Novinky

  • 14.04.2025 Bad Hülkenberg byl diskvalifikován z VC Bahrajnu kvůli sedřené spodní desce

  • 13.04.2025 Bad Russell a Antonelli přišli o 1 místo na startu VC Bahrajnu

  • 07.04.2025 Bad Japonec Šigeaki Hattori, účastník Indy 500, zahynul při dopravní nehodě ve věku 61 let.

Facebook Instagram

Honda nenapodobila motor Mercedesu

Honda nenapodobila motor Mercedesu

Tajemství štíhlých křivek McLarenu odhaleno.

Oficiální webová stránka Formule 1 a grandprixtimes přišly s informacemi o uspořádání pohonné jednotky Honda ve voze McLarenu.

Předpokládají, že Ferrari i Renault zůstaly u svého loňského uspořádání s MGU-H (motorgenerátor rekuperace tepelné energie) zapojeným před kompresorem a turbínou v zadní části motoru a MGU-K (motorgenerátor obnovování kinetické energie) ve spodní části.

Mercedes samozřejmě pokračuje v zdokonalování své mimořádně úspěšné loňské pohonné jednotky. "Tajemstvím" jeho úspěchu je přesunutí kompresoru do přední části motoru, kde není problém s jeho chlazením a horkými výfukovými plyny, MGU-H umístil doprostřed a vzadu zůstala jenom turbína, čímž zůstal prostor pro posunutí převodovky blíže k motoru. MGU-K zůstalo ve spodní části.

Během minulého roku se předpokládalo, že Honda zareaguje na úspěch Mercedesu a svou pohonnou jednotku, s pomocí McLarenu, postaví podle jeho vzoru. McLaren a Honda však přišly s vlastním řešením. Honda také umístila MGU-H mezi kompresor a turbínu, ale nechala je v zadní části motoru.

Pak se informace webů rozcházejí. Grandprixtimes tvrdí, že MGU-K zůstalo také u Hondy ve spodní části, ale důvěryhodnější oficiální web ukázal schéma, podle níž Honda umístila MGU-K do přední části motoru. Všechny tři typy uspořádání najdete zde a zde.

Další novinkou je chladič umístěn na vrchní stranu motoru, chlazený vzduchem z rozděleného airboxu (zde). Velký chladič těsně pod kryt motoru umožnil McLarenu umístit do bočnic menší chladiče než konkurence, což vyústilo ve štíhlou záď monopostu MP4-30.