Honda nenapodobila motor Mercedesu
Tajemství štíhlých křivek McLarenu odhaleno.
Oficiální webová stránka Formule 1 a grandprixtimes přišly s informacemi o uspořádání pohonné jednotky Honda ve voze McLarenu.
Předpokládají, že Ferrari i Renault zůstaly u svého loňského uspořádání s MGU-H (motorgenerátor rekuperace tepelné energie) zapojeným před kompresorem a turbínou v zadní části motoru a MGU-K (motorgenerátor obnovování kinetické energie) ve spodní části.
Mercedes samozřejmě pokračuje v zdokonalování své mimořádně úspěšné loňské pohonné jednotky. "Tajemstvím" jeho úspěchu je přesunutí kompresoru do přední části motoru, kde není problém s jeho chlazením a horkými výfukovými plyny, MGU-H umístil doprostřed a vzadu zůstala jenom turbína, čímž zůstal prostor pro posunutí převodovky blíže k motoru. MGU-K zůstalo ve spodní části.
Během minulého roku se předpokládalo, že Honda zareaguje na úspěch Mercedesu a svou pohonnou jednotku, s pomocí McLarenu, postaví podle jeho vzoru. McLaren a Honda však přišly s vlastním řešením. Honda také umístila MGU-H mezi kompresor a turbínu, ale nechala je v zadní části motoru.
Pak se informace webů rozcházejí. Grandprixtimes tvrdí, že MGU-K zůstalo také u Hondy ve spodní části, ale důvěryhodnější oficiální web ukázal schéma, podle níž Honda umístila MGU-K do přední části motoru. Všechny tři typy uspořádání najdete zde a zde.
Další novinkou je chladič umístěn na vrchní stranu motoru, chlazený vzduchem z rozděleného airboxu (zde). Velký chladič těsně pod kryt motoru umožnil McLarenu umístit do bočnic menší chladiče než konkurence, což vyústilo ve štíhlou záď monopostu MP4-30.