V posledním tréninku byl nejrychlejší Rosberg
Velká cena Japonska - 3. trénink
Vítejte na Formule.cz a při sledování třetího tréningu na Velkou cenu Japonska! Včera téměř celý den pršelo, celou dobu se jezdilo na mokré trati, ale dnes je už asfalt suchý. To znamená, že každý jezdec bude chtít co nejlépe využít každou minutu jednohodinového tréninku a připravit sebe i svůj vůz na kvalifikaci a hlavně na závod. Suzuka patří k nejoblíbenějším a nejzajímavějším tratím v kalendáři MS F1 a má několik náročných zatáček, ve kterých jezdec potřebuje stabilní a dobře vyvážený monopost. Chyby mohou být potrestány nejen výjezdem mimo trať, ale i uvíznutím v štěrkovém kačírku.
Několik jezdců vyrazilo na konec boxové uličky ještě dříve, než se na semaforu rozsvítilo zelené světlo. Mezi nimi byly vozy Mercedesu, Red Bullu i Lotusu. Začalo první kolo na suché trati, většina jezdců sáhla po tvrdých pneumatikách označených oranžovým pruhem, ale Romain Grosjean se ukázal i na středně-tvrdé směsi.
První kolo patřilo Danielu Ricciardovi a Australan si díky němu rezervoval vrchol tabulky. Čas 1:36.4s a sám ho později vylepšil. Za něj se zařadili Valtteri Bottas, Max Verstappen a Daniil Kvjat. Až na sedmou příčku se dostal Lewis Hamilton a Nico Rosberg zůstal ještě hlouběji.
Po deseti minutách jsme na trati neviděli ani jeden z vozů Ferrari, zatímco všichni ostatní poctivě kroužili a sbírali kolo za kolem. Jenson Button si stěžoval na masivní nedotáčivost, Ricciardo svůj čas zlepšil na 1:34.755 a suverénně vládl tabulce nejrychlejších časů.
Kimi Räikkönen se k dění na trati připojil rovnou na měkčí směsi pneumatik, ale zařadil se až na deváté místo. Sebastian Vettel také začal velmi pomalým kolem, můžeme tedy předpokládat, že plánem bylo soustředit se pouze na otestování výdrže pneumatik.
Marcus Ericsson si stěžoval na vibrace a Sauber ho raději zavolal k mechanikům. Kvjatovi se zablokovala kola a zřejmě na to doplatily jeho pneumatiky. Po 20 minutách se většina vozů vrátila do garáží, takže Ferrari mělo dostatek místa, zatímco ostatní se připravovali na výměnu pneumatik za středně-tvrdou směs. V platnosti zbývalo nejlepší kolo Daniela Ricciarda.
Verstappen se na měkčích pneumatikách dokázal přiblížit Ricciardovu času, ale nepřekonal ho. Buttona vynesly měkčí pneumatiky na průběžně čtvrté místo, dvě desetiny za Carlose Sainze. Brit se však nadále stěžoval na nedotáčivost, možná způsobenou nesprávným nastavením volantu. Bottas se dostal na druhou příčku a po chvíli byl překonán týmovým kolegou. Kvjat nezvládl sekci Spoon a tým mu doporučil, aby v dalším kole chladil pneumatiky. Oba jezdci Mercedesu strávili závěr první půlhodiny tréninku v garáži.
25 minut do konce tréninku a Rosberg opouští boxovou uličku, stěžuje si však na zvláštní pocit z motoru. Přesto byl prvním, komu se podařilo překonat Ricciardův čas. Maldonado se nevešel do spoon a zašpinil si pneumatiky.
V dalších minutách přetáčivý smyk pro Sergia Péreze a druhá příčka pro Hamiltona. Ricciardo, Ferrari, Lotus a McLaren v boxech, většina pilotů pokračuje v testování měkčí sady pneumatik, Rosbergův stint však byl velmi krátký a vrátil se k mechanikům. Daniil Kvjat v dalších problémech a dvěma pneumatikami v štěrku.
14 minut do ukončení tréninku a většina jezdců v boxech, ale Ricciardo se právě vrátil na trať a připojil se tak ke Kvjatovi a nováčkům z Toro Rosso, kteří potřebovali získat co nejvíce kilometrů na pro ně nové trati.
Verstappen nepotěšil svého inženýra, zadní pneumatiky mu prý vydržely jediné kolo a od té doby s vozem bojuje. Ricciardo nové měkčí pneumatiky nevyužil k rychlému času a trať se zaplnila jezdci na měkčích pneumatikách, nikdo však nebyl tak rychlý, aby překonal časy Mercedesu. Vettel s Räikkönenem se zařadili až za Bottase s Massou. Alonso to přehnal v spoon.
Nejrychlejší kolo tedy zůstalo Nicu Rosbergovi, ale v kvalifikaci očekáváme mnohem rychlejší tempo od Mercedesu i od jeho soupeřů.
Jezdec | Tým | Čas | Odstup | Kola | |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:33.995 | 19 | |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:34.292 | 0.297 | 20 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:34.497 | 0.502 | 22 |
4 | Bottas | Williams | 1:34.797 | 0.802 | 27 |
5 | Massa | Williams | 1:34.934 | 0.939 | 25 |
6 | Räikkonen | Ferrari | 1:35.082 | 1.087 | 16 |
7 | Verstappen | Toro Rosso | 1:35.160 | 1.165 | 26 |
8 | Vettel | Ferrari | 1:35.222 | 1.227 | 16 |
9 | Grosjean | Lotus | 1:35.602 | 1.607 | 20 |
10 | Sainz | Toro Rosso | 1:35.963 | 1.968 | 29 |
11 | Hulkenberg | Force India | 1:36.110 | 2.115 | 19 |
12 | Button | McLaren | 1:36.174 | 2.179 | 15 |
13 | Ericsson | Sauber | 1:36.199 | 2.204 | 19 |
14 | Kvjat | Red Bull | 1:36.294 | 2.299 | 23 |
15 | Maldonado | Lotus | 1:36.307 | 2.312 | 21 |
16 | Alonso | McLaren | 1:36.360 | 2.365 | 18 |
17 | Perez | Force India | 1:36.430 | 2.435 | 21 |
18 | Nasr | Sauber | 1:36.919 | 2.924 | 24 |
19 | Stevens | Manor | 1:39.633 | 5.638 | 24 |
20 | Rossi | Manor | 1:39.819 | 5.824 | 22 |