Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Newey nevidí světlo na konci tunelu

Newey nevidí světlo na konci tunelu

Renaultu se nedaří a nechce spolupracovat.

Adrian Newey již není technickým ředitelem Red Bull Racingu, ale v pozici poradce pokračuje "na půl plynu", dohlíží na celý technický tým a nechyběl ani na australské boxové zídce. Designérská legenda možná svou účast již olitovala, Red Bull prožil víkend plný rozčarování.

Pohonná jednotka od Renaultu nepodávala během testů velmi dobré výkony, ale bylo to mnohem lepší než loni a Francouzi přislíbili Red Bullu velké zlepšení, které se mělo poprvé projevit v Melbourne. Renaultu to však opět nevyšlo a podle pátečního vyjádření Helmuta Marka místo toho udělal krok zpět. Dnes již byl z výkonnosti a nespolehlivosti Renaultu, jakož i z přístupu jeho vedení, zklamaný také Newey. Rád by Renaultu podal pomocnou ruku, ten to však vytrvale odmítá a pokračuje v chrlení slibů. Poslední naději tak vidí v zásahu FIA, která by se měla postarat o vyrovnanější šampionát.

"Je velmi frustrující být takto hozený do pozice, ve které máme mnohem horší motor než ostatní, který se kromě toho často kazí a bez toho, abychom viděli světlo na konci tunelu," postěžoval si Newey. "Můžete si říct, že je vše v pořádku, že Mercedes prostě odvedl nejlepší práci, Ferrari se zlepšilo a Renault to nezvládl, ale myslím, že FIA by měla být aktivnější a netvářit se, že se jí to netýká. Nemohou to prostě nechat tak, jejich úkolem je dohlížet na tento sport."

Renault by na tom prý mohl být mnohem lépe, ale musel by lépe spolupracovat s Red Bullem. Red Bull Racing je od loňského roku oficiálním partnerem Renault Sport F1 a jeho sesterský tým Toro Rosso je jediným dalším zákazníkem. Vztahy se však přesto nezlepšují a komunikace vázne.

"Jedna věc je, když na tom nejste dobře, ale víte se z toho dostat. Ale něco zcela jiného je, když jste na tom takhle špatně a váš partner nechce spolupracovat. Upřímně, vůbec netuším proč je to tak.

Během zimy jsme měli 12 testovacích dnů a jeden filmovací den, a pokud správně počítám, tak jsme měli 6 velkých selhání techniky. Kvůli problémům s motorem máme najetých velmi málo kilometrů a podle senzorů točivého momentu je výkon motoru stejný jako loni."

Red Bull by nejraději pohřbil celou novou generaci motorů a vrátil se k jednodušším motorům s menšími rozdíly ve výkonu, což dnes opět připomněl i poradce Red Bullu pro motorsport, Helmut Marko. Rakušanovi se nezamlouvá cena pohonných jednotek, zvuk ani to, jak rozdělují startovní pole. Jediné, co nyní mohou udělat, je ještě více zatlačit na Renault.

"Renault má omezený rozpočet, ale to není problém. V první řadě potřebují správnou strukturu," řekl dnes Marko.

Marko také řekl, že Red Bull již s Renaultem jednal o jiných formách spolupráce včetně možnosti, že by Renault převzal Toro Rosso a opět tak měl tovární tým.

Kromě problémů s motory má Red Bull také dostatek vlastních problémů. Daniil Kvjat dnes do závodu neodstartoval kvůli poruše převodovky a Daniel Ricciardo byl v kvalifikaci pouze o 2 desetiny sekundy rychlejší než nováček Carlos Sainz z Toro Rosso, které používá stejné motory.