Boullier obvinil Red Bull z podvádění
Obdržel Ricciardo v Singapuru kódovanou zprávu?
Závodní direktor McLarenu obvinil Red Bull, že během závodu v Singapuru použil kódovanou zprávu. V poslední části závodu se Daniel Ricciardo musel bránit před těsně za ním jezdícím Fernandem Alonsem a od svého inženýra dostal zprávu: "Pokud se na výjezdu vyhneš obrubníkům, předejdeš problémů s vozem."
Kdyby zůstalo omezení radiokomunikace stejné, jako FIA zamýšlela před příjezdem týmů do Singapuru, jednoznačně by taková zpráva nesměla v pilotově vysílačce zaznít. Kvůli rozdílům mezi jednotlivými týmy a jejich volanty se však Charlie Whiting nechal na poslední chvíli přemluvit, aby se omezení týkalo jen rad ohledně pilotování monopostu. Naopak, komunikace týkající se různých nastavení a zacházení s vozem zůstala povolena minimálně do konce sezóny. Takže v praxi to mělo vypadat tak, že inženýr může jezdce upozornit například na špatné nastavení ERS nebo hrozbu poškození vozu, ale nesmí mu poradit, aby do některé zatáčky zatáčel dříve, nebo aby se vyhýbal obrubníkům.
Red Bull však tyto zprávy spojil do jedné a Ricciardovi oznámil, že může mít problém s autem a řešením je vyhýbat se obrubníkům. Pokud šlo opravdu o radu jak předejít poruše či poškození vozu, bylo to v pořádku. Boullier si však nemyslí, že Red Bullu muselo jít o spolehlivost. Žádný problém hrozit nemusel a inženýr jednoduše australskému pilotovi poradil, aby se při jízdě na hodně opotřebených pneumatikách radši vyhýbal obrubníkům.
"Nic, jen jsme nyní více zaneprázdněni posloucháním cizí radiokomunikace a to jen proto, abychom se ujistili, že neříkají takové věci, jaké dvakrát řekl Red Bull Ricciardovi," odpověděl Boullier na otázku, co změnilo nové nařízení FIA.
"Ano, jsem přesvědčen, že to byla kódovaná zpráva. Nyní je na FIA, aby to vyšetřila, ne na mně. Ale byla to velmi divná zpráva. Poprvé to ještě nebylo až tak podezřelé, ale dva nebo třikrát?"
Christian Horner oznámil, že záležitost už probral s ředitelem závodu, Charliem Whitingem. Je přesvědčen, že Red Bull nové nařízení ani žádné jiné pravidlo neporušil.
"Rozhodně to náš život neudělalo jednodušším, to je jistá věc," řekl šéf týmu Red Bull o novém omezení používání rádia. "Už jsme mluvili s Charliem a vysvětlili jsme mu, že (Ricciardovi) hrozil technický problém a proto dostal zprávu, aby se držel mimo obrubníků. Škodilo to například baterii. V těchto záležitostech týkajících se rádia budeme muset najít nějakou rovnováhu.
Tyto vozy jsou neskutečně komplikované a v jednu chvíli se může dít strašně mnoho věcí. Plně podporuji zákaz "ovládání" jezdce přes rádio. V popisu práce inženýra není, aby jezdci radil, kde má brzdit o 10 metrů později nebo do které zatáčky by měl zatáčet dřív. Ale management pohonné jednotky je komplikovaný i když se na to podíváme pouze optikou spolehlivosti a bezpečnosti."