Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Píší se technické předpisy F1 pod parou?

Píší se technické předpisy F1 pod parou?

Podle Marchionneho musely být napsány přímo v baru.

Sergio Marchionne během předvánočního setkání s novináři potvrdil, že týmům, FIA a FOM se během setkání Komise F1 nepodařilo dospět k žádné nové dohodě.

"Nezajistili jsme žádnou změnu," odpověděl na otázku Marchionne.

Ferrari a Renault s Red Bullem se už několik měsíců snaží protlačit změny předpisů pro rok 2015, zrušit pravidlo o zákazu vývoje motorů během sezóny a získat tak více příležitostí k dohánění Mercedesu. Podle zavedeného žetonového systému mohou Renault i Ferrari během zimy utratit 32 žetonů, což odpovídá přibližně 48 procentům celé pohonné jednotky. Renault má prý ale problémy s napodobením pohonné jednotky Mercedesu a projekt Scuderie mešká kvůli mnoha změnám ve vedení stáje. Renault a Ferrari by proto chtěly své PJ vyvíjet alespoň do léta, ale Mercedes a údajně i Honda jsou proti.

Se žádostí o uvolnění pravidel omezujících vývoj motorů přišel už bývalý šéf Scuderie Ferrari, Marco Mattiacci, ale Marchionne by rád zjednodušil všechny technické předpisy Formule 1, které jsou podle něj špatně napsané a nesmyslně složité.

"Současná pravidla jsou hotovým labyrintem. Jsou opravdu špatné. Museli je sepsat lidé pod parou přímo v baru. Pravidla mají být jednoduchá, aby jim rozuměli i normální lidé."

Nadále ještě není uzavřena ani otázka mezery v předpisech, kterou si jako první všiml technický ředitel Scuderie, James Allison. Podle jeho výkladu technických předpisů pro rok 2015 by Ferrari mohlo začít sezónu i s PJ homologovanou loni a nový motor nechat homologovat a nasadit až bude stoprocentně připraven. Na stranu Ferrari se minulý týden během setkání Komise F1 postavil i Renault a nyní se čeká na oficiální písemnou odpověď FIA.