  • 11.12.2024 Bad Mick Schumacher na konci roku opustí roli rezervního jezdce týmu Mercedes

  • 11.12.2024 Neutral 33letý Daniel Juncadella bude simulátorovým jezdcem týmu Aston Martin

  • 06.12.2024 Bad Leclerc v Abú Zabí přijde o 10 míst na startu

Facebook Instagram

Hamilton: V F1 chybí emoce

Hamilton: V F1 chybí emoce

Rozhovor s Lewisem Hamiltonem

Bez vašeho soupeření s Nicem Rosbergem by byla tato sezóna minimálně o polovinu méně zábavná. V historii F1 najdeme několik týmových kolegů, mezi nimiž vládlo napětí neustále a fanouškům se to líbilo. Předvádění se, špinavé triky, rozzuření jezdci… Dnes je v F1 mnohem méně emocí. Zabíjí politická korektnost show? Jste vy poslední šoumen?

Ano, ve srovnání s tím, jaký byl tento sport v minulosti, je to nyní hodně odlišné. V minulosti jezdec vyskočil z vozu a šel si zapálit cigaretu. Jezdec mohl na někoho zakřičet, že je idiot a nikdo ho nenutil, aby se šel omluvit. Lidé byli uvolněnější. Dnes se musíme chovat korektně, což není vždy zrovna snadné, protože hranice mezi správným a nesprávným bývá velmi tenká.

Vypadá to, jako by týmy chtěly mít ve voze agresivního jezdce a mimo vůz sladké koťátko. Jak to zvládáte?

Řeknu vám, že to vůbec není jednoduché. Když vystoupím z auta, nemám s roztomilým koťátkem nic společného! (smích) Bůh nám dal emoce a když se dostanu z auta, jsem jako láhev šumivé limonády. Ve voze to se mnou pořádně zatřese, pak vystoupím a při rozhovoru s novináři jako by někdo odkroutil víčko. Najednou je to všude! Pokud se ale snažím ovládat a příliš nemluvím, tak se to lidem samozřejmě nelíbí. To druhé se mi příliš často nestává… Ale snad to aspoň něco říká o mém charakteru.

A co Maďarsko a příkazy týmu? Určitě jste o tom během letní přestávky přemýšleli. Jak se na to díváte teď, když se už usadil prach?

S takovými věcmi se dokážu rychle vyrovnat. V Silverstone jsem na tom (v sobotu) večer nebyl dobře, ale druhý den ráno jsem už byl znovu pozitivně naladěný. Už jsem se naučil, jak se pohnout dál a takové věci nechávat za sebou. Skutečně to pomáhá a v létě jsme si s Paddym a Totem spoustu věcí vyjasnili.

Komu patřil ten hlas v rádiu, který chtěl, abyste Nica pustili dopředu?

Mému inženýrovi. Kdyby mi tým chtěl skutečně přikázat, abych ho pustil dopředu, ozval by se Paddy (Lowe). Když se ozve Paddy, tak to znamená, že není jiná možnost. Pokud máme odlišné strategie a dostane se až těsně za mě, neměl bych ho blokovat, neměl by to být tvrdý souboj.

Takhle to vidíte po letní přestávce?

Ano, takhle jsem to pochopil.

Mohla ta žádost být výsledkem obav Mercedesu? Obává se tým, že už nebude tak dominantní a chtěl vyhrát další závod za každou cenu?

Tým chce vyhrát vždy. Někdy se dostane do situace, kdy musí udělat těžké rozhodnutí a vložit všechna vajíčka do jednoho koše, protože chce co nejlepší výsledek.

Nezačali jste po Maďarsku uvažovat o své pozici v týmu? Je hezké slyšet, že tým přistupuje k oběma jezdcům zcela stejně, ale realita bývá občas jiná…

Ne, to si nemyslím. V té chvíli to pro mě bylo těžké a člověka napadne ledacos, ale nyní se už na to dívám trochu jinak. Nakonec, i toto mě posílilo."