Pevné starty v příštím ročníku IndyCar neuvidíme
INDYCAR zveřejnila úpravy pravidel.
Podle nových pravidel na příští sezónu IZOD IndyCar Series, které INDYCAR uveřejnila v úterý, budou všechny závody v následující sezóně odstartovány letmým startem. Pevné starty, které jsme v IndyCar vídali poslední dvě sezóny, příští rok na programu nebudou. Sportovní ředitel INDYCAR Derrick Walker to vysvětluje následovně:
„Z většiny tratí, kde závodíme, jen část splňuje kritéria pro naše vozy, které jsou větší, než většina monopostů, takže na startech musíme ještě trochu zapracovat. Ale do budoucna bych je nevylučoval. Víme, že si je fanoušci užívají, a my je máme také rádi.“
Pevným startem letos odstartovaly čtyři závody – v Long Beach, na okruhu v Indianapolisu, a po jednom závodu v Houstonu a v Torontu. Start v Indianapolisu přinesl ošklivou nehodu, když z první řady startujícímu Saavedrovi zhasl motor a za ním startující vozy s ním kolidovaly.
V letošním ročníku se premiéry dočkaly dvojnásobné body. Udělovány byly během všech pětisetmílových závodů, tedy při Indy500, závodě v Pocono a finále sezóny ve Fontaně. INDYCAR se je rozhodla ponechat i v příští sezóně, ale kromě Indy500 bude dvojnásobně honorován závod na silničním okruhu v Sonomě, tedy poslední závod sezóny, nikoliv ostatní pětistovky.
Drobných úprav se dočkala i pravidla týkající se testování. Týmy mají k dispozici celkem 14 dní, ale oficiální testy na okruhu Barber Motorsports Park (16. a 17. března, kde debutují nové aerokity), testy, které těsně předcházejí závodní víkendy v St. Petersburgu, na okruzích NOLA Motorsports Park, Indianapolis Motor Speedway (okruh) a Mid-Ohio Sports Car Course, a oficiální test na oválu v Indianapolisu (3. května) se dohromady počítají jako 4 dny. INDYCAR nahradila u výše uvedených závodů (St. Petersburg, NOLA a Mid-Ohio) páteční program celodenním testem. Závod na Indianapolis Motor Speedway se jede v sobotu, testovací den tréninky nahradil také, ale již ve čtvrtek před závodním víkendem.
INDYCAR myslela i na případ, kdy tým v průběhu sezóny střídá jezdce. Podle starých pravidel dostal nový jezdec boxování stání na konci pit lane. O ostatních místech rozhodovalo umístění v kvalifikaci v předchozím závodě. Podle nových pravidel získá náhradník to místo v boxech, které předchozí jezdec získal v kvalifikaci na předešlý závod. O boxových stáních v prvním závodě sezóny rozhodly týmové body z letošního ročníku. Noví účastníci obdrží místa podle toho, kdy se do sezóny přihlásili.
O rozdělení do kvalifikačních skupin při závodech na městských a silničních okruzích bude nově rozhodovat až poslední trénink před kvalifikací.
Jezdci poprvé startující v závodě 500 mil Indianapolis budou nadále muset prokázat schopnost ovládat vůz při předem stanovených rychlostech, INDYCAR je však všechny zvýšila o pět mil. První část této zkoušky (Rookie Orientation Program – ROP) se tak skládá z 10 kol odjetých rychlostí mezi 205 a 210 mílemi za hodinu, druhá část se skládá z 15 kol v rychlostech mezi 210 a 215 mil/h a třetí sestává z 15 kol v rychlostech přesahujících 215 mil v hodině. Jezdci, kteří v Indianapolisu dlouho nestartovali, budou muset splnit druhou a třetí částí ROP.