Ohlédnutí za podnikem BES v Monze slovem i obrazem
Včetně Huracánu a Audi R8 LMS při jejich premiéře.
Na autodromu vinoucím se Královským parkem na předměstí Milána se v polovině dubna utkalo bezmála šest desítek účastníků o první body v pátém ročníku vytrvalostní série. Kromě momentek z průběhu víkendu jsou ve zvláštních kapitolách soustředěny fotografie nových vozů ve své premiéře v závodě, případně jejich detaily. V závěru tohoto článku naleznete tabulku s přehledem modelů dle jejich nejvyšší dosažené rychlosti.
Autor fotogalerie: Tomáš Krejčík
Obsah s aktivními odkazy na kapitoly
1. Víkend v obraze
2. Lamborghini Huracán
3. Audi R8 LMS
4. Přehled nejrychlejších vozů
Klopená dráha starého okruhu dostala nový potěr. Dříve se zde proháněli odvážní jezdci v subtilních strojích, nyní zde jezdí pouze jednostopá lidskou silou poháněná vozidla.
Přestože již okruh nenabízí tak dramatické úseky, průjezdy šikan vyžadují díky obrubníkům pozornost. S přesným průjezdem měli pochopitelně více práce amatéři, profesionální jezdce by bylo pro pořízení podobného snímku mnohem těžší nachytat.
Spolu s profesionálem sdílel příznačně pojmenovaný vůz s číslem 66 také amatérský závodník Steve (S)Parrow. Černá perla vyrobená v Marranellu byla v rukou zkušenějšího Kaffera prokletím pro všechny soupeře v kvalifikaci. V závodě vůz vedoucí pole první půlhodinu dojel 21. celkově (osmý ve třídě).
Překvapivé spojenectví.
Šelmu z Coventry jako jediný zástupce chová ve své stáji společnost Emila Freye. I přes dlouhodobé úsilí významného evropského prodejce aut (včetně Jaguaru) se ojedinělý vůz nedaří přinutit k dostatečným výkonům ani ke spolehlivosti. Modrý elegán se neobjevil vůbec v prvním volném tréninku a v závodě vydržel kroužit na chvostu pole pouhých sedm kol, než odstoupil zahalen v oblacích dýmu z motoru.
Tento snímek nebyl pořízen u týmu ISR. O mercedesy týmu GT Russian se letos starají čeští mechanici z pražské společnosti Autotechnologi.
Detail majáku na střeše policejního Huracánu.
K odstraňování trosek Italové hojně využívali traktory se silnými fukary….
….někdy ovšem stačila odvaha některého z komisařů.
Místo činu. Konec nadějí pro jeden z vozů týmu ISR nejen v dopolední kvalifikaci.
Po Koeboltově havárii v šikaně Roggia během kvalifikace bylo možné audi týmu WRT připravit na závod. Kromě mechaniků pracujících přímo na poškozeném voze, probíhaly další práce v zadní části garáží. Zatímco někteří majitelé krášlí své vozy fóliemi se strukturou karbonu, zde probíhal opačný postup. Charakteristická struktura dílů karoserie vyrobených z uhlíkových vláken je skryta pod fólii dodávající vozům patřičný vzhled.
Letos zvolila SRO odlišné pojetí startovního roštu, kde hostesky se startovními čísly doplňují páskové zábrany, státní vlajka dle národnosti týmu a tvarově jednotné reklamní bannery v barvách týmů….
…. dívky na roštu přesto nechybí, jednotný oděv pořadatelů vystřídalo oblečení v barvách týmů.
Tři čtvrtě hodiny před koncem ukončil neovladatelný Valoriho mclaren účast jediného bentley týmu HTP v závodě. Při přemísťování vraku z vyasfaltované části přes kačírek za svodidla zanechával za sebou mohutný vůz s poškozenou přídí hlubokou brázdu
Torzo difuzoru z mclarenu.
Předčasná radost posádky týmu Grasser.
Italská kráska přistižená v nedbalkách.
Pro nově představené vozy je typický poklop ve střeše vozu sloužící k přístupu záchranářů. Umožňuje šetrnější sundání helmy jezdce. Ačkoliv jej zvláště zmiňoval také italský výrobce, na střeše přítomných Huracánů nebyl vůbec patrný. Pro detailní snímek posloužilo pouze nové audi.
4. Přehled nejrychlejších vozů
Italská Monza patří velmi rychlé okruhy, proto je zde pro zajímavost výpis dosažených maximálních rychlostí v závodě. Uveden je vždy nejrychlejší zástupce daného typu vozu.
Tabulka potvrzuje známý fakt o nevýhodě vozu BMW Z4 na rychlých okruzích. Naopak porovnání dvou generací vozů Audi R8 nenaznačilo zatím výraznější zlepšení, byť ani starší zástupci si při dosažení maximální rychlosti nevedli špatně. V případě Jaguaru je nutné brát v potaz krátké působení jediného zástupce značky v závodě.
Vůz | Tým (st.č.) | Rychlost (km/h) |
Lamborghini Huracán | Grasser (č. 19) | 286,17 |
Nissan GT-R | GT Academy (č. 23) | 285,41 |
Ferrari 458 | Dragon Speed (č. 100) | 284,14 |
Audi R8 LMS 2016 | WRT (č. 2) | 281,84 |
Mercedes SLS | Rowe Racing (č. 99) | 281,10 |
Audi R8 LMS ultra | Parker (č. 24) | 280,30 |
Porsche 997 | Attempto (č. 56) | 280,01 |
McLaren 650S | Von Ryan (č. 58) | 276,78 |
Bentley Continental | HTP (č. 84) | 276,78 |
Aston Martin Vantage | Leonard (č. 32) | 275,65 |
BMW Z4 | Triple Eight (č. 888) | 273,42 |
Jaguar | Emil Frey (č. 14) | 269,93 |