Předčasně ukončený závod v Detroitu vyhrál Muňoz
Chevrolet Dual in Detroit – 1. závod
Carlos Muňoz se po Josefu Newgardenovi stal druhým jezdcem, který si v letošním ročníku Verizon IndyCar Series připsal své debutové vítězství. Povedlo se mu to v 1. závodě IndyCar na okruhu Belle Isle v Detroitu. Závod byl předčasně ukončen kvůli bouřce po 47 odjetých kolech. Druhé místo získal Marco Andretti. Poslední místo na stupních vítězů obsadil Simon Pagenaud.
Před startem pokropil trať déšť. INDYCAR pro jistotu změnila startovní formaci z dvojic na start v řadě za sebou. Trať už během prvních kol začala osychat, ale další přeháňky se k okruhu blížily. Výborně odstartoval Takuma Sató, který se ze čtvrtého místa na startu dostal během prvního kola na druhou příčku a ve 3. kole dokonce převzal vedení. Ve stejném kole skončil po chybě Rodolfo González opřený o zeď a na trať se musel vrátit zpomalovací vůz.
Při restartu v šestém kole bylo pořadí Sató, Power, Castroneves, Montoya a Bourdais, ale ještě v první zatáčce při restartu se Coletti natlačil na vnitřek dráhy, strčil do Jakese, který poslal do bariéry Kanaana. Jeho vůz se po kontaktu s pneumatikami vrátil zpět na trať a do zadku narazil Graham Rahal.
Marco Andretti se na začátku žluté fáze jako první odhodlal přezout na slicky. Ještě během neutralizace jej následovali další jezdci, kupříkladu Luca Filippi, Conor Daly, Gabby Chaves nebo Jack Hawksworth.
Restart přišel ve 12. kole, ale o tři kola později havaroval ve 2. zatáčce Kimball, který tvrdě vrazil do zdi a trať doslova zkropil karbonovými úlomky. Všichni piloti, kteří během předchozí neutralizace nezamířili pro slicky tak učinili nyní, což Andrettiho katapultovalo na první místo. Za ním byli Filippi, Hawksworth, Daly, Coletti, Hunter-REay, Newgarden, Sato, Castroneves, Montoya a Dixon. Power se kvůli problémům s výměnou levého zadního kola propadl až na 14. příčku.
Hawksworth se po restartu dokázal dostat na druhé místo a ukazoval, že tým A.J. Foyta je výborně na závod v Detroitu připraven. Ale jeho stájový kolega Takuma Sató vrazil do Newgardena, prořízl mu pneumatiku a poškodil přední křídlo. Navíc karbonové úlomky na trati znamenali nutnost dalšího výjezdu zpomalovacího vozu.
Vůbec, jakoby jezdcům nebylo pořádné závodění v sobotu souzené. Jen tři kola po restartu ve 24. kole na trať znovu vyjel zpomalovací vůz, tentokrát kvůli troskám z Gonzalezova vozu. Další restart přišel ve 29. kole a o další dvě kola později opět musel na trať pace car a opět kvůli karbonovým úlomkům.
Žluté fáze využil na devátém místě jezdící Scott Dixon k zastávce v boxech. Na trať totiž začaly dopadat první kapky a meteorologové předpokládali další silný déšť, který měl přijít každou minutu. Dixon tak zkusil podobný trik jako předtím Andretti, a jako první přezul na pneumatiky do mokra. Stejnou strategii zvolil i Castroneves.
Po restartu ve 34. kole Andrettiho vůz na vteřinu vypověděl službu, když na moment ztratil jezdec týmu Andretti Autosport výkon. Sice mohl okamžitě pokračovat, ale propadl se na páté místo. Vedení převzal Jack Hawksworth, ale jen na krátko, protože záhy společně s dalšími jezdci zamířil pro pneumatiky do mokra.
