Novinky

  • 13.11.2024 Bad Maffei opouští místo ředitele Liberty Media

  • 12.11.2024 Bad Niels Wittich s okamžitou platností odstoupil z pozice ředitele závodů F1

  • 12.11.2024 Neutral Dan Fallows končí jako technický ředitel Aston Martinu

Facebook Instagram

Rozchod McLarenu s Hondou stále pravděpodobnější

Rozchod McLarenu s Hondou stále pravděpodobnější

Na plánu B pro Hondu již pracuje i prezident FIA.

Rozchod McLarenu s Hondou vypadá stále pravděpodobněji a zdroje Sky Sports dokonce tvrdí, že oficiální oznámení bude vydáno již tento týden, i když by nemělo obsahovat informaci, kdo Hondu vlastně nahradí. V Itálii se do cíle nedostal ani jeden z vozů McLarenu. Fernando Alonso sice takticky odstoupil kvůli přehřívání převodovky, zato Stoffelu Vandoornovi se za jeden víkend porouchaly dvě pohonné jednotky. To je další olej do rozsáhlého požáru.

"Potřebujeme zlepšit konkurenceschopnost. Tento víkend ukázal, že se nám nedaří dělat velké kroky vpřed," řekl Zak Brown, který je od konce minulého roku výkonným ředitelem týmu McLaren.

Sky informuje, že zástupci McLarenu se během víkendu v Itálii vícekrát setkali s vedením Renaultu. Francouzská automobilka je zřejmě jediná ochotna zařadit McLaren mezi své zákazníky a rozšířit tak konkurenci pro svůj vlastní tovární tým, což se o Mercedesu a Ferrari říct nedá. Renault ale není ochoten dodávat pohonné jednotky čtyřem týmům (tovární tým, Red Bull, Toro Rosso a McLaren) a ani mu to neumožňuje pravidlo říkající, že pokud jsou v šampionátu čtyři výrobci motorů, každý dodává maximálně třem týmům. Možná by bylo možné získat výjimku, jenže Renault o ni nestojí a nejspíš ani nechce Hondu vyhnat z F1.

"Ještě jsme nedospěli k dohodě se všemi stranami," pokračoval Brown. "Chceme se ujistit, že Honda bude v dobré situaci a zůstane ve F1 s námi nebo s jiným týmem."

Loni bylo přijato pravidlo, které výrobce motorů zavazuje postarat se o to, že každý tým s licencí na účast ve velkých cenách si bude mít od koho koupit motory. Jenže to se řešilo na začátku léta a tehdy, stejně jako nyní, měly všechny týmy smlouvy s dodavateli, takže FIA McLarenu nemusí pomáhat. Její prezident se už ale do problému vložil osobně.

"Mluvil jsem s Hondou a doufám, že zůstane v F1. Všichni známe pravidla, žádný výrobce nemůže zásobovat více než tři týmy a změna dodavatele musí být oznámena před 1. červnem. Je tu tým, který má kontrakt. V podstatě nechci mluvit o faktech, která jsou nyní trochu nejasná, ale udělám všechno pro to, abych našel takové řešení, které udrží ve F1 všechny zúčastněné," řekl v Itálii Jean Todt.

 

K tlaku na změnu dodavatele motorů přispívá Fernando Alonso, jehož McLaren potřebuje přimět k podpisu smlouvy, protože je důležitý nejen jako jezdec, ale i jako magnet pro sponzory. A ty bude v případě ztráty finanční podpory od Hondy a nákupu motorů Renault stáj velmi potřebovat.

V Monze byl i Španělův manažer Flavio Briatore. "Máme velmi dobrý pocit z McLarenu. Uvidíme, jak vyřeší motor," řekl o Alonsově budoucnosti.

Tím vícekrát zmiňovaným týmem může být jedině Toro Rosso. To by se mohlo vzdát kontraktu s Renaultem a vystřídat McLaren u Hondy, jenže se určitě neobětuje pro dobro věci a pokusí se ze situace vytřískat co nejvíce.