Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Renault se nepokusil kopírovat motor Mercedesu

Renault se nepokusil kopírovat motor Mercedesu

Místo toho vylepšil vlastní koncept.

Před 12 měsíci se Renault ocitl pod obrovským mediálním tlakem. Jejich nové hybridní pohonné jednotky pořádně nefungovaly ani u jednoho ze čtyř partnerských týmů a okamžitě se začalo mluvit o tom, že Red Bull kvůli nim po čtyřech vítězných letech vypadne z boje o titul mistra světa i pohár konstruktérů. Sezóna nakonec nebyla až tak katastrofální, Red Bull skončil druhý a Daniel Ricciardo si ukořistil 3 vítězství, ale beztak se očekávalo, že se Renault pokusí vyrobit co nejvěrnější kopii pohonné jednotky dominantního Mercedesu. Rémi Taffin nás však vyvádí z omylu.

"Poučili jsme se z roku 2014 a spolu s Red Bullem vyhodnotili všechny možnosti. Jejich design je ale úplně jiný než náš, takže jsme se rozhodli nejít touto cestou," prozradil provozní ředitel Renault Sport F1. "Využili jsme naše zkušenosti a optimalizovali náš vlastní koncept. Mercedesu se podařil zásah na první pokus, zatímco nám to trochu skřípalo. Teď ale máme větší prostor pro zlepšení a naším současným cílem je zásobit naše partnery konkurenceschopnými motory a vyvinout vítěznou pohonnou jednotku."

Renault v roce 2014 přišel o Lotus a Caterham, takže se nyní musí spoléhat jenom na Red Bull a jeho sesterský tým Toro Rosso. Právě Red Bull však loni francouzskou automobilku kritizoval nejtvrději, otevřeně prohlašoval, že kvůli jejímu motoru nemůže soupeřit s Mercedesem a dokonce hrozil odchodem k jiné automobilce. Jak budou jejich vztahy vypadat letos?

Bylo mezi námi napětí způsobené nestálými výkony a následnou frustrací. Měli jsme za sebou úžasné období nepřetržitých úspěchů a Red Bull očekával, že bude pokračovat. Nakonec jsme s Ricciardem vyhráli 3 velké ceny a během roku jsme se dokázali výrazně zlepšit.

Došlo i k pár nedorozuměním a občas se s nimi dost těžko komunikovalo, ale to vyplynulo spíš z politických důvodů než z technické stránky věci. Lidé na trati jsou si dobře vědomi, že musíme táhnout za jedno lano a ne se navzájem obviňovat. To nikdy nikam nevede. Mohu vás ujistit, že vztahy mezi inženýry zůstaly dobré, všichni jsou naladěni na stejné vlně a chtějí nás posunout vpřed."

Přesto, že test v Jerezu proběhl několikanásobně lépe než loni, strávil Red Bull v garáži podstatně více času než většina konkurence. Některé z jeho problémů opět souvisely s pohonnou jednotkou Renaultu.

"K výzvám sezóny 2015 jsme se postavili dost agresivně. Některé součástky proto před použitím na trati nebyly důkladně otestovány na dynamometru. Už jsme udělali všechna nezbytná opatření a problémy se již nebudou opakovat. Red Bull měl s naší pohonnou jednotkou více problémů, protože jeho vůz je dost odlišný od vozu Toro Rosso. STR10 má například jiný systém chlazení než RB11.

Výměnami některých součástek jsme se snažili předejít výměně celého motoru, protože ta zabere 3 až 4 hodiny. Naštěstí Toro Rosso bylo schopné ujet mnohem více kilometrů, takže jeho noví jezdci získali mnoho cenných zkušeností."