Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Hamilton se učí nové tratě rychleji než ostatní

Hamilton se učí nové tratě rychleji než ostatní

Rosberg tvrdí, že rozdíl způsobilo nastavení monopostů.

Lewis Hamilton po skončení tréninků na Velkou cenu Ruska zářil spokojeností. V prvním tréninku byl sice o pár setin pomalejší než jeho týmový kolega, ale druhý trénink zcela ovládl a druhému Kevinu Magnussenovi nadělil přes 8 desetin sekundy. Takový rozdíl v rychlosti připisuje Hamilton hlavně své schopnosti rychle se přizpůsobit nové trati.

"Pro mě to byl velmi dobrý den," řekl po skončení druhého tréninku Hamilton. "Mám rád nové tratě, rád je poznávám a zlepšuji se. Je to o tom, zda jste schopni rychle se přizpůsobit a je to pro všechny stejné. Vůz byl dnes fantastický. Chlapci z McLarenu byli blízko, což je dobré z hlediska zajímavosti závodu. Trať se stále zlepšovala a rychle na ní přibývala nová guma. Trať má příjemný rytmus, jízdu jsem si opravdu užíval."

Nico Rosberg to však vidí trochu jinak. Mercedes se prý rozhodl na nové trati zkusit dvě rozdílná nastavení monopostu W05 a to jeho nefungovalo. Zítra proto v 3. tréninku použije stejné nastavení, jaké se osvědčilo jeho týmovému kolegovi.

"Zkoušeli jsme něco velmi netradiční a zašli jsme příliš daleko," vysvětluje Rosberg. "Nefungovalo to, takže jsme se vrátili (ke konzervativnímu nastavení), ale přesto nás čeká náročný víkend. Společně jsme se rozhodli, že jeden z nás vyzkouší toto a druhý zase něco jiného. To, co jsem zkoušel já, vůbec nefungovalo, takže zítra musíme udělat krok zpět. Jinak je vše v pořádku. Je to dobrá a náročná trať."

Rosberg se ale obává o zajímavost závodů: "Vypadá to, jako by se zde pneumatiky vůbec neopotřebovávaly. Degradaci pneumatik využíváme k předjíždění, ale je možné, že v neděli půjdou všichni na jednu zastávku, protože pneumatiky zůstávají pořád stejné."

Pirelli si nebylo jisté, co má od nového ruského okruhu a jeho asfaltu očekávat, tak se rozhodlo přivézt měkkou a středně tvrdou směs, což je jejich nejflexibilnější kombinace.