Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Honda svůj motor otestuje v Jerezu

Honda svůj motor otestuje v Jerezu

Japonci věří, že se okamžitě vyrovnají Mercedesu.

Honda poprvé otestuje svou hybridní pohonnou jednotku až příští rok během společných předsezónních testů Formule 1.

Japonský výrobce z F1 odešel na konci roku 2008, avšak bez účasti v královně motorsportu nevydržel dlouho a už společně s McLarenem pracuje na návratu v roce 2015. Obnovilo se tak úspěšné partnerství z 80. a 90. let.

Už od začátku sezóny se spekulovalo o možnosti, že Honda svůj motor vyzkouší i v letošním monopostu McLarenu, přičemž příležitost by se jí naskytla už během testů mladých jezdců v Abú Zabí. Honda by tak mohla své první data porovnat s daty, které McLaren nasbírá během závěrečné velké ceny sezóny 2014. Japonci se však rozhodli nejít touto cestou a soustředí se na simulace, s nimiž začnou už o pár týdnů.

"Nadále plníme náš vývojový plán," ujistil šéf sportovního oddělení Hondy, Jasuhisa Araj. "Náš motor, či spíše naše pohonná jednotka, je již připravena na komplexní kontrolu všech systémů, ale bez šasi. Nějaký čas pak potrvá, než dáme pohonnou jednotku a šasi dohromady. Teprve potom budeme připraveni na testy na trati.

V nejbližších týdnech začneme se simulacemi a na začátku příštího roku budeme testovat na okruhu, pravděpodobně v Jerezu. Tam pravděpodobně představíme celý vůz - motor Honda i šasi McLarenu, takže kompletní stroj Honda McLaren. Pro rok 2014 nemáme naplánované žádné sbírání dat přímo na trati. Premiéra bude v Jerezu."

Araj potvrdil, že Hondu zpět do F1 přilákaly velké změny v oblasti motorů a systémů na obnovu energie. Pro japonskou automobilku jsou důležité "zelené" technologie.

"Ano, toto byl jeden z důvodů, proč se Honda vrátila do F1. Především se ale nesmí zapomínat na to, že časy na kolo zůstaly téměř nezměněny, takže je vidět, že jde o velmi pokročilou technologii. Máme stejnou sílu, jakou měly staré motory, ale máme ji díky pokročilejším, šetrnějším technologiím.

Jedním z nejzajímavějších rozhodnutí, která Honda oznámila spolu se svým návratem, je spojení sil s jediným týmem. Zatímco ostatní automobilky bojují o zákazníky, aby tak získaly dodatečné zdroje na vývoj, Honda bude příští rok zásobovat pouze McLaren. Již v dalším roce by se to ale mohlo změnit.

"V roce 2015 budeme spolupracovat pouze s McLarenem, neplánujeme zásobovat, další tým. Pokud by nás pak jiný tým nebo partner pořádal o zásobování pohonnými jednotkami, tak to samozřejmě zvážíme. Naším hlavním partnerem ve Formuli 1 ale zůstane McLaren. Ale pokud bychom v roce 2016 zásobovali také jiné týmy, nebude to proto, aby se nám vrátily naše investice, ale abychom získali více dat."

Araj samozřejmě věří, že už příští rok budou schopni konkurovat pohonným jednotkám od Mercedesu, ale očekává také "zotavení" Ferrari a Renaultu. K úspěchu Hondě dopomůže právě úzká spolupráce s McLarenem.

"Nemůžete dělat správná rozhodnutí, pokud nemáte z jednoho místa přístup ke všem důležitým údajům. Myslím, že Mercedes našel perfektní rovnováhu mezi potřebami šasi a pohonné jednotky a že ostatní to nedokázali. Takže i my s McLarenem pracujeme jako jeden tým. To je jediná cesta k úspěchu."