Force India se zlepší až po poločase
Během přesunu do Německa ztratila hodně času.
Force India se pravděpodobně nevrátí ke své loňské formě dříve, než se naplno projeví přínos přestěhování části týmu do Německa. Stáj se opozdila s vývojem a konstrukcí VJM08 a stihla se zúčastnit pouze 2 a půl dne zimních testů. Během velkých cen Austrálie a Malajsie nasbírala množství dat a nadále má výhodu v podobě nejvýkonnějších pohonných jednotek od Mercedesu, vůz by se však potřeboval zlepšit po stránce aerodynamiky, což mu umožní až plné využití špičkového větrného tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem.
"Loni jsme se podívali na naše výsledky a viděli jsme, že máme na výběr. Mohli jsme pokračovat v našem vlastním větrném tunelu v Brackley (nedaleko základny týmu, který sídlí v Silverstone), který je již poměrně starý a umožňuje testování maximálně 50 procentních modelů, nebo jsme mohli přistoupit k restrukturalizaci celého oddělení aerodynamiky a pohnout se vpřed," řekl Bob Fernley.
Naštěstí se Vijay (Mallya, šéf a spoluvlastník týmu) rozhodl nás podpořit a učinil rozhodnutí a my jsme se pustili do restrukturalizace oddělení."
A právě přesun do Německa a rozdělení týmu na dvě části oddělené Lamanšským průlivem stojí za tím, že Force India momentálně nedokáže držet krok s konkurencí ve středu pole.
"Teď již pracujeme jen v Kolíně nad Rýnem v tunelu Toyoty a aktualizovali jsme naše CFD oddělení, ale bohužel, během tohoto procesu jsme zaostali a nemyslím si, že se dokážeme vrátit zpět dříve, než budeme v polovině sezóny."
Loni Force India bojovala s McLarenem o páté místo, momentálně je díky bodům z Austrálie sedmá.