Marvin Dienst a Mick Schumacher jsou vítězi německé formule 4
Debut tohoto mistrovství v Oscherslebenu v žádném ohledu nezklamal.
Po odřeknutí šampionátu F3 je nově zavedená ADAC-Formule 4 jediným „národním“ šampionátem formulových vozů Německa. Debut tohoto mistrovství v Oscherslebenu v žádném ohledu nezklamal: přeplňené startovní pole, špičkové týmy, velká jména a nepřeberné množství talentů předvedlo 20.000 divákům výborný sport.
Těžko posoudit, zda se v dějinách evropského automobilového sportu někdy dostalo debutující nové dorostenecké třídě takového zájmu médií, jako německému šampionátu ADAC-formule 4 2015. Asi ne. Již k předsezonním testům se dostavilo přes 100 novinářů a automobilový svět dychtivě očekával první závodní víkend těchto 160 koní silných přeplňovaných formulek v Oscherslebenu. Závody byly přenášeny živě stanicí Sport1.
Nebyl to pouze slibný počet vozů (do kvalifikace jich nastoupilo 38), ale především několik zvučných jmen v kokpitech, která se postarala o šílení médií. Fotografové se tlačili hlavně kolem vozu číslo 25, ve kterém svůj první automobilový závod absolvoval Mick Schumacher, 16letý syn velkého Michaela. O rok mladší byl další debutant se zvučným příjmením: Jonathan Cecotto, syn motocyklové legendy Johnnyho. Ve stejném týmu jako Schumacher nastoupil i Harrison Newey, syn geniálního konstruktéra Adriana a insiderům cestovní scény jistě bude hodně napovídat i jméno Luca Engstler. Korunu celému „hype“ nasadil pořádající ADAC tím, že jako mentora mladíků F4 angažoval mistra světa F1, Sebastiana Vettela.
Kvůli objemu pole byla kvalifikace rozdělena na dvě skupiny a jezdci měli 20 minut času dosáhnout rychlá dvě kola - první platilo pro postavení na startu prvního závodu, druhé pro druhý. Do třetího závodu víkendu vystartovalo prvních deset v opačném pořadí výsledku prvního závodu.
Nejrychlejší páteční kvalifikace byl Nizozemec Janneau Esmeijer (HTP) před Australanem Joey Mawsonem (Van Amersfoort Racing), zatímco prominenti poněkud "zklamali". Newey (Van Amersfoort Racing) se směl do prvního závodu postavit do páté řady, Cecotto (Motopark) do sedmé, Schumacher (Van Amersfoort Racing) do desáté a Engstler (tým otce) jen do sedmnácté.
Organizátoři se měli dychtivě očekávaného vítězství nakonec přeci jen dočkat, ovšem až po galapředstavení nejrychlejšího pilota předsezonních testů, Marvina Diensta v prvních dvou závodech. Formule 4 zahájila své dějiny za slunečného sobotního počasí. 18letý Dienst z německého Lampertheimu se ze čtvrté startovní pozice výborně „odlepil“, po první zatáčce byl za polemanem Esmeijerem druhý a ve druhém zákrutu již s úspěchem zaútočil na špičku, kterou nedal až do cíle z ruky. Slibného jezdce týmu HTM při to nerozházely ani tři (!) neutralizace za Pace-Carem. S odstupem sekundy dojel jako druhý Estonec Aron Ralf (Prema) před 16letým Italem Mattiou Drudim (SMG Swiss). Se švýcarskou licencí startující Mick Schumacher mohl být po spackané kvalifikaci spokojen: probojobal se na deváté místo v cíli a byl tím nejlepším v hodnocení nováčků.
„Je to neuvěřitelné – teď jsem se asi zasal do dějin sportu,“ shrnul šťastný Dienst první závod formule 4, v tomto zápisu ovšem pokračoval i ve druhém ze tří závodů víkendu. Tentokrát startoval z pole-position, čehož perfektně využil ku krasojízdě stylu start-cíl. Týmový kolega Janneau Esmeijer dojel druhý a slibný Estonec Ralf se znovu dostal mezi první tři. Nejlepším nováčkem se tentokrát stal 15letý Italo-Číňan, člen Akademie Ferrari, Zhou Guan Yu, který dojel celkově osmý. Schumacher skončil za Cecottem na dvanáctém místě.
I v neděli byla zlatá kniha dějin automobilového sportu doširoka otevřena. Mick Schumacher přehloupil hned na startu polemana Thomase Preininga z Rakouska. 16letý mladík s velkým jménem, na kterého se k Magdeburgu přijel podívat i děda Ralf, poté s ocelovými nervy odolal náporům týmového kolegy z týmu Vam Amersfoort, Joeye Mawsona a zasloužil se o další vítězství jména Schumacher. „Jsem absoltně šťastný – lépe snad nemohl můj první víkend v monopostech proběhnout. Moc se těším na další závody,“ shrnul Schumacher, který se s ostatními znovu poměří 6. června na Red Bull Ringu.
Stav šampionátu po třech závodech:
1. Marvin Dienst, Německo, HTP 58 b.
2. Aron Ralf, Estonsko, Prema 45 b.
3. Joey Mawson, Austrálie, Van Amersfoort 38 b.
4. Mattia Drudi, Itálie, SMG Swiss 31 b.
5. Mick Schumacher, Německo, Van Amersfoort 27 b.