Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

McLarenu byly přiklepnuty extra motory

McLarenu byly přiklepnuty extra motory

Strategická skupina plánuje překopat celý systém penalizací.

Členové Strategické skupiny F1 se rozhodli udělat vstřícný krok vůči Hondě i všem novým zájemcům o dodávání motorů týmům Formule 1.

Vyspělá technika turbo motorů s hybridními technologiemi by měla být co nejspolehlivější, proto od tohoto roku dostává každý jezdec pouze čtyři pohonné jednotky na sezonu, a pokud technika selže a potřebuje jich víc, čekají ho tresty v podobě odsouvání směrem ke konci startovního roštu i časové tresty v závodech. Vyšší výdrž a méně kusů potřebných k absolvování sezóny mají zároveň pomáhat udržovat nižší ceny pro zákaznické týmy. Přísná pravidla by však mohla být pro nové dodavatele až příliš přísná, proto Strategická skupina odsouhlasila výjimku, jednu bonusovou pohonnou jednotku pro každého jezdce s motorem od nového dodavatele.

Pravidlo začne platit okamžitě po schválení Komisí F1 a Světovou radou motorsportu FIA a tudíž se bude týkat i Hondy, která se do F1 vrátila letos jako dodavatel McLarenu. Pomocnou ruku Honda, McLaren i piloti jistě ocení, Alonso už v Rakousku použil pátou pohonnou jednotku a Jenson Button dokonce šestou. Členy Strategické skupiny jsou přitom i Mercedes, Ferrari a Red Bull zásobovaný Renaultem.

Poté, co v Rakousku oba jezdci McLarenu dostali trest ztráty 25 míst na startu a menší tresty si museli odpykat i Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat z Red Bullu, se zvedla velká vlna kritiky takto přísného systému nejednou nepříjemně matoucího fanoušky. Zástupci týmů, Formula One Management a FIA se proto rozhodli tento systém změnit a zjednodušit, i když ještě přesně nevíme jak.

Pohonné jednotky může celkově čekat velká změna, ve hře je omezení ceny pro zákaznické týmy, úprava systému vývojových žetonů, úprava omezení spotřeby paliva i používání dynamometrů.