Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

V Austinu opět nejrychlejší Hamilton

V Austinu opět nejrychlejší Hamilton

Velká cena USA - 2. trénink

Druhý trénink začal podle plánu ve 20:00 středoevropského času, ale v dalekém Texasu bylo samozřejmě slunce ještě vysoko na obloze a teplota asfaltu ve srovnání s prvním tréninkem stoupla o 10 stupňů. Po prvním tréninku se s auty rozloučili Max Verstappen i Felipe Nasr a Jean-Eric Vergne i Valtteri Bottas mohli opožděně začít s přípravou na Velkou cenu USA. Druhý trénink piloti tradičně začínají na tvrdší sadě pneumatik a po vyčištění tratě přezují na rychlejší, ale méně trvanlivé měkčí pneumatiky.

 Skvělou formu z prvního tréninku okamžitě potvrdili oba jezdci McLarenu. Button obsadil nejvyšší příčku tabulky nejrychlejších časů a Magnussen se zařadil hned pod něj. Nešlo však o časy srovnatelné s časy Mercedesu z prvního tréninku. Button i Räikkönen prostřednictvím vysílaček hlásili problémy se stabilitou monopostů, které jim způsoboval silný vítr.

První trénink končil Daniel Ricciardo s rozebraným monopostem a Sebastian Vettel se stížností na neposlušnou přední část vozu, na začátku druhého tréninku jsme viděli rozebraný Vettelův vůz a slyšeli Ricciarda stěžujícího se na zadní část vozu. Na nejvyšší místa tabulky se mezitím opět nastěhovali jezdci Mercedesu, dobře si opět počínal Alonso, ale Räikkönen se držel mimo nejrychlejší desítku.

První pořádný smyk předvedl na začátku druhé půlhodiny Romain Grosjean. Francouz si neporadil s první sekci zatáček, otočil monopost o 90 stupňů a trať opustil pravými koly napřed. Asfaltová výjezdová zóna mu umožnila pohodlný návrat, ale pneumatiky dostaly pěkně zabrat.

 

Také ve druhé půlhodině se se svým vozem trápil Kimi Räikkönen. Nebýt jeho, patřily by poslední příčky pouze jezdcům Sauberu, Lotusu a Sebastianovi Vettelovi. Úřadujícímu mistrovi scházel přítlak a nedokázal se odlepit z poslední, 18. příčky.

Ještě před uplynutím poloviny času vyhrazeného pro první tréning nasadil měkké pneumatiky Nico Hülkenberg a okamžitě se vyšvihl na čtvrtou příčku. Měkké pneumatiky postupně dostaly Ricciarda na druhé místo, Sutila na šesté, jezdce Toro Rosso do první desítky a Hamiltona samozřejmě do čela tabulky. Tam ho však velmi rychle vystřídal jeho týmový kolega. Rosberg se jako první přiblížil nebezpečně blízko hranici 1:39. Nestabilitu Lotusu E22 potvrdil Pastor Maldonado, ani on nedokázal zabránit přetáčivému smyku a také jeho zachránila asfaltová výjezdová zóna.

Po pár kolech se Lewis Hamilton zeptal svého inženýra, jak se ostatním daří na měkkých pneumatikách a dostal zajímavou odpověď: "Podle toho co vidíme, každý zpomaluje už ve třetím kole." V USA to tedy na jedno-zastávkovou strategii ala Rusko určitě nevypadá.

Na mäkšej zmesi sa podarilo zlepšiť aj Räikkonenovi a stačilo to na priebežné 6. miesto, ale ani sa nepriblížil Fernandu Alonsovi, ktorý zasa strácal viac než sekundu na oboch pilotov Mercedesu. Medzi desiatimi najrýchlejšími sa vytrvalo držal aj Daniil Kvjat, pokým Vergne doháňal stratené kilometre a jazdil pomalšie časy.

Po rychlých kolech se jezdci pustili do testování výdrže měkčích pneumatik a časy se automaticky přestaly zlepšovat. Na vrcholu tabulky se opět uhnízdili jezdci Mercedesu. Nejrychlejší čas získal Lewis Hamilton, ale Nico Rosberg zajel čas pouze o 3 tisíciny sekundy pomalejší. Větší překvapení přinesl pohled na opačný konec tabulky, kde svítí jméno Sebastian Vettel. Němce čeká start z boxové uličky, jako trest za nasazení šesté kompletní pohonné jednotky. Podle pravidel, pokud jezdec použije najednou všechny díly šesté pohonné jednotky, dostane právě tento trest. Pravidla však nemyslela na to, že tento jezdec tím pádem ztrácí motivaci zúčastnit se kvalifikace. Vettela tedy zítra v kvalifikaci možná vůbec neuvidíme a Němec se dnes soustředil pouze na trénování dlouhého stintu a na měkkých pneumatikách se vůbec nepokusil zajet rychlé kolo.

Nejvyšší příčku tedy opět obsadil Lewis Hamilton, pro kterého se však trénink kvůli technickému problému skončil o pár minut dříve. Druhé místo obsadil Rosberg, třetí Alonso a po nepovedeném prvním tréninku se na čtvrté místo vyšvihl Daniel Ricciardo následován Felipe Massou. Po skončení tréninku ještě zůstali jezdci na trati a pomohli FIA otestovat "virtuální safety car".

  Jezdec Tým Čas Odstup Kola
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:39.085   18
2 Nico Rosberg Mercedes 1:39.088 0.003 34
3 Fernando Alonso Ferrari 1:40.189 1.104 29
4 Daniel Ricciardo Red Bull
1:40.390 1.305 30
5 Felipe Massa Williams 1:40.457 1.372 36
6 Kimi Räikkönen Ferrari 1:40.543 1.458 32
7 Daniil Kvjat Toro Rosso 1:40.631 1.546 34
8 Kevin Magnussen McLaren 1:40.641 1.556 38
9 Jenson Button McLaren 1:40.698 1.613 36
10 Nico Hulkenberg Force India 1:40.800 1.715 25
11 Valtteri Bottas Williams 1:40.828 1.743 37
12 Romain Grosjean Lotus 1:41.054 1.969 31
13 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1:41.110 2.025 36
14 Sergio Perez Force India 1:41.123 2.038 35
15 Pastor Maldonado Lotus 1:41.158 2.073 37
16 Adrian Sutil Sauber 1:41.332 2.247 33
17 Esteban Gutierrez Sauber 1:41.420 2.335 34
18 Sebastian Vettel Red Bull
1:43.980 4.895 19