Loňský šampion Power si dojel pro první letošní vítězství
Grand Prix of Indianapolis – Průběh a výsledky závodu
Pátý závod letošní sezóny Verizon IndyCar Series přinesl pátého vítěze. Obhájce mistrovského titulu Will Power se ve Velké ceně Indianapolisu dočkal prvního letošního vítězství. Druhý závod v řadě dokončil na druhém místě Graham Rahal. Juan Pablo Montoya si díky třetímu místu pojistil, že i do závodu Indianapolis 500 půjde jako lídr šampionátu. Druhý muž průběžného pořadí před sobotním závodem Hélio Castroneves skončil ve svém třístém závodě v IndyCar na šestém místě. Brazilec se musel prokousávat polem, protože v prvním kole kolidoval se Scottem Dixonem. Ten po startu z první řady dokončil závod na desáté příčce.
Startem a první zatáčkou skončily naděje na dobrý výsledek pro Castronevese, Dixona a dalších pět jezdců. Castroneves vrazil do zadního křídla Dixonova vozu a další piloti, mezi nimi i vítěz předchozího závodu Newgarden, se srazili při vyhýbání se místu kolize. Ale všichni jezdci v závodě pokračovali, byť museli do boxů pro nová přítlačná křídla.
Restart přišel ve čtvrtém kole. Power vedl před Pagenaudem, Bourdaisem, Filippim a Montoyou. Montoya se před Filippiho hned dostal. První pit stopy přišly kolem 20. kola. Power udržel vedení. Ale po pit stopech se na 2. místo před Pagenauda vrátil Rahal, který mohl díky pozdějšímu pit stopu využít volné dráhy.
Nic na tom nezměnilo ani druhé kolo zastávek v boxech kolem 39. kola. Montoya se ale dokázal propracovat za Rahala na třetí místo. Powerovi se ale dostalo nečekané pomoci. Rahal a s ním ostatní jezdci bojující o stupně vítězů a o vítězství se zasekli za o kolo zpět jedoucím Newgardenem, kterého nedokázali po celý stint předjet.
O dobrý výsledek připravilo 25 kol před koncem Pagenauda selhání techniky. Francouz do té doby jedoucí v první pětce náhle nemohl přeřadit. Tým jej povolal do boxů, pokoušel se vyměnit elektronickou řídící jednotku, ale nakonec musel tým Penske odstavit vůz v boxech.
Ani poslední pit stopy nezměnily nic na pořadí na čele závodu. Pro jezdce s Chevrolety se ale objevilo potenciální riziko. Kvůli tomu, že závod přerušil pouze jeden výjezd zpomalovacího vozu, přišly poslední pit stopy dříve, než by týmy potřebovaly. Jezdci s motory amerického výrobce tak museli šetřit palivo. Piloti s hondou, která se těší lepší spotřebě, mohli jet naplno.
Rahalovi se konečně podařilo zdolat Newgardena, v tom jej následoval také Montoya, ale k boji o příčky na stupních vítězů už nedošlo. Rahal sice stáhl Powerův pětivteřinový náskok až na vteřinu a půl, ale víc se k australskému šampionovi přiblížit nedokázal. Montoya v závěru Rahalovu tempu nestačil a mohl jen hlídat třetí příčku.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
|
2.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
+ 1.5023
|
3.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 7.1967
|
4.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 7.7336
|
5.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 25.1179
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 31.7352
|
7.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 32.3191
|
8.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 35.3853
|
9.
|
T.Sato | A.J.Foyt Enterprises |
H
|
+ 40.8267
|
10.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 47.4715
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 48.5410
|
12.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 49.5461
|
13.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
+ 54.2372
|
14.
|
L.Filippi | CFH Racing |
C
|
+ 54.8713
|
15.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosports |
H
|
+ 1:01.3092
|
16.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 1:07.2448
|
17.
|
S.Saavedra | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1:09.2079
|
18.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
19.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
20.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
21.
|
JR Hildebrand | CFH Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
22.
|
F.Dracone | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 2 kola
|
23.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 13 kol
|
24.
|
J.Wilson | Andretti Autosport |
H
|
Porucha
|
25.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
Porucha
|