McLaren: MP4-30 možná pojede naplno až v Číně
Navíc mají Japonci problém s angličtinou.
McLaren byl prý při navrhování MP4-30 tak agresivní, že využít celý jeho potenciál možná odhalí až ve třetím závodě sezóny.
"Překvapilo nás, že Mercedes mohl každý den absolvovat 100 a více kol?" položil sám sobě otázku Ron Dennis. "Ne, ani trochu. Dalo se to očekávat, protože loni dominovali a efektivně vyvíjeli odlišný balík. Ale pokud chcete ve sportu někoho dohnat, musíte zrychlit natolik, abyste běželi rychleji než on. Jinak se to nedá.
Proto jsme v některých oblastech přiměřeně zariskovali a přišli s věcmi, na kterých bude ještě třeba zapracovat. Až potom se stanou výhodou. Možná ještě ani v Austrálii nebudeme vědět všechno. Očekávám, že budeme potřebovat 2 nebo 3 závody. Klíčovým slovem je nyní trpělivost. Dokážeme se vyrovnat s frustrací a s tím, že některé věci ještě nejsou optimalizovány."
Už asi každý ze zástupců McLarenu i oba jezdci čelili otázce, proč nový vůz McLarenu strávil téměř celé první 2 dny jerezského testu v garáži a celkově dokázal absolvovat pouze 79 kol a každý z nich měl připravenou trochu jinou odpověď. Podle Dennise se učili správně komunikovat se zaměstnanci Hondy.
"Nad vším teď hodně přemýšlíme, nechceme nic uspěchat, hlavně vzhledem ke kulturním rozdílům mezi námi a Japonci. Chceme se ujistit, že komunikace probíhá bezchybně a budou přijata správná rozhodnutí. Přijetí každého rozhodnutí nyní trvá asi třikrát déle než obyčejně, protože komunikujeme s lidmi, kteří dosud žili v Japonsku a nedělali to, co dělají teď.
Mají zcela nový tým lidí a jejich angličtina je několikanásobně lepší než naše japonština, takže jim asi těžko můžeme vyčítat, že s námi ještě nedokážou perfektně komunikovat v našem jazyce. Prostě teď musíme být trpěliví a počkat dokud zrychlí a vše začne fungovat jak má."