Budou mít motory opět 1000 koní?
F1 uvažuje o velké změně přístupu k závodění.
F1 loni vstoupila do nové, hybridní éry, která však může být jednou z nejkratších v celé historii tohoto sportu. Současné pohonné jednotky byly navrženy tak, aby se automobilky mohly pustit do technického soutěžení v "moderních disciplínách". Namísto maximálního výkonu spalovacího motoru se soustředily na efektivní využití každé kapky paliva, k čemuž je nutí omezení 100 kg paliva na jeden vůz a závod. Další velkou oblastí vývoje jsou systémy obnovování tepelné a kinetické energie, které sice mohou jezdcům v každém kole pomoci pouze omezeným množstvím energie, ale výrobci zdokonalují jejich odolnost, velikost, rychlost nabíjení baterií a další důležité parametry. Již od roku 2017 se ale může směrování královny motorsportu opět změnit.
Členové Strategické skupiny F1 a speciálně vytvořena pracovní skupina se tento týden v Ženevě zabývali otázkou, jak zlepšit show a přinášet divákům více zábavy. K tomu by nejlépe přispěly výkonnější motory a horší ovladatelnost vozů, a když už výkonnější, tak o hodně výkonnější. Cílem je překonat i marketingově mimořádně zajímavou hranici 1000 koní, což by mohlo opět přilákat i fanoušky, které "zelené" technologie nechávají chladnými a F1 v posledních letech přestali sledovat.
Šlo by o velkou změnu, se kterou bychom neměli počítat dříve než v roce 2017. Automobilky by přitom neměly přijít o peníze investované do současné generace pohonných jednotek. 1000 koní by se totiž mělo dát po úpravách dostat i ze současných motorů, samozřejmě pod podmínkou, že bude zrušeno 100kg omezení spotřeby paliva.
Seznam základních myšlenek a popis nejdůležitějších změn by už měl ležet na stole technického ředitele každého z devíti týmů a budou hlavním tématem nejbližšího setkání Strategické skupiny.
Změny v uspořádání pohonných jednotek a vyšší výkon by zároveň měly zvýšit hlučnost motorů. Problém s vysokými náklady má vyřešit unifikace některých částí pohonných jednotek, především systémů na obnovování energie. Diskutovalo se také o úpravách pravidel týkajících se aerodynamiky, díky kterým by už v roce 2016 měly vozy vypadat agresivněji a získat zpět část ztraceného přítlaku. Součástí toho mohou být i větší, 18palcové pneumatiky.