Formule, cesťáky, motorky made in Macau
Guia Curcuit (12/12)
Uplynulý víkend patřil i poslednímu podniku série WTCC. Jose Maria Lopez si titul zajistil už v předchozích závodech. Dala se tedy očekávat neomezená bitva na ostří nože. V Macau chce totiž vyhrát každý.
Závod jako vždy začal pevným startem. A jak se dal očekávat, nejlépe ze své výchozí pozice vystřelil Jose Maria Lopez, neboli novopečený šampión pro rok 2014. Naopak kdo zaváhal, to byly další vozy Citroen, které startovaly za Lopezem. Sebastien Loeb se poroučel na třetí místo poté, co se před něj bleskurychle dostal Norbert Michelisz. A Yvan Muller se musel spokojit s místem dokonce až šestým, když se před něj převalil Tarquini a Monteiro.
Dalo by se říci, že v pořadí daném v první kole, se jezdci dostali i do posledního kola. Menší vzrušení si Michelisz vykoledoval po minismyku hned ve druhém kole. Jeho rozhoupanou Hondu Civic se mu však podařilo okamžitě zkrotit a pokračoval bez úhony dále.
O několik kol později chyboval i mistr mistrů, Sebastien Loeb, který si jakoby stále zvyká na okruhové závody. Menší zaváhání jej stálo několik pozic. Loeb se při útoku na druhého Michelisze zapomněl v první zatáčce a následně spadl až za tehdy šestého Mullera.
: startovní rošt na první závod
Na trati se tak utvořil vláček, kterému jasně velel Jose Maria Lopez. Více jak tři sekundy za ním se ukázal vůz Norberta Michelisze. Třetí kroužil Gabrielle Tarquini, čtvrtý Tiago Monteiro a pátý Yvan Muller. Vedoucí skupinka jezdců, tedy bez prvního Lopeze, se ke konci závodu velice přijemně sjela nárazník na nárazník. Charakter městského okruhu v Macau však nedopustil žádné předjížděcí manévry.
Do závodu se díky divokým kartám mimojiné dostalo hned 24 vozů, a to včetně místních hrdinů. V devátém kole se Henry Kwong nešťastně opřel o rychlejšího Mehdiho Bennaniho. Ten následně kolidoval s lemující zdí. Do ochranné bariéry se dostal i William Lok a Ka Lok Mak. Do cíle se díky technickým problémům nedostal Hugo Valente.
První závod zvítězil bez větších problému Jose Maria Lopez. Druhý dojel Norbert Michelisz a třetí Gabriele Tarquini. Startovní rošt druhého závodu určilo obrácené pořadí kvalifikačních časů na prvních deseti místech.
Z pomyslného pole-position tedy vyrazil Hugo Valente a druhý Max Chilton. Další řada patřila Huffovi a Monteirovi. Následoval Tarquini/Coronel, Michelisz/Muller a Loeb/Lopez.
Start byl jako vždy velmi divoký. Tolik typické hromadné kolize v první či druhé zatáčce jsem se však tentokrát nedočkali. Prvního místa se zhostil Tiago Monteiro, za kterým se srovnal Robert Huff a už třetí Yvan Muller. Start mírně zaspal Valente i Coronel. Čtvrtý se nacházel Norbert Michelisz.
: výsledky prvního závodu
Vedoucí trojice se po čase vzdálila svým pronásledovatelům. Čtvrtý Michelisz kroužil osamoceně a pátý Valente za sebou držel zbytek startovního pole. Až na několik těsných momentů nárazník na nárazník, se opět opakovala situace z prvního závodu. Tedy nekonečné hledání cesty vpřed kolem ostatních soupeřů. Monteiro tu a tam poodjel Huffovi a Mullerovi, kteří společně vyplňovali tv obrazovky soubojem a druhou přičku.
Ránu do ochraných bariér zažil veterán Ganni Morbidelli, který se svépomocí dostal mimo závod v poslední zatáčce okruhu.
: startovní rošt na druhý závod
Bohužel, ve stejném místě se do problémů dostal i místní hrdina - čtvrtý vůz továrního Citroenu - Ma Qing Hua. Jeho vůz se však nepodařilo odstranit se stejnou svižností, jako vůz kolegy Morbidelliho, a na trať tak musel vyjet safety car. To vše dvě kola před koncem druhého závodu.
Situace následně chtěl využít Robert Huff, ale Tiago Monteiro se nenechal vyrušit z koncentrace a vedení si v prvních metrech uhájil. Huff se naopak musel soustředit na útoky třetího Mullera, které se s blížícím koncem mnohanásobily.
Když už se zdálo, že je tzv. vymalováno, Monteira postihla technická závada a při výjezdu z poslední zatáčky desátého (předposledního) kola se musel poroučet směrem vzad.
Na prvním místě se rázem ocitnul Robert Huff. Za zády stále Yvan Muller.
Do konce posledního kola se však už na pořadí nic neměnilo a Huff si tak dojel pro své šesté, po sobě jdoucí vítězství v betonovém pekle nedaleko Hong-Kongu.
: výsledky druhého závodu
: konečné pořadí po 12 odjetých víkendech
Yvan Muller dojel druhý a Hugo Valente, který po restartu pokořil Norberta Michelisze, se do cíle dostal na místě třetím.
Závod v Macau je vždy přijmenou tečkou za dlouho sezónou. Ta další konečnou podobu závodního kalendáře zatím nezná. Nicméně jistá je návštěva “zeleného pekla” - severní smyčky Nurburgringu. Předběžná podoba kalendáře pro rok 2015 zatím čítá 12 zastávek. Mělo by se jet na Slovakiaringu i na malebném Salzburgringu. Naopak městský okruh v Macau své jistě zatím nemá.