Honda ještě neví, jak využije letošní žetony
Pravděpodobně bude chtít zvýšit výkon a palivovou efektivitu.
Sportovní ředitel Hondy přiznal, že ještě nerozhodl, jak budou použity zbylé vývojové žetony, které by měla japonská automobilka utratit ještě před koncem sezony 2015.
Honda jako nováček neměla podle původního výkladu pravidel dostat žádné žetony a všechny její letošní pohonné jednotky by tak musely být stejné jako jednotka homologovaná 28. února. Výklad pravidel se však změnil a Hondě bylo na základě průměrného zůstatku žetonů ostatních výrobců přiděleno 9 žetonů. Zatímco Ferrari chce velkou část žetonů použít již před Velkou cenou Kanady, u Hondy ještě pouze analyzují, do které oblasti PJ by žetony vlastně měly směřovat.
"Ještě nemáme kompletní plán využití žetonů. Nevíme, ve které oblasti je využít," řekl sportovní šéf Hondy, Josuhisa Araj. "Momentálně vyhodnocujeme, ve kterých oblastech je můžeme využít nejefektivněji. Vím, že sestavujeme plán použití žetonů v konkrétním čase, právě se na tom pracuje. Velmi důležité jsou spalovací motor a systémy pro rekuperaci tepelné a kinetické energie, protože energie je velmi důležitá."
Honda chce co nejvíce zefektivnit používání MGU-K a MGU-H, jelikož po vyřešení spolehlivosti budou nejvíce potřebovat další koňské síly.
"Potřebujeme více výkonu. Možná změníme koncept spalování, nebo turbodmychadlo, nebo vačkový hřídel… Tyto druhy dílů. Musíme přijít na to, které z těchto dílů se nejvíce vyplatí vyměnit. Měli bychom se pokusit změnit koncept spalování paliva, protože ostatní výrobci pohonných jednotek asi hodně přemýšlejí o dobrých charakteristikách spalování."
Od sezóny 2014 smějí vozy F1 v závodě využít pouze 100 kilogramů paliva a toto omezení by se nemělo změnit ani po plánovaném znovuzavedení tankování během závodu.