První trénink v režii Lewise Hamiltona
Velká cena USA - 1. trénink
Po třítýdenní přestávce dnes jezdci opět usedli do monopostů a začali se připravovat na Velkou cenu USA, která se pojede pozítří, 2. listopadu. Bohužel, během přestávky se převalily velké finanční problémy nejmenších a nejmladších týmů. Caterham ani Marussia do USA nepřicestovaly, místo toho se snaží najít bohaté kupce. V prvním tréninku jsme neviděli ani Jean-Erica Vergna, kterého opět vystřídal Max Verstappen a překvapivě ani Valtteriho Bottase, který uvolnil místo Felipe Nasrovi.
Nejvíc ze všeho očekáváme pokračování souboje o titul mistra světa. Pohár konstruktérů už s jistotou poputuje do Brackley, ale v šampionátu jezdců ještě není nic rozhodnuto. Rosberg, který na svého týmového kolegu ztrácí 17 bodů, zajel úplně první dnešní měřené kolo, které mělo hodnotu 1:49.164. Jeho týmový kolega se zařadil až za něj a pak se oba vozy Mercedesu vrátily k mechanikům. Nad okruhem na chvíli zavládlo ticho, co se při účasti pouze 18 vozů bude asi stávat častěji. Nezůstaly žádné slabé týmy, které by dobrovolně zametaly trať, aby alespoň na chvíli upoutaly pozornost kamer.
Hned po instalačním kole se objevila závada na voze Kimiho Räikkönena a mechanici Ferrari se v garáži pustili do práce, pozici zametače tratě na chvíli převzal Adrian Sutil ze Sauberu. Po Sutilovi se na trati objevil také Sebastian Vettel a diváky potěšil přilbou v barvách Kapitána Ameriky.
Po čtvrthodině se nejrychlejším kolem blýskl Jenson Button. McLaren obsadil v Rusku 4. a 5. místo, bodově se vzdálil od Force Indie a vyhlásil "lov na Ferrari". Krátce po Buttonovi se na trať vybrali i ostatní piloti, aby využili bonusovou sadu pneumatik, kterou si Pirelli vždycky vyžádá zpátky po první půlhodině prvního tréninku. Italský dodavatel do USA dovezl měkkou a středně tvrdou směs, v tomhle tréninku se testovaly kvality bíle označené střední směsi.
Na trati jsme postupně mohli sledovat Romaina Grosjeana z Lotusu i s novým předním křídlem určeným pro příští sezónu, Fernanda Alonsa, který se dokázal zařadit hned za Buttona a z boxů opět vyjel také Kimi Räikkönen. Nespokojený se do boxů vracel Daniel Ricciardo, nelíbilo se mu vyvážení vozu v rychlých zatáčkách. 4 minuty před koncem první půlhodiny si vedení přivlastnil mladý Dán Kevin Magnussen. První sadu pneumatik dobře využil i Felipe Nasr, který se svým williamsem zajel 7. nejrychlejší čas. To se nedá říct o Nicu Hülkenbergovi, 27 letý Němec jako jediný nezajel během první půlhodiny ani jedno rychlé kolo.
V následujících minutách se jezdci věnovali vyhodnocování nasbíraných dat a zůstali v garážích. Výjimkou byl pouze Jenson Button. Brit měl celou trať jenom pro sebe a na nových pneumatikách vylepšil nejrychlejší kolo na 1:40.319.
Akce se na trať opět vrátila po další čtvrthodině. Mercedesy se překvapivě neujaly vedení a ponechali ho McLarenu. Měřené kolo konečně zajel i Nico Hülkenberg, smůla si přesedla na Daniela Ricciarda a do rozebírání monopostu se tentokrát pustil jeho tým mechaniků.
Rosberg a Hamilton na to pořádně dupli až po hodině tréninku. Na vrchol tabulky se dostal Brit, jeho kolega zaostal o téměř 2 desetiny sekundy. Na třetím místě zůstával Button a překvapením byl čas Daniila Kvjata, kterým překonal Magnussena a posunul se čtvrté místo. Snažil se i mladý Verstappen a neustále zůstával mezi deseti nejrychlejšími.
Jezdcům se Circuit of the Americas líbí, Hermanovi Tilkemu se prý podařilo napodobit několik zajímavých pasáží z jiných okruhů, není na něm však žádné místo, kde by docházelo k velkým přebrzděním či hodinám a jezdci se v klidu věnovali testování. 20 minut před koncem Hamilton ještě vylepšil svůj čas a překonal hranici 1:40. Čas nadále utíkal mezi prsty Daniela Ricciarda, který musel zůstat v garáži.
Grosjean se ještě stihl vrátit ke starému křídlu, ale nic zásadního se už neudálo. Ricciardo se už z boxů nedostal, Räikkönen jednou nezvládl průjezd první zatáčkou a problémy měli i oba lotusy. Nepříliš povedený trénink Red Bullu uzavřel Sebastian Vettel, který na konci tréninku oznámil problémy s přední částí monopostu. Zvláštní situace nastala až na konci tréninku v boxové uličce. Kimi Räikkönen a Romain Grosjean se vraceli k mechanikům bok po boku, přičemž Fin neodbočil ke svým mechanikům, projel kolem a jeho vůz zůstal stát uprostřed uličky. Nejrychlejší kolo zůstalo Hamiltonovi, za něj se zařadili Rosberg, Button a Kvjat.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.941 | 28 | |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.233 | 0.292 | 32 |
3 | Jenson Button | McLaren | 1:40.319 | 0.378 | 27 |
4 | Daniil Kvjat | Toro Rosso | 1:40.887 | 0.946 | 33 |
5 | Kevin Magnussen | McLaren | 1:40.987 | 1.046 | 29 |
6 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:41.065 | 1.124 | 27 |
7 | Sebastian Vettel | Red Bull |
1:41.463 | 1.522 | 20 |
8 | Felipe Nasr | Williams | 1:41.545 | 1.604 | 19 |
9 | Nico Hulkenberg | Force India | 1:41.722 | 1.781 | 24 |
10 | Max Verstappen | Toro Rosso | 1:41.785 | 1.844 | 32 |
11 | Felipe Massa | Williams | 1:41.907 | 1.966 | 21 |
12 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:41.965 | 2.024 | 23 |
13 | Pastor Maldonado | Lotus | 1:42.329 | 2.388 | 28 |
14 | Adrian Sutil | Sauber | 1:42.333 | 2.392 | 23 |
15 | Sergio Perez | Force India | 1:42.359 | 2.418 | 23 |
16 | Esteban Gutierrez | Sauber | 1:42.516 | 2.575 | 24 |
17 | Daniel Ricciardo | Red Bull |
1:42.598 | 2.657 | 5 |
18 | Romain Grosjean | Lotus | 1:43.229 | 3.288 | 26 |