Opět tak vedl vítěz kvalifikace Power, ale i on si brzy dojel pro pneumatiky do deště. Vedení se tak vrátilo Andrettimu. Jeho otec Michael, který se letos stará Marcovi o strategii, jej také povolával do boxů, ale Marco byl přesvědčený, že na trati ještě vydrží na slickách. Svým soupeřům ale rychle ujížděl. Oproti jezdcům na pneumatikách do deště zajížděl na kolo i o 10 vteřin rychlejší časy!
Stejné strategie jako Andretti se drželi už jen Muňoz a Pagenaud. Nakonec kolem 40. kola do boxů Andretti musel, ale kvůli nedostatku paliva. Nicméně mu tým už nazul pneumatiky do mokra. Ve stejném kole zamířil do boxů také Pagenaud. Muňoz vydržel ještě několik kol, protože k první zastávce zamířil později než Andretti, a když se na trať vrátil na pneumatikách do mokra, těšil se dvacetivteřinovému náskoku.
Mezitím se už pořádně rozpršelo. Ale to také hrálo do karet jezdcům, kteří stavěli co nejpozději. Protože ti teď měli čerstvou sadu pneumatik do mokra. Dixon, který přezouval první, si zatím stěžoval, že jeho pneumatiky jsou na konci se životností.
Ve 47. kole se ale INDYCAR rozhodla závod neutralizovat. Nebezpečně blízko okruhu se oblohou prohnalo pár blesků a INDYCAR se raději rozhodla závod neutralizovat a záhy zastavit a vyhnat lidi z tribun. Vzhledem ke zhoršující se viditelnosti a také skutečnosti, že už byla odjeta polovina závodu, rozhodla se INDYCAR závod ukončit. Carlos Muňoz se tak dočkal premiérového vítězství. Honda navíc prvním a druhým místem vyloupila domovské město Chevroletu. Ten bude mít v neděli šanci na odvetu. Podle meteorologů by i nedělní závod měl ovlivnit déšť.
p.
|
Jezdec | Tým |
M
|
Čas/odstup
|
1.
|
C.Muňoz | Andretti Autosport |
H
|
|
2.
|
M.Andretti | Andretti Autosport |
H
|
+ 30.2703
|
3.
|
S.Pagenaud | Team Penske |
C
|
+ 32.3614
|
4.
|
W.Power | Team Penske |
C
|
+ 1:18.6078
|
5.
|
S.Dixon | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1:19.2517
|
6.
|
H.Castroneves | Team Penske |
C
|
+ 1:21.8115
|
7.
|
J.Hawksworth | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 1:23.1976
|
8.
|
J.Newgarden | CFH Racing |
C
|
+ 1:23.7623
|
9.
|
L.Filippi | CFH Racing |
C
|
Havárie
|
10.
|
J.P.Montoya | Team Penske |
C
|
+ 1 kolo
|
11.
|
T.Sato | A.J. Foyt Enterprises |
H
|
+ 1 kolo
|
12.
|
J.Jakes | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
13.
|
R.Hunter-Reay | Andretti Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
14.
|
S.Bourdais | KV Racing Technology |
C
|
+ 1 kolo
|
15.
|
S.Coletti | KV Racing Technology |
C
|
+ 1 kolo
|
16.
|
S.Karam | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 1 kolo
|
17.
|
T.Vautier | Dale Coyne Racing |
H
|
+ 1 kolo
|
18.
|
G.Chaves | Bryan Herta Autosport |
H
|
+ 1 kolo
|
19.
|
C.Daly | Schmidt Peterson Motorsports |
H
|
+ 1 kolo
|
20.
|
T.Kanaan | Chip Ganassi Racing |
C
|
+ 14 kol
|
21.
|
R.González | Dale Coyne Racing |
H
|
Porucha
|
22.
|
C.Kimball | Chip Ganassi Racing |
C
|
Havárie
|
23.
|
G.Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing |
H
|
Havárie
|