Renault a Red Bull prý rozhodnou nejpozději v Singapuru
Marko přiznal hledání nového dodavatele.
Poradce Red Bullu pro motorsport přiznal, že dodržení smlouvy mezi Red Bull Racingem a Renaultem není vůbec jisté a také potvrdil přerušení jednání s Mercedesem. Odmítnutí ho nepotěšilo, ale o to víc bude německou automobilku bolet, když Red Bull opět získá titul.
"Rozhovory s Mercedesem skončily dřív, než jsme se stihli dostat k detailům," cituje Helmuta Marka Speedweek. "Byly předloženy konkrétní požadavky, ale nedostali jsme se tak daleko, abychom je probrali detailně. Ještě nevíme, který motor budeme používat a s novým balíkem je možná budeme schopni porazit. Pak je to bude bolet ještě víc, než kdybychom používali jejich motor."
Setkání, na kterém se definitivně rozhodne o pokračování nebo ukončení spolupráce s Renaultem se prý má uskutečnit ještě před Velkou cenou Singapuru.
"Mohu říci, že vedení Red Bullu a Renaultu se setkají v Singapuru nebo ještě dříve. Ještě neznám přesné datum, ale budeme tam diskutovat o všech třech možnostech a pokusíme se najít řešení."
Za tři možnosti můžeme považovat okamžitý rozchod, ukončení spolupráce po roce 2016 a dohodu, že se Red Bull přesune do pozice zákazníka Renaultu svažujícího obnovení továrního týmu.
Další otázka směřovala k tomu, zda Red Bull není v časové tísni. V továrně už vzniká vůz pro budoucí sezonu, se kterým by chtěl opět vítězit, ale inženýři ještě nevědí, jaká pohonná jednotka bude uložena do jeho zadní části.
"Díky technologické úrovni Red Bull Racingu to není velký problém. V tomto ohledu nejsme pod tak velkým tlakem jako například Toro Rosso, protože to je mnohem menší. Ale přesto, čím dříve se rozhodneme, tím lépe pro nás."
Marko také naznačil, že nakupování motorů od Ferrari by mohlo být pouze krátkodobým řešením, dokud by si Red Bull opět nenašel partnera, u kterého by byl číslo 1.
"Pro nás by to mohl být první krok směrem ke konkurenceschopnému motoru. Takto bychom alespoň nebyli handicapovaný ještě před startem. O dalších možnostech začneme uvažovat, až když budeme znovu mít konkurenceschopný motor."
Že se mezi Red Bullem a Renaultem něco děje, naznačila už Monza. Jezdci Red Bullu i Toro Rosso si udělali zásoby současné specifikace pohonných jednotek až do konce sezony, přestože v Soči nebo Austinu má mít Renault hotovou novou verzi své pohonné jednotky. A protože najednou mine všechny žetony, dá se očekávat, že půjde o zásadní vylepšení. Christian Horner však oznámil, že Red Bull možná nové pohonné jednotky přesto nepoužije, zatímco Franz Tost, šéf Toro Rosso, je připraven akceptovat penalizace a vyzkoušet nový výtvor Renaultu na trati.