Honda odhalila aerokit pro dlouhé ovály
Týmy dostanou možnost zkoušet různé díly.
Honda předvedla ve čtvrtek svůj aerokit pro dlouhé ovály, tzv. superspeedways, který nasadí v Indianapolisu, Texasu, Poconu a Fontaně. Na krátkých oválech v Iowě a Milwaukee jezdci použijí aerokit pro silniční a městské okruhy. Honda aerokit předvedla na voze týmu Andretti Autosport, který stáj do nejslavnějšího amerického závodu připravuje pro Simonu de Silvestro. Týmy dostanou možnost zkoušet různé kombinace aerodynamických komponentů, aby přišly s nejlepší kombinací pro kvalifikaci a pak pro samotný závod.
Na rozdíl od okruhového aerokitu je ten oválový hodně minimalistický. V okruhovém najdeme spoustu aerodynamických prvků, které ovšem byly velmi náchylné na odlamování i při těch nejdrobnějších kontaktech. To se projevilo především během prvního závodu sezóny. INDYCAR na to bleskově reagovala příkazem, aby výrobci své aerodynamické prvky upevnili lépe.
Oválový aerokit se snaží co nejvíce minimalizovat odpor, vůz tak ve srovnání s okruhovým aerokitem působí velmi čistým dojmem. S okruhovou verzí má společnou ploutev za jezdcem. Na aerokitu zaujme především zadní přítlačné křídlo. To totiž na obou stranách pokračuje i nad ochranné prvky za zadními koly, které mají zabránit kontaktu kol. Křídlo podle vývojářů Hondy připomíná kluzák. Jeho uchycení pak labutí krky – tady japonský výrobce využil zkušeností z konstrukce sportovních vozů, kde inženýři zjistili, že taková konstrukce má pozitivní vliv na tok vzduchu kolem křídla.
„Jednou ze skvělých věcí na IndyCar jsou tyto aerokity, které musí dobře pracovat na tak různém spektru okruhů. To v jiné sérii nenajdete a opravdu byla výzva udělat kit, který bude dobře pracovat na jakékoliv dráze. Ale takovou výzvu jsme přivítali a užili si ji,“ řekl viceprezident Honda Performance Development Sven Eriksen.
„Nejprve jsme si vyhodnotili, díky čemu jsme byli úspěšní. Na naše předchozí vítězství v Indy500. A pak jsme si řekli, co jsme udělali dobře a co bychom do budoucna mohli udělat lépe. Na základě těchto zkušeností jsme chtěli postavit co nejlepší aerokit. A myslím, že se nám to podařilo.“
Eriksen také prozradil, že očekává zrychlení vozů oproti předchozím sezónám, ale odmítl říct o kolik. Rekord okruhu drží už od roku 1996 Arie Luyendyk. Dvou a půl mílovou dráhu tehdy absolvoval průměrnou rychlostí 237,498 míle v hodině (382,216 km/h).
Aerokity si odbudou premiéru už 3. května, kdy je ve Staré cihelně na programu první oficiální test.