Třetí trénink přinesl nehody Castronevese a Mann
99th Indianapolis 500 – 3. trénink
Ve středu přišly první havárie při přípravách na 99. ročník závodu 500 mil Indianapolis. Na svědomí je měli Hélio Castroneves a Pippa Mann. Zvláště ta Castronevesova vypadala hrozivě. Brazilec právě dokončil své první měřené kolo. Dvou a půl mílový ovál obkroužil průměrnou rychlostí 219,183 mil/h (téměř 353 km/h). Ale v první zatáčce ztratil kontrolu nad vozem. Formule vrazila levým bokem do ochranné bariéry, odlepila se od povrchu, ve vzduchu se přetočila, přistála kokpitem dolů a přetočila se zpátky na kola. Trojnásobnému vítězi slavného závodu se naštěstí nic nestalo.
„Vůz byl velmi dobrý. Naneštěstí stále nechápu, co se stalo,“ řekl Castroneves o nehodě. „Ztratil jsem to v první zatáčce a dostal jsem hodiny. Dobrá zpráva je, že ten náraz nebyl příliš tvrdý a přistání bylo také měkké. Takže můžu říct, že jsem měl velké štěstí. Nehoda vypadal nebezpečně, ale dobrou zprávou je, že se cítím velmi dobře. Jen nás to vrátilo zpátky o jeden den.“
Castronevesovi přitom předchozí den patřily nejlepší časy zajeté jak na prázdné dráze, tak při využití aerodynamického pytle za jiným vozem. Tým pro něj okamžitě začal připravovat náhradní vůz. Lékaři shledali, ze je způsobilí vrátit se na dráhu. Ačkoliv sám majitel týmu Roger Penske pochyboval, že by Castroneves ještě ve středu vyjel z garáže, Brazilec skutečně čtyři a půl hodiny po hrozivé havárii znovu usedl do kokpitu. Ještě dokázal absolvovat dalších 11 měřených kol. Ve vleku za jiným vozem zajel celkově 15. nejlepší čas.
Nehoda v úvodu tréninku nebyla jedinou nepříjemností, která ve středu Castronevese potkala. INDYCAR znovu přehodnotila jeho kolizi se Scottem Dixonem v prvním kole předcházejícího závodu a rozhodla se Brazilce potrestat stržením osmi mistrovských bodů za způsobení kolize. Během závodu nebyl Castroneves penalizován.
O druhou nehodu se na začátku poslední z šesti hodin vyhrazených pro středeční trénink postarala britská závodnice Pippa Mann. Ve čtvrté zatáčce se dostala příliš na vnějšek, monopost se stočil směrem k vnitřní ochranné zdi a přišel kontakt. Vůz se odrazil zpět na dráhu a pravou stranou vrazil do zdi oddělující boxovou uličku od závodní dráhy. Formule britské závodnice se roztočila a přišel ještě jeden náraz, tentokrát zádí napřed do vnější ochranné zdi. Naštěstí už při malé rychlosti.
I Mann vyvázla z karambolu bez zranění. Což potvrdilo i vyšetření ve zdravotnickém středisku přímo v útrobách slavného okruhu. Mann byla ve středu jedinou ženou na trati. Švýcarka Simona de Silvestro se po úterním požáru, který zničil záď její formule, ještě nestihla vrátit na závodní okruh.
Tým Andretti Autosport musel poničené šasi naložit na transportér a odvézt do sídla týmu. Naštěstí jako většina stájí sídlí přímo v Indianapolisu. Mechanici pracují na jeho opravě. Z vozu zůstal použitelný pouze monokok, zbytek bude muset tým nahradit. Švýcarka také dostane úplně nový motor Honda, protože ten starý požár poškodil tak, že již nepůjde opravit. Nový motor dostal ve středu také její stájový kolega Justin Wilson. Jeho honda vypověděla službu v závěru úterního tréninku.
V úterý zůstal v garáži také vůz Buddyho Laziera. Naopak hned dvě formule vyzkoušel během jednoho tréninku Sebastien Bourdais. Jeho stáj KV Racing totiž spolupracuje s týmem Jonathan Byrd´s Racing nasazujícím vůz pro Bryana Clausona. Ten v předchozích dnech trápily potíže se zavěšením levého zadního kola. Tým potřeboval názor zkušenějšího pilota, tak na pět kol do vozu posadil Sebastiena Bourdaise.
Nejrychlejší čas si ve středu připsal Carlos Muňoz (Andretti Autosport). Kolumbijec jako první překonal metu 230 mil/h. Přirozeně se mu to povedlo v aerodynamickém pytli za jiným vozem. Nejlepší čas na volné dráze zajel Scott Dixon, celkově šestý nejrychlejší pilot. Kdybychom počítali jen časy dosažené bez pomoci vytažení se za jiným vozem, obsadili by následující příčky piloti týmu CFH Racing Ed Carpenter a JR Hildebrand. Simon Pagenaud (Team Penske) by si připsal čtvrtý čas a Townsend Bell pátý.
