Píší se technické předpisy F1 pod parou?
Podle Marchionneho musely být napsány přímo v baru.
Sergio Marchionne během předvánočního setkání s novináři potvrdil, že týmům, FIA a FOM se během setkání Komise F1 nepodařilo dospět k žádné nové dohodě.
"Nezajistili jsme žádnou změnu," odpověděl na otázku Marchionne.
Ferrari a Renault s Red Bullem se už několik měsíců snaží protlačit změny předpisů pro rok 2015, zrušit pravidlo o zákazu vývoje motorů během sezóny a získat tak více příležitostí k dohánění Mercedesu. Podle zavedeného žetonového systému mohou Renault i Ferrari během zimy utratit 32 žetonů, což odpovídá přibližně 48 procentům celé pohonné jednotky. Renault má prý ale problémy s napodobením pohonné jednotky Mercedesu a projekt Scuderie mešká kvůli mnoha změnám ve vedení stáje. Renault a Ferrari by proto chtěly své PJ vyvíjet alespoň do léta, ale Mercedes a údajně i Honda jsou proti.
Se žádostí o uvolnění pravidel omezujících vývoj motorů přišel už bývalý šéf Scuderie Ferrari, Marco Mattiacci, ale Marchionne by rád zjednodušil všechny technické předpisy Formule 1, které jsou podle něj špatně napsané a nesmyslně složité.
"Současná pravidla jsou hotovým labyrintem. Jsou opravdu špatné. Museli je sepsat lidé pod parou přímo v baru. Pravidla mají být jednoduchá, aby jim rozuměli i normální lidé."
Nadále ještě není uzavřena ani otázka mezery v předpisech, kterou si jako první všiml technický ředitel Scuderie, James Allison. Podle jeho výkladu technických předpisů pro rok 2015 by Ferrari mohlo začít sezónu i s PJ homologovanou loni a nový motor nechat homologovat a nasadit až bude stoprocentně připraven. Na stranu Ferrari se minulý týden během setkání Komise F1 postavil i Renault a nyní se čeká na oficiální písemnou odpověď FIA.