WEC v Bahrajnu: Buemi s Davidsonem předčasně mistry
Body za osmé místo ve třídě LMP1 stačily posádce Toyoty TS040 k úspěchu.
Ani půlhodinová výměna alternátoru nedokázala Sebastienovi Buemimu a Anthony Davidsonovi zabránit v předčasném zisku titulu mistra světa šampionátu World Endurance Championship. Body za osmé místo ve třídě LMP1 stačily posádce Toyoty TS040 k úspěchu. Šestihodinovku v Manamě vyhrál sesterký vůz Alexe Wurze, Stephana Sarrazina a Mika Conwaye.
Výsledek páteční kvalifikace připomínal minulý závod v Číně: opět se prosadil Porsche 919 posádky Dumes/Jani/Lieb před Toyotou TS040 lídrů šampionátu Davidsonem/Buemim. Vozy těchto značek vytvořily i druhou řadu na startu, Porsche Bernharda/Webbera/Hartleye před Toyotou Wurze/Sarrazina a Mika Conwaye, který v Bahrajnu nahradil Nakajimu. Kompletní kvalifikace se zůčastnil jen jediný Audi posádky Faessler/Lotterer/Treluyer a skončil pátý. Druhý R18 e-Tron nebyl po trablích, které vozy z Ingolstadtu postihly, včas upraven: obrubníky okruhu težce poškodily jejich šasi. Ze šestého místa se tak mohli těšit ve švýcarském týmu Rebellion, a to nejen na papíře: Prost/Heidfeld/Beche dokázali i na trati slibně snížit odstup na tovární vozy. Na Audi před nimi ztráceli jen 1,5 sekundy.
V kvalifikaci nejrychlejší Porsche se mohl z prvního místa v závodě těšit jen nakrátko, než ho obě Toyoty nechaly za sebou a odpálily svou zaběhlou show převahy. Po třetině závodu vše napovídalo tomu, že Sebastien Buemi s Anthony Davidsonem nejen oslaví další vítězství, ale zároveň i předčasný zisk titulu. Tento plán do jisté míry zhatil defektní alternátor v jejich voze. Trvalo to půl hodiny, než mechanici Toyoty tuto poněkud komplikovaně zabudovanou součástku vyměnili, pročež jejich „rychlá osmička“ od té doby ztratila naději na vítězství. Díky posádce Wurz/Sarrazin/Conway ale Japonci i nadále drželi čelo závodu. Tentokrát tuto pozici ovšem ztráceli alespoň při zastávkách v boxech, což se v minulých závodech nestávalo – Porsche totiž náskok Toyoty nebezpečně dotáhlo.
Buemi s Davidsonem sice v celkové klasifikaci závodu vypadli z první dvacítky, úsměv z jejich tváří proto ale nezmizel. Ve třídě LMP1 po odpadnutí Lotusu-AER (Kaffer/Trummer/Berthon) pořád ještě drželi osmé místo, za které by obdrželi dost bodů k zisku titulu.
Hodinu před koncem tankovala vedoucí Toyota naposledy, Alex Wurz převzal vůz od Stephana Sarrazina a s přehledem si dojel pro arabské vítězství. Na pozicích dvě a tři následovaly se ztrátou necelé minuty oba vozy Porsche, které v Bahrainu skutečně zářily zvýšenou konkurenceschopností. To se bohužel od poloviny sezony 2014 nedá tvrdit o vozech Audi, které ani tentokrát nedokázaly bojovat o špičkové pozice a nechaly za sebou jen soukromé Rebellion-Toyota. Že by se v Ingolstadtu skutečně přiklonili plánům sportovní budoucnosti mimo WEC..?
Buemi s Davidsonem se v průběhu posledních 4 hodin dokázali probojovat na 11. pozici v cíli a z výše uvedených důvodů stačil tento výsledek pro zisk zaslouženého titulu mistra světa této dvojice, která sezonu 2014 jasně dominovala.
Třídu LMP2 vyhráli v Bahrajnu Howson/Bradley/Imperatori (KCMG-Oreca-Nissan), v hodnocení GT se jako obvykle prosadili Bruni/Vilander na Ferrari týmu AF Corse.
Výsledek 6h of Bahrain:
1 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway Toyota Racing Toyota 6h00m18.056s
2 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche 50.460s
3 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche 57.268s
4 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
5 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen Audi Sport Team Joest Audi -2 kola
6 LMP1 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer Rebellion Racing Rebellion/Toyota -7 kol
7 LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion Racing Rebellion/Toyota -13 kol
8 LMP2 M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori KCMG Oreca/Nissan -14 kol
9 LMP2 K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin SMP Racing Oreca/Nissan -17 kol
10 LMP2 M.Patterson, K.Ihara, D.Cheng Oak Racing Morgan/Judd -17 kol
Mistři světa WEC roku 2014: Anthony Davidson a Sebastien Buemi.
Dovezl Toyotu TS040 k vítězství v Bahrajnu: zkušený Alex Wurz.
Vyhráli třídu LMP2: Howson, Bradley a Iperatori.