Právě Bell se v celkovém pořadí dostal na druhé místo před předloňského vítěze Tonyho Kanaana. Loňský nováček James Davison skončil překvapivě na čtvrtém místě. Pilot týmu Dale Coyne Racing přitom poprvé usedl do vozu teprve v úterý. Většina ostatních pilotů už absolvovala pondělní trénink a předminulý víkend test. Elitní pětku uzavírá nejrychlejší pilot pondělního tréninku Sage Karam.
Právě Kanaanův a Karamův stájový kolega Dixon zajel šestý čas před dvojicí pilotů týmu Penske Simonem Pagenaudem a Willem Powerem. Mezi nejlepších deset pilotů se vešli ještě Marco Andretti (Andretti Autosport) a James Hinchcliffe (Schmidt Peterson Motorsports).
Tabulka - nejrychlejší časy
p.
|
Jezdec | Tým |
Čas
|
Odstup
|
1.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
00:39.1098
|
|
2.
|
T.Bell | Dreyer & Reinbold Kingdom |
00:39.3066
|
+ 0.197
|
3.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
00:39.4439
|
+ 0.334
|
4.
|
J.Davison | Dale Coyne Racing |
00:39.4663
|
+ 0.356
|
5.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
00:39.5046
|
+ 0.395
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
00:39.5561
|
+ 0.446
|
7.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
00:39.5643
|
+ 0.454
|
8.
|
W.Power | Team Penske |
00:39.5865
|
+ 0.477
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
00:39.5917
|
+ 0.482
|
10.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
00:39.5930
|
+ 0.483
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
00:39.6190
|
+ 0.509
|
12.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
00:39.6312
|
+ 0.521
|
13.
|
JR Hildebrand | CFH Racing |
00:39.6749
|
+ 0.565
|
14.
|
E.Carpenter | CFH Racing |
00:39.7048
|
+ 0.595
|
15.
|
H.Castroneves | Team Penske |
00:39.7053
|
+ 0.595
|
16.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
00:39.7069
|
+ 0.597
|
17.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
00:39.7070
|
+ 0.597
|
18.
|
C.Daly | Schmidt Peterson Motorsports |
00:39.7150
|
+ 0.605
|
19.
|
J.Wilson | Andretti Autosport |
00:39.7246
|
+ 0.615
|
20.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
00:39.7439
|
+ 0.634
|
21.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
00:39.7701
|
+ 0.660
|
22.
|
S.Saavedra | Chip Ganassi Racing |
00:39.7729
|
+ 0.663
|
23.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
00:39.7977
|
+ 0.688
|
24.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
00:39.8151
|
+ 0.705
|
25.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
00:39.8226
|
+ 0.713
|
26.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
00:39.8844
|
+ 0.774
|
27.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan Racing |
00:39.9495
|
+ 0.840
|
28.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
00:40.0370
|
+ 0.927
|
29.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
00:40.1139
|
+ 1.004
|
30.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
00:40.2253
|
+ 1.115
|
31.
|
B.Clauson | Jonathan Byrd's Racing |
00:40.3866
|
+ 1.277
|
32.
|
S.Bourdais* | Jonathan Byrd's Racing |
00:40.7967
|
+ 1.687
|
33.
|
A.Tagliani | A.J. Foyt Enterprises |
00:40.8066
|
+ 1.697
|
Tabulka - nejvyšší rychlost (v mil/h):
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Kol
|
Rychlost
|
1.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
88
|
230.121
|
2.
|
T.Bell | Dreyer & Reinbold Kingdom Racing |
C
|
57
|
228.969
|
3.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
64
|
228.172
|
4.
|
J.Davison | Dale Coyne Racing |
H
|
86
|
228.043
|
5.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
91
|
227.822
|
6.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
59
|
227.525
|
7.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
66
|
227.478
|
8.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
70
|
227.350
|
9.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
86
|
227.320
|
10.
|
J.Hinchcliffe | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
84
|
227.313
|
11.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
76
|
227.164
|
12.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
83
|
227.094
|
13.
|
JR Hildebrand | CFH Racing |
C
|
44
|
226.844
|
14.
|
E.Carpenter | CFH Racing |
C
|
52
|
226.673
|
15.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
12
|
226.670
|
16.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
80
|
226.661
|
17.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
41
|
226.660
|
18.
|
C.Daly | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
41
|
226.615
|
19.
|
J.Wilson | Andretti Autosport |
H
|
65
|
226.560
|
20.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
93
|
226.450
|
21.
|
P.Mann | Dale Coyne Racing |
H
|
64
|
226.301
|
22.
|
S.Saavedra | Chip Ganassi Racing |
H
|
74
|
226.285
|
23.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
92
|
226.144
|
24.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
102
|
226.045
|
25.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
88
|
226.002
|
26.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
69
|
225.652
|
27.
|
O.Servia | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
59
|
225.284
|
28.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
53
|
224.792
|
29.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
40
|
224.361
|
30.
|
C.Huertas | Dale Coyne Racing |
H
|
55
|
223.740
|
31.
|
B.Clauson | Jonathan Byrd's Racing |
C
|
97
|
222.846
|
32.
|
S.Bourdais* | Jonathan Byrd's Racing |
C
|
5
|
220.606
|
33.
|
A.Tagliani | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
10
|
220.553
|
* Bourdais odjel tato kola ve voze #88, který normálně řídí Bryan Clauson