Ovlivnily změny tlumičů rychlost Mercedesu a Red Bullu?
Oba týmy se prý vrátily k jednodušším řešením.
Pouze necelé tři desetiny sekundy chyběly k tomu, aby Sebastian Vettel v kvalifikaci porazil oba jezdce Mercedesu, ne pouze jednoho, zatímco Max Verstappen z Red Bullu někde ztratil celou vteřinu. Pomohlo Ferrari zpřísnění zákazu systémů zavěšení kol schopných zvyšovat aerodynamickou efektivitu vozů? Charlie Whiting v Austrálii jasně řekl, že FIA půjde po krku každému týmu, který by chtěl tlumiče využívat na něco jiného, než na jejich původní účel.
"Není dovoleno mít systémy zavěšení, které ovlivňují aerodynamiku vozu jinak než náhodně," řekl šéf technického oddělení FIA. "Chceme vědět, zda tlumiče jsou hlavně tlumiči, nebo slouží hlavně aerodynamice vozu. Budeme na to dávat mnohem lepší pozor.
Pokud se tlumiče chovají asymetricky, tak se to bude těžko vysvětlovat. Například když systém při určité rychlosti sníží světlou výšku vozu a při jiné rychlosti ji vrátí zpátky do normálu. Museli by nás přesvědčit, že to nejsou schopni nijak využít."
Britský Autosport informoval, že Mercedes svůj pokročilý systém nevyužíval na každém typu trati a v Austrálii mu beztak nebude chybět, zatímco o Red Bullu nemá žádné informace. Německý Auto Motor und Sport přišel se zprávou, že systém Red Bullu nevyhovoval Whitingovu výkladu pravidel a musel být odstraněn, ale Mercedes si legálností svého odlišného řešení není jistý a prozatím se ho dobrovolně vzdal.
"Není dovoleno mít systémy zavěšení, které ovlivňují aerodynamiku vozu jinak než náhodně," řekl šéf technického oddělení FIA. "Chceme vědět, zda tlumiče jsou hlavně tlumiči, nebo slouží hlavně aerodynamice vozu. Budeme na to dávat mnohem lepší pozor.
Pokud se tlumiče chovají asymetricky, tak se to bude těžko vysvětlovat. Například když systém při určité rychlosti sníží světlou výšku vozu a při jiné rychlosti ji vrátí zpátky do normálu. Museli by nás přesvědčit, že to nejsou schopni nijak využít."
Britský Autosport informoval, že Mercedes svůj pokročilý systém nevyužíval na každém typu trati a v Austrálii mu beztak nebude chybět, zatímco o Red Bullu nemá žádné informace. Německý Auto Motor und Sport přišel se zprávou, že systém Red Bullu nevyhovoval Whitingovu výkladu pravidel a musel být odstraněn, ale Mercedes si legálností svého odlišného řešení není jistý a prozatím se ho dobrovolně vzdal.